Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men når kroppen er så nedkjølt så bruker den også mye mindre oksygen. Har hørt om personer som har vært uten oksygen i 2-timer, da med hjertestans. De har ikke fått skader på hjernen eller lignende.

 

Det at han var så nedkjølt, reddet kanskje livet hans. Hadde hjertet stoppet da han holdt en kroppstemperatur på 37.5 grader, hadde det vært dødelig.

 

Det var kanskje den lave kroppstemperaturen som reddet ham, det og et fantastiskt mannskap på et flott helikopter! :)

 

Så klart, jeg bare ristet på hodet når redningsmannen antok at han var død. Har tross alt endel bakgrunn og erfaring fra Røde kors med frostskader og vet veldig godt at nedkjølte personer er helt livløse og vil for de fleste oppleves som "døde" allerede fra 33-34 og nedover.

 

Skader på hjernen derimot er mer vanlig etter ett slikt anfall og jeg tror fint at han seileren kunne ha vært ute i mer enn 2 timer. men tør ikke anta noe. :p

Lenke til kommentar
Det der har allerede bn_olsen pirket på.....

 

Og jeg har faktisk lest hele tråden, men det er en stund siden nå.

 

EDIT: Beklager at jeg er litt brysk. :(

 

Det var ment som en note til meg, ikke til deg ;) Svarte på et spørsmål som var svart på av bn_olsen

 

Hehe, ja. Beklager det der. :)

 

Så ikke "Note to self." :p

 

Beklager. :(

Lenke til kommentar
Fikk forresten noen tall idag.

 

Var ca 900 som søkte iår, ca 750 møtte opp på fase 1, mot 600 ifjor, så blir noe større kull neste år.

 

 

Det stemmer. De skal utdanne mellom 20 og 30 piloter i år, altså noe flere enn tideligere år. Det har også vært snakk om å køre to kull på uttaksflyvningen. Det vil de altså gjøre om mer enn 40 stk passerer minimumskravene..

Lenke til kommentar
Fikk forresten noen tall idag.

 

Var ca 900 som søkte iår, ca 750 møtte opp på fase 1, mot 600 ifjor, så blir noe større kull neste år.

 

 

Det stemmer. De skal utdanne mellom 20 og 30 piloter i år, altså noe flere enn tideligere år. Det har også vært snakk om å køre to kull på uttaksflyvningen. Det vil de altså gjøre om mer enn 40 stk passerer minimumskravene..

 

20-30 iår? tenker du på kullet som er på flyskolen nå. Eller det som skal igjennom seleksjon til sommeren?

Lenke til kommentar
20-30 iår? tenker du på kullet som er på flyskolen nå. Eller det som skal igjennom seleksjon til sommeren?

 

Da tenker jeg på de som skal inn til opptak nå til sommeren. Det var hvertfall det vi fikk beskjed om av han som ledet de første opptaksprøvene i bergen=)

Lenke til kommentar

Siden jeg nå ikke lenger går på LFS går det sikkert greit å stå frem her.. Fikk dommen av skolerådet idag, ute for iår..

Var en hard dag med 6 stykker ut, og en nesten ut.

 

Jeg var vel egentlig den heldigste da jeg får komme igjen neste år.. Så satser på at det er noen herfra som kommer gjennom fase 2, som jeg da eventuellt får gått på skole med her til neste vinter.

 

Så fra nå av kan jeg kanskje opplyse litt om hva som skjer hvis man ryker ut og da ;)

 

Men blir spennende nå i påskeferien å se hvor jeg havner sålenge, og om jeg kommer tilbake til flyskolen kull f1-10 eller f1-11..

 

Fortsatt lykke til, og nå får folk passe på å skrive her åssen det går med dem i slutten av juni ;)

Lenke til kommentar

Ble forresten to år til jeg fikk komme tilbake, så blir spennende å se hva jeg skal gjøre i mellomtiden :)

 

Det jeg røyk på var rett og slett to turer hvor hvor jeg gjorde alt helt feil.. Ting jeg kunne bare ville ikke gjøres riktig ;)

Og prog turen fløy jeg ikke nøyaktig nok. Pluss noe feil der og..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Gjør dere oppmerksom på det nyeste Vi Menn bladet som er i butikken nå!

 

Er en artikkel fra Sheppherd og de norske pilotene. Kjempe bra artikkel i grunn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...