Bordplate Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Mårn igjen kara! Ringte akkurat Forsvarets Mediesenter/Responssenter for å stå i kø i ti minutter, bare for å bli avslått med "Vi har for øyeblikket stengt, våre åpningstider er..." Spørsmålet mitt var/er (og jeg håper noen som har vært inne kan svare meg): NÅR er opptaket for Forsvarets Luftflyverskole, altså del 1, det aller første man gjør. Jeg går VG3 nå, må jeg vente med å søke til februar neste år eller kan jeg ta det "midt i skolen"? Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Mårn igjen kara! Ringte akkurat Forsvarets Mediesenter/Responssenter for å stå i kø i ti minutter, bare for å bli avslått med "Vi har for øyeblikket stengt, våre åpningstider er..." Spørsmålet mitt var/er (og jeg håper noen som har vært inne kan svare meg): NÅR er opptaket for Forsvarets Luftflyverskole, altså del 1, det aller første man gjør. Jeg går VG3 nå, må jeg vente med å søke til februar neste år eller kan jeg ta det "midt i skolen"? Du er i VG3 som meg ^^ Søker i desember nå! FASE 1 etter jul og evt. Fase 2 som varer en uke i Mai/Juni (det velger du selv) Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Mårn igjen kara! Ringte akkurat Forsvarets Mediesenter/Responssenter for å stå i kø i ti minutter, bare for å bli avslått med "Vi har for øyeblikket stengt, våre åpningstider er..." Spørsmålet mitt var/er (og jeg håper noen som har vært inne kan svare meg): NÅR er opptaket for Forsvarets Luftflyverskole, altså del 1, det aller første man gjør. Jeg går VG3 nå, må jeg vente med å søke til februar neste år eller kan jeg ta det "midt i skolen"? Søknadsfristen er i desember. Bare gjenntar Mann190 da dette er viktig å ikke rote med. Og som han skriver, Fase 1 er etter jul. Blir lagt til en helg hvis jeg ikke husker feil. Så ikke noe problem med skolen. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Men hva med fase 2 da? Hvis den er i mai ligger den jo midt i russetiden/eksamensperioden? Lenke til kommentar
koots Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Fase 2 kjøres to ganger, en gang i mai og en gang i juni. Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Noen som skal til Rådhusplassen i morgen? Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Qouter piloten i F-16 og Oslo i dag: "...vil spesielt hilse til bestemor der nede, som jeg ser på skjermen her... og til alle dere som skal kjøre bil hjem fra Oslo; førstemann." *slutt* Endret 2. september 2012 av Mann190 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Fikk meg en liten latter når jeg hørte på avskjedstalen hans. Herlig stil! Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ja, det var herlig... Men tenk på søkertallet i år! Lenke til kommentar
briddern Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ja, tenk på det, men husk at det anslås at bare 5-10 % av befolkningen i Norge har de egenskapene det kreves for å bli pilot, så da igjen - tenk på alle som blir danket ut i første fase! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Men hvis jeg har forstått det riktig, så foregår opptaket, altså del 1, midt i skoleåret? Og del 2 dersom man skulle komme gjennom i mai? Like etter/i russetida?! Lenke til kommentar
koots Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Del 2 kjøres vel to ganger, var begynnelsen av mai i år, og så kjøres det i juni Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Når i juni? Skoleterminen går ganske langt ut i juni. Æsj, er bare så satans usikker på om jeg skal søke nå, mens jeg fortsatt går på skole eller om jeg skal avtjene førstegangstjeneste før jeg begynner. Hører noen sier det er greit, at man får litt militær erfaring og "modner" litt til opptaket. Men samtidig er jeg kanskje skarpest mens jeg fortsatt har alt av derrivasjon og Newtons 2. lov friskt i minne. Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Når i juni? Skoleterminen går ganske langt ut i juni. Æsj, er bare så satans usikker på om jeg skal søke nå, mens jeg fortsatt går på skole eller om jeg skal avtjene førstegangstjeneste før jeg begynner. Hører noen sier det er greit, at man får litt militær erfaring og "modner" litt til opptaket. Men samtidig er jeg kanskje skarpest mens jeg fortsatt har alt av derrivasjon og Newtons 2. lov friskt i minne. Søk i år! Del 1 er en dag, som regel i helgen tror jeg. Del 2 i juni er etter skolen, hvis ikke hadde jo hele poenget vært borte... Jeg søker selv i år, rett fra vgs. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Men er det noen som faktisk HAR vært på opptak som kan forklare om dere ville tatt en førstegangstjeneste? Lenke til kommentar
koots Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Lærer vel ikke så mye nyttig i førstegangstjenesten som er nyttig til opptaket, bortsett fra TTT Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Men er det noen som faktisk HAR vært på opptak som kan forklare om dere ville tatt en førstegangstjeneste? Blitt svart på flere ganger i tråden, tror flesteparten mente at det ikke var noe særlig forskjell. Halvparten som hadde kommet inn var uten fgt. Snakket med en annen som kom gjennom opptaket men røk ut på Bardufoss, og han mente at jeg bare skulle søke rett fra vgs. =) du må nesten bestemme det selv Lenke til kommentar
Mann190 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Søknaden åpnet i går! Har ett spørsmål: jeg har pollenallergi, og på søknaden så står det "Har du pollenallergi som er symptomgivende" eller noe slikt. Det står også "Kryss av her hvis du har problemer med å fungere i skole og arbeid" Jeg har pollenallergi, men ikke problemer med å fungere, blir bare snufsete. Hva svarer jeg? Lenke til kommentar
briddern Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Da burde du krysse av på at du ikke har det tror jeg, ikke noe vits å skape tvil hos de som vurderer søknadene når det selv ikke er et problem for deg, jeg søkte selv i går, og lurer på om karaktersnittet du oppgir har mye å si for søknaden? Lenke til kommentar
aimhigh Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) For de som ikke har fått det med seg, det ligger to videoer og en artikkel fra flyskolen på forsvaret.no. Gir litt innsikt i hverdagen der oppe for de som måtte være nysgjerrig http://forsvaret.no/...lygeskolen.aspx Endret 10. september 2012 av aimhigh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå