stringfellow Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det der har allerede bn_olsen pirket på..... Og jeg har faktisk lest hele tråden, men det er en stund siden nå. EDIT: Beklager at jeg er litt brysk. Det var ment som en note til meg, ikke til deg Svarte på et spørsmål som var svart på av bn_olsen Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ja, men når kroppen er så nedkjølt så bruker den også mye mindre oksygen. Har hørt om personer som har vært uten oksygen i 2-timer, da med hjertestans. De har ikke fått skader på hjernen eller lignende. Det at han var så nedkjølt, reddet kanskje livet hans. Hadde hjertet stoppet da han holdt en kroppstemperatur på 37.5 grader, hadde det vært dødelig. Det var kanskje den lave kroppstemperaturen som reddet ham, det og et fantastiskt mannskap på et flott helikopter! Så klart, jeg bare ristet på hodet når redningsmannen antok at han var død. Har tross alt endel bakgrunn og erfaring fra Røde kors med frostskader og vet veldig godt at nedkjølte personer er helt livløse og vil for de fleste oppleves som "døde" allerede fra 33-34 og nedover. Skader på hjernen derimot er mer vanlig etter ett slikt anfall og jeg tror fint at han seileren kunne ha vært ute i mer enn 2 timer. men tør ikke anta noe. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det der har allerede bn_olsen pirket på..... Og jeg har faktisk lest hele tråden, men det er en stund siden nå. EDIT: Beklager at jeg er litt brysk. Det var ment som en note til meg, ikke til deg Svarte på et spørsmål som var svart på av bn_olsen Hehe, ja. Beklager det der. Så ikke "Note to self." Beklager. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Fikk forresten noen tall idag. Var ca 900 som søkte iår, ca 750 møtte opp på fase 1, mot 600 ifjor, så blir noe større kull neste år. Lenke til kommentar
pilotman Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Fikk forresten noen tall idag. Var ca 900 som søkte iår, ca 750 møtte opp på fase 1, mot 600 ifjor, så blir noe større kull neste år. Det stemmer. De skal utdanne mellom 20 og 30 piloter i år, altså noe flere enn tideligere år. Det har også vært snakk om å køre to kull på uttaksflyvningen. Det vil de altså gjøre om mer enn 40 stk passerer minimumskravene.. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Fikk forresten noen tall idag. Var ca 900 som søkte iår, ca 750 møtte opp på fase 1, mot 600 ifjor, så blir noe større kull neste år. Det stemmer. De skal utdanne mellom 20 og 30 piloter i år, altså noe flere enn tideligere år. Det har også vært snakk om å køre to kull på uttaksflyvningen. Det vil de altså gjøre om mer enn 40 stk passerer minimumskravene.. 20-30 iår? tenker du på kullet som er på flyskolen nå. Eller det som skal igjennom seleksjon til sommeren? Lenke til kommentar
pilotman Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 20-30 iår? tenker du på kullet som er på flyskolen nå. Eller det som skal igjennom seleksjon til sommeren? Da tenker jeg på de som skal inn til opptak nå til sommeren. Det var hvertfall det vi fikk beskjed om av han som ledet de første opptaksprøvene i bergen=) Lenke til kommentar
leukotape Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hoho, Noe som vet når vi får innkallelse til Fase II. Sto at vi skulle få i mars/april. Er det noen som har noe mer spesefikt? Fikk en annen innkallelse igår, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jeg svare på den, for så å svare på den fra LFS? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Du har fått arkene om at du bestod fase 1? Trenger jo ikke stresse med det, bare å trene nå for å få så godt som mulig på det fysiske Hva fikk du innkallelse til ? Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Siden jeg nå ikke lenger går på LFS går det sikkert greit å stå frem her.. Fikk dommen av skolerådet idag, ute for iår.. Var en hard dag med 6 stykker ut, og en nesten ut. Jeg var vel egentlig den heldigste da jeg får komme igjen neste år.. Så satser på at det er noen herfra som kommer gjennom fase 2, som jeg da eventuellt får gått på skole med her til neste vinter. Så fra nå av kan jeg kanskje opplyse litt om hva som skjer hvis man ryker ut og da Men blir spennende nå i påskeferien å se hvor jeg havner sålenge, og om jeg kommer tilbake til flyskolen kull f1-10 eller f1-11.. Fortsatt lykke til, og nå får folk passe på å skrive her åssen det går med dem i slutten av juni Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Røk du ut eller er det bare jeg som har misforstått nå? Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Delvis.. "Røk" forsåget ut.. Men fikk lov å prøve igjen om 1-2 år.. En av de få hvert år som får den muligheten. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Flaks i uflaks, hva var det det som gjorde det? om jeg kan spørre. Småslurv? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Delvis.. "Røk" forsåget ut.. Men fikk lov å prøve igjen om 1-2 år.. En av de få hvert år som får den muligheten. Jeg er oppriktig lei meg på dine vegne. Men du var nå heldig med at du fikk prøve på nytt da. Lurer egentlig litt på det samme som Phinex? Lenke til kommentar
zhoe Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Så kjipt da :S Men flaks i uflaksen! Regner med du tar det bra neste forsøk å greier det Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Ble forresten to år til jeg fikk komme tilbake, så blir spennende å se hva jeg skal gjøre i mellomtiden Det jeg røyk på var rett og slett to turer hvor hvor jeg gjorde alt helt feil.. Ting jeg kunne bare ville ikke gjøres riktig Og prog turen fløy jeg ikke nøyaktig nok. Pluss noe feil der og.. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 'Juhu, nok en herlig episode fra 330 skvadronen. Spørsmål og svar Dere så denne? Sikkert endel som er kjent allerede, men intressant å lese på. 330skv.no var også ei side jeg var uviss om fram til idag . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Gjør dere oppmerksom på det nyeste Vi Menn bladet som er i butikken nå! Er en artikkel fra Sheppherd og de norske pilotene. Kjempe bra artikkel i grunn! Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Høres interessant ut. Det og faktumet av at det er Vi Menn. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Er faktisk klar over det, glemte helt å opplyse her. Tenkte å hive med det til helga når jeg skal på jobb. Ser fram til å lese det Hvem er det egentlig som planlegger jagerfly her inne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå