-Turin_Turambar- Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Ja, og Flyskolen er sykt mye kulere enn UB. Skjønner ikke helt argumenteringen her. Er jo bare å prøve Flyskolen, og liker man det ikke er det bare å slutte. Har skjedd flere ganger det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hvor langt inne i utdannelsen er "point of no return"? Altså, hvordan er det med plikttjeneste etc? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Etter året på krigsskolen får man et år, og når man får vingen i USA etter cirka et år der får man 12 år. Så er først etter man har fått vingen at det er for sent å snu. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Okei. Da er det jo greit, og det finnes overhodet ingen grunn til å gjøre noe annet enn å gå rett på flygeskolen. Lenke til kommentar
bik14 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Veldig bra tråd Vet du om det er noen fordel med flyteknisk bakgrunn? Jeg går nå VG3 flyfag, og vi lærer om Low/High speed flight, Helikopter, aerodynamikk, instrumenter, mange forskjellige systemer, Menneskelige faktorer og Lover & regler. Det er vel relevante fag? Jeg vet at jeg må ha studiekompetanse, men har sendt søknad allikevel Jeg la ved et "frier" brev der jeg spurte om min tekniske innsikt kunne veie opp for eventuell manglende allmenn kunnskap Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Kan nok hjelpe i teorien, men er vanligvis veldig få som har problemer med den. Du må nok ha generell studiekompetanse, det er vel sånn for vanlig befalsskole også (?) tror jeg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Ganske mange, men langt fra alle. Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei. Jeg har søkt luftforsvarets flygeskole nå med online søknadsskjema. Jeg fikk beskjed om å ettersende vitnemål/karakterprotokoller til forsvarets mediesenter. Dette har jeg gjort, og venter nå bare på to ekstra skjemaer som de som har søkt LFS visst nok skal få tilsendt. Er det noen som vet når disse skjemaene kommer? Evt. når jeg får noe tilbakemelding på søknaden? Begynner å bli en stund siden jeg søkte nå (ca. 3 uker - 1 uke siden jeg sende inn karakterene), og jeg har ikke fått noen form for tilbakemelding Er litt bekymret for at noe ikke har kommet fram dit det skal.. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Ting tar tid, det må du nok venne deg til Ville ikke blitt bekymret før i midten av desember i hvert fall, siden søknadsfristen er 1. desember. Tenker de venter med tilbakemeldinger til alle søknader er kommet inn. Om du ikke orker å vente kan du alltids ringe og spørre også. Lenke til kommentar
stinaina Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg lurer også veldig på det der med generell studiekompetanse. Om det er mulig å komme inn uten. De fleste sier jo at f.eks. karakterene teller veldig lite, og at det er andre ting (Psyke osv) som er mye viktigere. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Det stemmer det du sier med karakterene, men husk at man også skal gå befalsskole og krigsskole, og da må man ha generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Befalsskolen krever ikke generell studiekompetanse, men for krigsskolen er det vel et absolutt krav. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvor bra karakter bør man egentlig ha på sesjonen for å ha noen sjanse? Jeg tenker da på det "almenne evnenivået". Er det noe spesielt krav. Selv fikk jeg 6, gjorde det greit på figuroppgaven og den om ordlikhet, men matematikken kunne vært bedre.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har ikke så mye å si hvis du blir tatt inn til de første prøvene tidlig neste år. Der før du en ny sjangse på matematikken. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Lurer faktisk på om jeg skal søke? Har da ingenting å tape på det heller, men når vil egentlig fase 2 finne sted? Er dette mitt i skoletiden og foregår det over flere dager? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 når vil egentlig fase 2 finne sted? Er dette mitt i skoletiden og foregår det over flere dager? Hva med å lese første post? "Fase 2: slutten av juni for resten. Opptaket foregår på Rygge Flystasjon, og varer en- til halvannen uke." Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Takk skal du ha:) Så også at dem hadde 2 fase i mai. Når i mai er dette? (tenker på russetid og alle eksamener osv.) Endret 13. november 2008 av Saltvann Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Når jeg var der var det helt i begynnelsen av mai, så ikke særlig velegnet sånn sett. Så lenge man er tjenestedyktig på sesjon spiller nok ikke karakterene derfra noen rolle. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Når jeg var der var det helt i begynnelsen av mai, så ikke særlig velegnet sånn sett. Så lenge man er tjenestedyktig på sesjon spiller nok ikke karakterene derfra noen rolle. Ok:) Ja, jeg får se. Hadde vært tøft å prøvd seg i allefall, men det kan da være muligheter for å søke neste år. Lenke til kommentar
Lonestarr Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Ting tar tid, det må du nok venne deg til Ville ikke blitt bekymret før i midten av desember i hvert fall, siden søknadsfristen er 1. desember. Tenker de venter med tilbakemeldinger til alle søknader er kommet inn. Om du ikke orker å vente kan du alltids ringe og spørre også. Takk for svar. Får vel bare smøre meg med tålmodighet, og satse på at ingen har rota bort søknaden min.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå