Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja. Vet ikke med fallskjermkurs (tipper at svaret er ja, men er ikke sikker), men de har en god del kursing og utdanning i grønn tjænjest. Søk på SERE på google.

Ååh, fett. Survival , evasion , resistance, escape!

Om SERE

Vet du om alle flygere gjennomgår dette treningsprogrammet?(altså, helikopter, flermotor osv) Grønn tjeneste er pliktårene , right? :)

Lenke til kommentar
Ja. Vet ikke med fallskjermkurs (tipper at svaret er ja, men er ikke sikker), men de har en god del kursing og utdanning i grønn tjænjest. Søk på SERE på google.

Ååh, fett. Survival , evasion , resistance, escape!

Om SERE

Vet du om alle flygere gjennomgår dette treningsprogrammet?(altså, helikopter, flermotor osv) Grønn tjeneste er pliktårene , right? :)

Svaret på fallskjerm er nei. SERE eller combat survival er noe alt flygende personell skal igjennom på sikt, men antall kursplasser er litt lite per dags dato så avdelinger som er involvert i utenlandsoppdrag er høyest prioritert.

Grønn tjeneste slang for typiske militære disipliner som skyting, ABC, nærforsvar osv. Ikke så veldig mye av det. Ikke for jagerflygere heller. Dagen består stort sett av planlegging, flyging, briefinger, opplæring til nye utsjekker osv. Ikke så mye tid til trening eller grønne fag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Fikk et brev i dag fra Luftforsvaret. Jeg fikk avslag på søknaden.

"Vi kan ikke se at du har/vil få generell studiekompetanse.

Enten så har det skjedd en feil en plass, eller så er de så frekke at de tror jeg vil droppe ut på det siste halvåret jeg har igjen av videregående. :p

Noen andre her som har fått høre noe lignende?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Fikk et brev i dag fra Luftforsvaret. Jeg fikk avslag på søknaden.

"Vi kan ikke se at du har/vil få generell studiekompetanse.

Enten så har det skjedd en feil en plass, eller så er de så frekke at de tror jeg vil droppe ut på det siste halvåret jeg har igjen av videregående. :p

Noen andre her som har fått høre noe lignende?

hvilken linje går du?

har du levert terminkarakterer frå første termin i år?

du får ringe å høre med dem, det må ha oppstått en feil :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg går allmenn påbygging. Hadde ikke fått noen karakterer når jeg søkte i fjor. Skulle dette ettersendes?

Men sendte inn info litt for tidlig, så ble nok noe kluss der bare.

Har ikke noe å si da jeg har bestemt meg for å studere i stedet for å prøve meg på flyskolen. :)

Lenke til kommentar
Jeg går allmenn påbygging. Hadde ikke fått noen karakterer når jeg søkte i fjor. Skulle dette ettersendes?

Men sendte inn info litt for tidlig, så ble nok noe kluss der bare.

Har ikke noe å si da jeg har bestemt meg for å studere i stedet for å prøve meg på flyskolen. :)

jeg går allmenn påbygging også, jeg fikk beskjed om å levere terminkarakterer når jeg skulle møte til fase en.

men viss du har alt bestemt deg så er det ikke så mye å gjøre:P du kan alltids ringe forsvaretsresponssenter og ettersende terminkarakterene:)

Lenke til kommentar

Hei folkens! :D

Jeg har begynt på NKI nettstudier. Og vil få generel studiekompetanse gjennom eksamenskarakterer og ikke standpunktskarakterer, vil dette funke med søknaden til LFS?

og hvor lenge før bør man søke. Vil søke til neste år, men er nok for tidlig ?

Takker for svar,

Lenke til kommentar
Da vil det isåfall si at Generell Studiekompetanse oppnådd etter 23/5 regelen også er like gyldig da ;)

Hvordan jeg dog hadde scoret på mattedelen av Fase 1 tør jeg ikke tenke på engang, hehe.

Hvor viktig er egentlig matten?

Jeg tror det er viktig, men det er vel helheten som teller. Hørt om flere norske jagerfly piloter som ikke har peiling på matte og som allikevel er blant norges beste piloter.

Flyhistorien på slutten er vel den eneste de regner på "siden" av helhetsvurderingen som pluss. Jeg tror jeg klarte mye på alt unntatt på matten, men tror ikke jeg var alene på akkurat det.

Blir bare å vente til midten av mars for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...