Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannemannen12 skrev (18 timer siden):

Jeg har karakter 4 i p matte og aldri vært borti fysikk før, har man da en mulighet for å gå gjennom fase 1 eller er det i det tynneste laget?

Kom meg gjennom fase 1 i 2020. Mener at mattedelen var på circa T matte nivå. 

Hele opptaket er jo en helhetsvurdering, så det er jo gjerne sånn at hvis man mangler kompentanse et sted, kan man kompensere for det med å svare riktig på andre spørsmål. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg ikke fokusert på mattedelen, men lest meg opp slik at du kan forklare hvordan et fly faktisk flyr i luften (aerodynamikk, litt mekanikk osv.).

Det skal være mulig å komme seg gjennom fase 1 uten å være mattegeni 😀

Lenke til kommentar
norskspråkaktivist skrev (1 minutt siden):

Kom meg gjennom fase 1 i 2020. Mener at mattedelen var på circa T matte nivå. 

Hele opptaket er jo en helhetsvurdering, så det er jo gjerne sånn at hvis man mangler kompentanse et sted, kan man kompensere for det med å svare riktig på andre spørsmål. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg ikke fokusert på mattedelen, men lest meg opp slik at du kan forklare hvordan et fly faktisk flyr i luften (aerodynamikk, litt mekanikk osv.).

Det skal være mulig å komme seg gjennom fase 1 uten å være mattegeni 😀

Hei, kom du deg gjennom hele opptaket? Er i VG2 nå og har dette som drømmen, tror ikke matte eller fysikk delen blir problemet, vet ikke hvor strengt det fysiske er men minstekravene som er lagt ut skal gå veldig greit. Hvis du i så fall ikke kom deg gjennom opptaket hvor røk du ut, er litt redd for at jeg kan falle av pga noe medisinsk jeg ikke vet om.

Lenke til kommentar
Benjamin00 skrev (9 timer siden):

Hei, kom du deg gjennom hele opptaket? Er i VG2 nå og har dette som drømmen, tror ikke matte eller fysikk delen blir problemet, vet ikke hvor strengt det fysiske er men minstekravene som er lagt ut skal gå veldig greit. Hvis du i så fall ikke kom deg gjennom opptaket hvor røk du ut, er litt redd for at jeg kan falle av pga noe medisinsk jeg ikke vet om.

Kom meg ikke gjennom, røk ut på datatester i fase 2. Fant fort ut at jeg ikke har så god simultankapasitet eller hånd-øye-fot koordinasjon 😛 For det medisinske og på datatester så er det ikke så mye du får gjort av forberedelser (by design), så prøv å bare ikke å stresse over det så mye og møt opp mest mulig uthvilt.

Lønner seg å klare fysiske minstekrav med god margin, på vårt opptak tok de både bip-test og 3000 meter slik at de hadde mest mulig grunnlag for å selektere. Er hvertfall greit å ha løpt en eller to bip-tester på forhånd, er lett å ryke ut på den rett og slett fordi man ikke har fulgt med på timingen, selv om man egentlig hadde klart mer.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...