Reeve Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Det er overkommelig. Du må nok tenke litt på en del av oppgavene, og det kommer veldig an på hva du kan fra før. Jeg studerer ved universitet og har en del matte her, og det hjalp meg litt, men de fleste kan klare det. Av flyhistorie er det alt egentlig. Det var feil av meg å si historie, er mer flykunnskap. Litt historie som første flytur, første overflyvning osv, slike store eventer, sammen med kunnskap om f.eks. forsvarets fly og flybaser etc. Men det er snakk om noen få av totalt 63 spørsmål på 1 av 9 tester, så du skal ha uflaks om det er avgjørende for om du kommer inn eller ikke. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Skal også på opptak i morgen. Leste på nettmøte med pilotene at det ikke var viktig med inngående kunnskap om fly og avionikk, men at det kunne være greit å vite hva et høyderor var og slikt. Stemmer dette? Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Hva slags flyhistorie snakker vi om? Har testen i morgen. Hvordan er det matematiske? Veldig basic og overkommelig? Eller snakker vi vanskelige tekstoppgaver? Hr hørt at det er meget likt sesjon del 2. Er spent på flyhistorien selv... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Skal også på opptak i morgen. Leste på nettmøte med pilotene at det ikke var viktig med inngående kunnskap om fly og avionikk, men at det kunne være greit å vite hva et høyderor var og slikt. Stemmer dette? Ja, det stemmer. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Ja, dette gikk jo fint Faila litt på den om flyhistorie. Var så mye der du ikke tenker over til vanlig. Ellers tror jeg at jeg score rundt 60-70% sammenlagt på alle prøver. Håper på å bli kalt inn! Må si han seleksjonsoffiseren var usedvanlig treg under prøvene, men på slutten ble han veldig positiv og anbefalte alle som ble innkalt til fase 2 å titte litt på en flysimulator med stikke. Telles BF3 på playstation som dette? Har spilt en god del og tror selve kontrollen av flyet er ganske realistisk. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Selve kontrollen er ikke særlig realistisk i BF3. Jeg har bare prøvd å fly en gang, og det var et seilfly, men hvis man antar at Microsoft Flight Sim er nokså realistisk, så er det enorm forskjell. Når det er sagt, tror jeg ikke han mener at det må være realistisk simulator, heller å få joystick-følelsen inn i hånden, så du har en viss idé over hva som skjer når man trekker den bakover/fremover osv. Hvis du spiller med joystick, er det nok noe å tjene på å spille litt BF3, men spiller du med vanlig kontroller tror jeg ikke det har noe som helst å si. Lenke til kommentar
briddern Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Prøver du joystick med microsoft flight simulator er det helt anerledes! Den minste lille rykning i hånda får deg jo omtrent til å crashe, hehe! Selve styringsprinsippet derimot er relativt likt på battlefield spillene Endret 17. februar 2013 av briddern Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Noen flysimulatorer å anbefale til en Mac? Og er det vits med pedaler og gasskontroll eller holder det med stikka? På en måte har jeg veldig lyst til å knuse sparegrisen å kjøpe ny spill-pc med masse fint simulatorutstyr (for det er jo gøy selv om jeg ikke skulle komme inn ), men samtidig prøver jeg å minne meg selv på at de som har flydd med stikke kun stiller litt sterkere og at vi ikke er forventet å være flygere allerede ved fase 2. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Jeg har bare vært på Fase 1, så er nok ikke den mest kvalifiserte til å svare, men etter det jeg har forstått, så holder det i massevis med bare stikke. Jeg vil tro at spill ikke er ekstremt viktig. Man trenger i utgangspunktet ingen tidligere flyerfaring, og det skal være mulig for dem å ikke komme videre. Jeg antar det handler mer om øye til hånd-koordinasjon med stikken, sammen med romforståelse. Pedaler er unødvendig, det vil vi lære når vi trenger det, om vi kommer gjennom. Så lenge du har en grei joystick, og et spill der du styrer et fartøy i tre dimensjoner, så tror jeg du har kommet langt. Endret 17. februar 2013 av ChrisReeve Lenke til kommentar
