LockBreaker Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Den skal jeg skaffe meg! Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Da fikk jeg innkallelsen min jeg og. 22. Juni - 1. Juli. Blir spennende dette. Trener hver dag nå + flyr litt flysimulator i ny og ne. gleder meg til Fase 2 nå Hmm.. Står 23. juni - 2. juli på min innkalling Er det skriveleif? Virker rart at jeg skal møte 1 dag senere.. Kan hende jeg har missforstått noe her nå, men jeg trodde alle med skole/eksamen osv. i mai/juni skulle inn på Rygge til samme dato? Hva slags datoer har dere andre som skal inn til fase 2 fått? Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Før noen andre lurer.. Så har de ikke mulighet til å ta alle samtidig.. Så man blir delt i grupper med en dags mellomrom, slik at hvis gruppe 1 gjør noe en dag, gjør gruppe to det samme neste dag.. Hvis det var forståelig? Ifjor var det 4 grupper i juni og 2 i mai. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hmm.. Står 23. juni - 2. juli på min innkalling Er det skriveleif? Virker rart at jeg skal møte 1 dag senere.. Kan hende jeg har missforstått noe her nå, men jeg trodde alle med skole/eksamen osv. i mai/juni skulle inn på Rygge til samme dato? Hva slags datoer har dere andre som skal inn til fase 2 fått? Tipper det er for at vi ikke alle skal ta styrketestene samtidig. Første man møter er jo 3000m og styrketester. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Cazper, hvis du leser posten over din.. ser du at det er større grunner en det du viser til.. Når noen kommer med et konkret svar, fra gode kilder, hvorfor spekulere i annet? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Cazper, hvis du leser posten over din.. ser du at det er større grunner en det du viser til.. Når noen kommer med et konkret svar, fra gode kilder, hvorfor spekulere i annet? Beklager. Ikke helt våken Gikk av tjeneste for en liten stund siden... Stod opp tidlig i dag og har kjørt krigens krav. Så er litt utmatta i dag Vært en litt hard uke. Men igjen... Ingen unnskyldning. Sorry My bad Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Styrketester gjøres vanligvis samlet, forresten. De advarer mot det på FOS-sidene og fallskjermjegeropptak-sidene på mil.no, og oppgir det som grunn til at du helst skal ha en god sikkerhetsmargin ned til minstekravene. Endret 24. april 2009 av Herrbrun Lenke til kommentar
Anseth Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Styrkekravene er en lek uansett Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Opptaket på flygeskolen var ikke på FOS ifjor, (noe man kanskje skal fremover, siden de jobber for det), så skal ikke svare helt sikkert. Men vil 99% sikkert tro at styrketestene taes på samme måte. Altså i grupper. Og maks 2-3 samtidig (mens resten ser på hvis ikke de tar andre tester) Grunnen til at jeg tror de blir tatt på samme måte som ifjor er at de ikke gidder å sende folk gjennom opptaksprøvene på rygge uten at de har fysikken på stell. Da en del av prøvene er mer eller mindre dyre. Sist flygeskoleopptaket var på fos, var fos etter opptaket på rygge. Det jeg baserer svarene mine her på! Lenke til kommentar
thestuntpilot Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Takk for bra informasjon bn_olsen Testene begynner morgenen etter man kommer til Rygge, slik at man får seg en natts søvn? En 11-timer lang togtur kan jo gjøre enhver litt trøtt i huet Endret 27. april 2009 av thestuntpilot Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Husker ikke helt, når på dagen er du kaldt inn? Jeg møtte hvertfall opp dagen før testene begynnte. Og forresten, selvom grensa for å få fly er 12 timer på kollektiv transport, så ville jeg ringt dem og spurt om å få dekka fly.. Det er veldig godt mulig de gjør det. For de dekker reise til og fra. Lenke til kommentar
since91 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Noen som vet hvilke fordeler jeg har med ppl i hånda før utdannelsen? Eller om jeg idet hele tatt har fordeler? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det vil bli stilt høyere krav til deg. Ellers ingen forskjell. Lenke til kommentar
since91 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Ok.. stemmer.. Kanskje fordel at jeg har en ex - f16 flyger som instruktør? :-) Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Får si gratulerer her og da Jonatan.. LFS sier egentlig at det er en liten bakdel å ha PPL på forhånd, men statistikken viser (av de som kommer igjennom fase 2), at de faktisk kan ha en liten fordel. Dette går mye på situation awareness og lignende.. Men det er veldig viktiig å holde trøkket oppe om man kommer inn, da de går etter progresjon, og ikke bare hva du kan på de enkelte turene. Så selvom man har ppl kan man ikke slækken de første turene. Men litt bonus info er at MANGE av de som "kan alt om fly", og har ppl, og egentlig er overinterresert ryker på fase 2. Lenke til kommentar
since91 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Akkuratt. Fin info. Mener ikke å være bråkjekk her. Nytter som sagt fint lite å kunne fly om man ikke en gang kommer gjennom Fase 1. Men vi får vel alle ønske hverandre lykke til, stå på, og se hva som skjer. Kan vel aldri bli "overrinteressert"? Hvordan kan det være negativt? Endret 27. april 2009 av Jonatan777 Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Taler bare ut ifra statistikk Veldig få på flygeskolen er skikkelige flynerder.. Lenke til kommentar
since91 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Greit nok. Tviler likevel sterkt på at det har noe med interressen for fly å gjøre. Heller tilfeldigheter som råder her. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Er dt noen her som vet om det kommer på rullebladet hvis du blir tatt med trimmet moped, og hvis dt gjør det er det da umulig å bli pilot, siden du ikke ha et rent rulleblad? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå