Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Selv om jeg har sivil flygerutdannelse? Ja, det vil ikke ha noe å si. Du vil stille likt med alle andre. (Og husk, 24 år er øvre aldersgrense) Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Ja, det vil ikke ha noe å si. Du vil stille likt med alle andre.(Og husk, 24 år er øvre aldersgrense) Ok, det var det jeg tenkte meg. Takker for svar. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hvis jeg får helikopter vingen gjennom forsvaret, finnes det da noen lettere muligheter for å ta CPL enn å gå gjennom hele pakka på nytt? Eller for å si det sånn, jeg har lyst til å fly luft ambulanse. Hvor mye teori må tas opp igjen og hvordan kan en tenke seg at mulighetene blir for dette? Lenke til kommentar
stringfellow Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvis jeg får helikopter vingen gjennom forsvaret, finnes det da noen lettere muligheter for å ta CPL enn å gå gjennom hele pakka på nytt? Eller for å si det sånn, jeg har lyst til å fly luft ambulanse. Hvor mye teori må tas opp igjen og hvordan kan en tenke seg at mulighetene blir for dette? Når du får vingen gjennom fosvaret så må du ta noen ATPL eksamener. I utgangspunktet er det 14 eller 15 fag for å ta ATPL teori, men du får godskrevet de fleste gjennom utdanninga. Men du må ta eksamen i Air law, Radio nav, Operational procedures (H)og human performance and limitations. De fleste helikoptertimene du får i forsvaret vil jo telle opp mot et sivilt sertifikat. Så for å ta ut cpl er det igrunn sende søknad til Luftfartstilsynet for å få godskrevet timer, ta noen timer på en sivil flyskole på en sivil helikoptertype, og så ta en oppflygning. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Dersom du tar deg jobb som instruktør, får du fort timer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Håper ikke Tysk er viktig på LFS.. IKKE min sterkeste side akkurat. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det har vel ikke akkurat stort å si. Engelsk er vel viktigere tror jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Godt er det Lenke til kommentar
Looke Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hva er reglene for hvor høy man kan være for å bli militær pilot? Jeg er selv 190 cm og har hørt at jeg ikke kommer inn Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Slettet! Endret 19. mars 2009 av LockBreaker Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Hva er reglene for hvor høy man kan være for å bli militær pilot? Jeg er selv 190 cm og har hørt at jeg ikke kommer inn 190 cm? Du er for lang til F-16, men passer bra til helikopter. Er selv ca. 184. Dette er faktisk FEIL. De oppgir 193 som maks høyde, men teknisk sett er det ingen total makshøyde. Det de fleste buster høyden på er maks 99 i sittehøyde. Er man lengre enn dette får man bare melding om at man ikke kan fly jagerfly. Endret 18. mars 2009 av bn_olsen Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Beklager for feil informasjon. Pappa sa det var ca. 192 eller noe. Burde hørt på ham. Takk for at du forklarte bn_olsen. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg er ca 180 men jeg har ikke så lang rygg/lår så er det mulighet for at jeg er for lav for å fly jagerfly? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg tror ikke at jeg skal prøve å svare mer i alle fall...... :!: Men det skalv vel mye til for at du blir for lav i ryggen når du er 180 cm høy. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Herlig episode av 330skvadronen. Drømmen bare vokser og vokser når jeg ser på sånt. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Samme her. :!: Men de skulle seriøst lakkert SeaKingen sin på nytt. Rødmalingen er snart helt borte. :O Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Samme her. :!: Men de skulle seriøst lakkert SeaKingen sin på nytt. Rødmalingen er snart helt borte. :O hehehe, ja. Uansett, var faktisk ikke klar over at det fantes mennesker som hadde overlevd 20,5 grader i kroppstemperatur. det er ganske heftig hypotermi! Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Ja, men når kroppen er så nedkjølt så bruker den også mye mindre oksygen. Har hørt om personer som har vært uten oksygen i 2-timer, da med hjertestans. De har ikke fått skader på hjernen eller lignende. Det at han var så nedkjølt, reddet kanskje livet hans. Hadde hjertet stoppet da han holdt en kroppstemperatur på 37.5 grader, hadde det vært dødelig. Det var kanskje den lave kroppstemperaturen som reddet ham, det og et fantastiskt mannskap på et flott helikopter! Endret 19. mars 2009 av LockBreaker Lenke til kommentar
stringfellow Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) 190 cm? Du er for lang til F-16, men passer bra til helikopter. Er selv ca. 184. Nope. Maks lengde for f-16 er 193cm. Det har med specs på utskytningssetet å gjøre. Men når du er 190cm høy er det en god sjans for å være for lang i enten lårene eller ryggen. Som bn_olsen sier så er det vel ikke noe makshøyde på andre flytyper. EDIT: "Note to self": Vær sikker på du har lest hele tråden før du svarer...... BTW så er de Seakingene du ser i serien på Sola snart lakkert opp igjen. De er inne til stort vedlikehold nå, eller skal snart inn og da blir de lakkert opp igjen. Hvis du følger med i serien så ser du at det helikopteret som blir filmet utenifra i luften er ganske nylakket Endret 19. mars 2009 av stringfellow Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Det der har allerede bn_olsen pirket på..... Og jeg har faktisk lest hele tråden, men det er en stund siden nå. EDIT: Beklager at jeg er litt brysk. Endret 19. mars 2009 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå