Bordplate Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Men du fikk vel en "overall"-karakter på helsa? Lenke til kommentar
shootingpope Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Fikk personlig både 9 på både evnetesten og på helsen. Og 5 på samtlige av de fysiske testene. Så drømmen lever fortsatt. Noen som har fått innkalling til del 1 enda, eller evt. vet når denne kommer? Endret 9. desember 2012 av shootingpope Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Har fått bekreftelse på at jeg har søkt samt et egenerklæringsskjema og beskjed om at karakterkort fra 1. Termin må ettersendes snarest (ca 4 januar). Regner med at innkalling vil komme nærmere nyttår da del 1 skal være en plass rundt slutten av januar. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! jeg har 1.75 i syn og alt på lang avstand er tåkete! jeg må bruke briller, men kan jeg gå i luftforsvaret? heli pilot? eller fly? Lenke til kommentar
shootingpope Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Ja, jeg har selvsagt sendt inn egenmelding om helse, så venter nå bare spent på innkalling til del 1. Endret 11. desember 2012 av shootingpope Lenke til kommentar
shootingpope Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! jeg har 1.75 i syn og alt på lang avstand er tåkete! jeg må bruke briller, men kan jeg gå i luftforsvaret? heli pilot? eller fly? Nei, da vil du med all sannsynlighet ikke være kvalifisert for LFS, dessverre. Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hvordan finner man ut hvor man skal adressere ettersendingen av karakterkort for tremin 1? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg trodde karakterene og helseskjemaet skulle sendes sammen, jeg? Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg trodde karakterene og helseskjemaet skulle sendes sammen, jeg? Ettersende betyr vel å sende noe etter en annen sending? 0o Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Karakterene skal sendes som vedlegg sammen med helseskjemaet. Hvis ikke de to er samlet, vil jeg anta at din søknad blir kastet, MajElg. Jeg ville ringt til vernepliktsverket og forklart saken, så vil det nok løse seg. Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Karakterene skal sendes som vedlegg sammen med helseskjemaet. Hvis ikke de to er samlet, vil jeg anta at din søknad blir kastet, MajElg. Jeg ville ringt til vernepliktsverket og forklart saken, så vil det nok løse seg. Det stod at hvis man ikke hadde karakterene for termin 1, så skulle disse ettersendes, i og med at man får dem 4 eller 7. Januar. La ved karakterer fra 1 og 2 klasse i tillegg til en lapp om at jeg ettersendte kar fra 3 så snart jeg fikk dem. Dere skal med andre ord poste helseskjemaet uka før vi skal få svar tilbake? Litt knapp tid for Forsvaret å behandle den på vil jeg si, i og med at vi skal få svar i uke 2 og dere poster i uke 1. Endret 12. desember 2012 av MajElg Lenke til kommentar
shootingpope Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Karakterene skal sendes som vedlegg sammen med helseskjemaet. Hvis ikke de to er samlet, vil jeg anta at din søknad blir kastet, MajElg. Jeg ville ringt til vernepliktsverket og forklart saken, så vil det nok løse seg. Det er som MajElg sier, at karakterene skal sendes etter helseskjemaet. Selvsagt gitt at du ikke har karakterene foreliggende da du sender inn helseskjemaet. Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Det er som MajElg sier, at karakterene skal sendes etter helseskjemaet. Selvsagt gitt at du ikke har karakterene foreliggende da du sender inn helseskjemaet. Må man ringe VPV for å finne ut hvor(dan) man skal adressere brevet? =) TAKK, forresten! Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Vernepliktsverket Postbox 800 Postmottak 2617 Lillehammer Dit skal det sendes. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Halla, jeg var på opptak i juni 2012, og besto alle testene, men da jeg kom til uttakskommisjonen så mente de at jeg ikke var motivert nok (hadde ikke de beste resultatene på de fysiske testene)... Tror dere det er mulig for meg nå å sende inn klage hvor jeg argumenterer for motivasjonen min, slik at de dermed kan revurdere meg? Har tross alt bestått alle prøvene, inkludert de flymedisinske. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Ta en telefon og hør med dem direkte. Men tenk, sier ikke dette for å være rasshøl her nå, bare for å se det fra dem sin side: Om du fjernet en kandidat fra et opptak pga du tvilte på motivasjonen, og kandidaten godtok det og først klaget 6 måneder senere? Det kan jo tolkes som at avgjørelsen var korrekt. Om du virkelig er motivert og klar ville jeg ringt og forklart, for deretter å høre hva du kan gjøre for å få gjennomført opptaks-prosessen en gang til. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Sendte inn helseskjemaet like før jul, noen som vet om jeg vil få en slags bekreftelse på dette? Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Siden mange lurer på dette med termin 3-karakterer, her svaret jeg fikk fra VPV: "Hei, du skal ettersende 1.termin når denne foreligger. En eventuell innkalling til fase 1 prøver blir ikke gjort på bakgrunn av innsendte vg 3/1.termin. Det er viktig at dette er innsendt før en eventuell innkalling til fase 2 som vil skje senere hvis bestått fase 1 prøver." Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Som nevnt tidligere er det enormt med byråkrati i Norge og Forsvaret. Lurer på hvordan det skal gå når karakterheftet skal sendes inn såpass sent i prosessen. Er det ikke nå i februar at opptaket begynner? Jeg får ikke karakterene mine før nærmere 20. januar. Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Som nevnt tidligere er det enormt med byråkrati i Norge og Forsvaret. Lurer på hvordan det skal gå når karakterheftet skal sendes inn såpass sent i prosessen. Er det ikke nå i februar at opptaket begynner? Jeg får ikke karakterene mine før nærmere 20. januar. Les posten over C= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå