Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øh, nå er jeg maks forvirra her, men;

 

Ja, jeg bruker linser til vanlig

 

Ja, jeg ser godt uten linser

 

Ja, jeg fikk topp score uten linser av army-doktoren

 

 

Men når man forøvrig ser på armen min som er voldtatt som følge av blodprøve (den er gul, svart og blå og gjør vondt som faen) så sier det kanskje litt om kompetansen dems også da.. :p

Lenke til kommentar
Øh, nå er jeg maks forvirra her, men;

 

Ja, jeg bruker linser til vanlig

 

Ja, jeg ser godt uten linser

 

Ja, jeg fikk topp score uten linser av army-doktoren

 

 

Men når man forøvrig ser på armen min som er voldtatt som følge av blodprøve (den er gul, svart og blå og gjør vondt som faen) så sier det kanskje litt om kompetansen dems også da.. :p

 

Jeg og fikk indre blødninger (Av blodprøven :p). Og full klaff på syn, men igjen så har jeg bra syn. Husk at de som gjennomfører Fase 2 så blir man sendt videre til FMI (Flymedisinsk Institutt). Og jeg vil tro de er litt grundigere enn en lapp foran øyet og en regle på noen meters hold.

 

Men skader vel ikke å prøve ;) Spent på Fase 2 nå... Noen her som skal ta testene i April/Mai? (Eller når det var...)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Hehe, innkallelsen kom idag ja! :) Hva er kravene på 200 m svømming? Har hørt litt jevnt og spredt om dette. Må eventuelt begynne å øve :)

 

Tror det ligger på 7 min. Tror jeg... Vel og merke.

 

Innkallelse til Fase 2 i Uke 26? Da ligger den vel i postkassa mi også når jeg kommer hjem fra påskeferie :D

Lenke til kommentar

Rimelig heftige synstester ja..

 

Hehe, innkallelsen kom idag ja! :) Hva er kravene på 200 m svømming? Har hørt litt jevnt og spredt om dette. Må eventuelt begynne å øve :)

 

Vi ifjor ble denne testen ikke gjennomført, vi bare skrev under på at vi kunne svømme.. Testen skulle gjennomføres på befalsskolen, men skjedde ikke der heller..

Lenke til kommentar

Oki, 7 minutt er da ganske god tid . Er det ikke?

Regner med det da er bare for å godkjenne at vi kan svømme liksom, sikkert ikke så nøye.

 

Synstestene blir helt greit, er mest nervøs på data testene og DMT en, spesielt den. TEste hva vi ser på som fiendtlige objekt og sånt. :p

 

Herlig episode av 330 skv nok engang. Likte veldig godt "car wash" scenen som ble avbrutt av det Russiske skipet. Arbeidsmiljøet der virker sykt digg :) og tenk at de klarte 17 stk inn i sea king, det hadde jeg ikke trodd faktisk. Hva er maks på sånt a?

Lenke til kommentar

Forresten, ikke si noe om dmten, og ikke spekuler heller.. Jeg til anbefale alle å ta den som den kommer, og vite minst mulig om den.. Jeg begynte å tenke etter hva det var de ville se av resultater, og holdt på å kjøre meg godt i grøfta..

 

Så å vite minst mulig, og å bare gjøre akkurat det man får beskjed om er det beste tipset akkurat der..

Lenke til kommentar

Må si meg enig med bn_olsen der. :)

 

Leste en PDF-fil på nettet som forklarte formålet med testen. Og mitt inntyrykk av det som stod der er at det varierer litt i forhold til hva den enkelte testes i (?), men at de hadde noen faste rammer de fulgte. Artikkelen stod på engelsk og var produsert av de som utviklet testen. Forøvrig er det vel ikke mange land som benytter seg av testen, Sverige og Norge som jeg vet om. Men etter å ha lest den artikkelen, og litt generelle erfaringer som stod rundt omkring på nettet rundt den testen, ble jeg faktisk bare enda mer forvirret fordi erfaringene var så blandet og helt klart basert på akkurat den personens subjektive syn.

 

Dersom man prøver å forberede seg på en ting og så på testen kommer det noe helt annet, da kan man kanskje få litt panikk og rote det litt til, tror jeg da. Desto mindre man vet, desto mindre har man å bekymre seg for. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Man tester øynene 3 ganger. 1 Hos optiker og 2 tester hos FMI..

 

Den hos optiker er kind of å lese på tavle, bare ganske mye mer avansert.. (Har ikke noe å refferere til i forhold til vanlig synstest). (Det er jo også en sånn maskin med seilbåt, som man ikke kan stole på for en femmer!)

 

På FMI tar de bilde av øyene, og tar også på dem.

 

Håper det forklarte noe.

Lenke til kommentar
Det er jo et flott helikopter. Fint og praktisk utseende. God plass. :)

 

Jeg vil vel ikke akkurat kalle det et "skandale prosjekt," men det er nå min mening. :)

 

http://www.mil.no/luft/start/article.jhtml?articleID=141032

Det er et bra helikopter, men hjelper det når vi ikke får det når vi skal? Det aller, aller viktigste i forsvaret er logistikk. Det hjelper ikke å ha best utstyr, hvis du ikke kan bruke dette utstyret fordi det ikke er levert til deg, du ikke kan levere utstyret videre til troppene, eller utstyret er på verksted fordi produsenten ikke skaffer ekstradeler.

Lenke til kommentar

For de som fortsatt leser her, skal jeg gi dere et lite triks i ludo.

 

Begynn å pugge.. PUGG som dere aldri har gjort før..

Noe man kan begynne med er nasjonalsangen.. Begynn å pugge så ordrett at folk kan spørre etter et visst ord i et visst vers. Hvis du kan det så godt, får du et innblikk i hvor godt ting skal pugges her. (Merk; kun et innblikk ;))

 

Dette rådet kommer dere garantert til å få av skolesjefen hvis dere kommer inn. Og han sitter forøvrig i uttakskommisjonen, så om dere kan si dere har pugget nasjonalsangen. Da har du lagt gullegget ;)

 

Selvfølgelig ville det også hjulpet å pugge sjekklistene, men de skal være umulig å finne på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...