Master1 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Er ikke vits i å blodtrene på simulatoren med joystick, men som det nevnes over her, så kan det være greit å bli sånn halvveis kjent med stikka.. Hvis du/dere laster ned microsofts flightsimulator og skaffer en joystick så har dere et bra utgangspunkt. Det er i tillegg et veldig fint spill hvis du kjeder deg, og jeg ble fort hekta Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Ahhh...fløy akkurat en flåte med Bell-helikoptre over byen her. Drømmen fylles med ny energi! Fått meg flysimulator og stikke forresten. Var så artig at jeg bare måtte invistere uavhengig om jeg blir kalt inn til fase 2 eller ikke. Er utrolig artig! Lenke til kommentar
lfm Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ahhh...fløy akkurat en flåte med Bell-helikoptre over byen her. Drømmen fylles med ny energi! Fått meg flysimulator og stikke forresten. Var så artig at jeg bare måtte invistere uavhengig om jeg blir kalt inn til fase 2 eller ikke. Er utrolig artig! Er vel ikke lenge igjen til vi får svar nå! Ser de fikk 1. Mars i fjor Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ja gleder meg. Men har en litt mer ydmyk holdning til det nå, kjenner jeg. Blir lykkelig om jeg kommer inn til fase 2! Men ja...det kan jo ha skjært seg allerede her. Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Ja gleder meg. Men har en litt mer ydmyk holdning til det nå, kjenner jeg. Blir lykkelig om jeg kommer inn til fase 2! Men ja...det kan jo ha skjært seg allerede her. Ja, holy shit. Jeg er svært usikker på hvordan det har gått...Synes mye av det var vanskelig! Hva slags tanker sitter dere igjen med etter FASE 1? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg vil ikke virke som om jeg skryter eller noe, men jeg følte det gikk veldig bra. Alle evnetester følte jeg at jeg klarte absolutt alt eller tilnærmet alt. Språktestene gikk bra, både på norsk og engelsk, og den siste testen gikk dårligst, men tror jeg fortsatt har 80% eller mer korrekt på den. Jeg blir veldig overrasket og skuffet om jeg ikke går videre til faste 2. Når det er sagt, er jeg helt blind på hvordan det vil gå på fase 2, jeg har inntrykk av at testene er veldig annerledes, og mye vanskeligere. Her er jeg veldig redd for å ryke. Lenke til kommentar
lfm Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Føler fase 1 var grei, men det kan tippe begge veier, føler faktisk tallrekkene gikk veldig greit når jeg først begynte å se mønstrene, men det tok litt tid. Ellers gikk vel synonymer greit (nesten så jeg tror engelsk gikk bedre enn norsk, men men..). Spent på de andre testene. Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Føler det gikk greit, men synes tallrekkene var usannsynlig vanskelige. De logiske testene, som matriser osv. gikk fint. Norsken og engelsken gikk også bra, men den siste flykunnskapstesten var 80% tipping =D Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Syns også tallrekkene var vanskelige, tok lang tid å se mønsteret hvis jeg i det hele tatt så riktig mønster. Best gikk de logiske testene som de 3d-figurene og der man skulle koble sammen geometriske figurer som anvist etter bokstaver osv. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Noen som har idèe om hvordan de stiller seg til laserkorrigert syn? Trodde først det var helt uaktuelt, men leste videre noe om at det var visse unntak - avhengig av type operasjon etc, men da ble jeg litt mer usikker. Noen som sitter på bra informasjon om dette? Lenke til kommentar
lfm Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Noen som har idèe om hvordan de stiller seg til laserkorrigert syn? Trodde først det var helt uaktuelt, men leste videre noe om at det var visse unntak - avhengig av type operasjon etc, men da ble jeg litt mer usikker. Noen som sitter på bra informasjon om dette? I forsvaret er det på nåværende tidspunkt nulltoleranse for laseroperasjoner såvidt jeg vet. Ved sivile flygeskoler er det visst en spesiell type som er akseptert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå