Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Karakterene skal sendes som vedlegg sammen med helseskjemaet. Hvis ikke de to er samlet, vil jeg anta at din søknad blir kastet, MajElg. Jeg ville ringt til vernepliktsverket og forklart saken, så vil det nok løse seg.

Det stod at hvis man ikke hadde karakterene for termin 1, så skulle disse ettersendes, i og med at man får dem 4 eller 7. Januar.

La ved karakterer fra 1 og 2 klasse i tillegg til en lapp om at jeg ettersendte kar fra 3 så snart jeg fikk dem.

Dere skal med andre ord poste helseskjemaet uka før vi skal få svar tilbake? Litt knapp tid for Forsvaret å behandle den på vil jeg si, i og med at vi skal få svar i uke 2 og dere poster i uke 1.

Endret av MajElg
Lenke til kommentar

Karakterene skal sendes som vedlegg sammen med helseskjemaet. Hvis ikke de to er samlet, vil jeg anta at din søknad blir kastet, MajElg. Jeg ville ringt til vernepliktsverket og forklart saken, så vil det nok løse seg.

Det er som MajElg sier, at karakterene skal sendes etter helseskjemaet. Selvsagt gitt at du ikke har karakterene foreliggende da du sender inn helseskjemaet.

Lenke til kommentar

Det er som MajElg sier, at karakterene skal sendes etter helseskjemaet. Selvsagt gitt at du ikke har karakterene foreliggende da du sender inn helseskjemaet.

Må man ringe VPV for å finne ut hvor(dan) man skal adressere brevet? =)

TAKK, forresten!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Halla, jeg var på opptak i juni 2012, og besto alle testene, men da jeg kom til uttakskommisjonen så mente de at jeg ikke var motivert nok (hadde ikke de beste resultatene på de fysiske testene)... Tror dere det er mulig for meg nå å sende inn klage hvor jeg argumenterer for motivasjonen min, slik at de dermed kan revurdere meg? Har tross alt bestått alle prøvene, inkludert de flymedisinske.

Lenke til kommentar

Ta en telefon og hør med dem direkte.

Men tenk, sier ikke dette for å være rasshøl her nå, bare for å se det fra dem sin side: Om du fjernet en kandidat fra et opptak pga du tvilte på motivasjonen, og kandidaten godtok det og først klaget 6 måneder senere? Det kan jo tolkes som at avgjørelsen var korrekt.

Om du virkelig er motivert og klar ville jeg ringt og forklart, for deretter å høre hva du kan gjøre for å få gjennomført opptaks-prosessen en gang til.

Lenke til kommentar

Siden mange lurer på dette med termin 3-karakterer, her svaret jeg fikk fra VPV:

"Hei, du skal ettersende 1.termin når denne foreligger. En eventuell innkalling til fase 1 prøver blir ikke gjort på bakgrunn av innsendte vg 3/1.termin. Det er viktig at dette er innsendt før en eventuell innkalling til fase 2 som vil skje senere hvis bestått fase 1 prøver."

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere er det enormt med byråkrati i Norge og Forsvaret. Lurer på hvordan det skal gå når karakterheftet skal sendes inn såpass sent i prosessen. Er det ikke nå i februar at opptaket begynner? Jeg får ikke karakterene mine før nærmere 20. januar.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere er det enormt med byråkrati i Norge og Forsvaret. Lurer på hvordan det skal gå når karakterheftet skal sendes inn såpass sent i prosessen. Er det ikke nå i februar at opptaket begynner? Jeg får ikke karakterene mine før nærmere 20. januar.

Les posten over C=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...