Gå til innhold

Nedtelling etter kriminell handling

Anbefalte innlegg

HELLo!

Det er mulig denne er feilpostet, var litt usikker på om det går under javascript eller php!

Driver å hjelper en med å telle ned 125 sekunder fra en krimell handling på et mafiaspill, har funnet et javascript som teller ned og oppdaterer siden etter bestemt tidspunkt, men her skal den sjekke hvor lenge siden det er handlingen ble utført. Dette funker men får ikke til at javascriptet og php skal sammarbeide.

Altså har fått til at du må vente 125sekunder men vil gjerne telle ned den tiden kort og greit, spoiler for kode!

var countDownTime=countDownInterval+1;

function countDown(){

countDownTime--;

if (countDownTime <=0){

countDownTime=countDownInterval;

clearTimeout(counter)

window.location.reload()

return

}

if (document.all) //if IE 4+

document.all.countDownText.innerText = countDownTime+" ";

else if (document.getElementById) //else if NS6+

document.getElementById("countDownText").innerHTML=countDownTime+" "

else if (document.layers){ //CHANGE TEXT BELOW TO YOUR OWN

document.c_reload.document.c_reload2.document.write('Du har akkurat utført en kriminell handling venligst vent i <b id="countDownText">'+countDownTime+' </b> sekunder.')

document.c_reload.document.c_reload2.document.close()

}

counter=setTimeout("countDown()", 1000);

}

function startit(){

if (document.all||document.getElementById) //CHANGE TEXT BELOW TO YOUR OWN

document.write('Du har akkurat utført en kriminell handling venligst vent i <b id="countDownText">'+countDownTime+' </b> sekunder.')

countDown()

}

if (document.all||document.getElementById)

startit()

else

window.onload=startit

Live demo!

Kan du bruke php til dette eller er det smartere å bruke javascript?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
javascript er raskere bedre og krever liten ressurs fra server. Så javascript er absolutt det beste!

Uh, du kan ikke stole blindt på javascript. Hvem som helst kan gå forbi, og da er hensikten med en nedtelling plutselig borte. Så nei, javascript er så absolutt ikke det beste. En er nødt til å blande inn serverside-scripting minst et steg på veien.

Lenke til kommentar

No offence, men vist du ikkje klarer å blokkere brukeren fra en fuksjon i x antall sekkunder så bør du kanskje prøve å lære deg litt basic php, alt du kommer til å trenge her er ei if-block, time() og echo...

Lenke til kommentar
HELLo!

Noen som kunne klart å lagd noe sånnt for meg, sånn som jeg sier er jeg ny innen PHP og prøver å lærer meg det. Kan litt men jeg er ikke den beste akkurat! :pp

ehh?? Du er ny innen php, og prøver å lage et mafiaspill?

Hvorfor tror alle folk som er nybegynnerer i php at de vil få gull og grønne skoger når de lager mafiaspill? Mafiaspill er oppbrukt, og er definitivt ikke en måte å lære php på, siden det er et for stort og omfattende prosjekt.

Prøv deg heller på en gjestebok, som du lager helt selv. Et påloggingsskript, og blogg med mulighet til kommentering av hver enkelt post osv. Det er ting som er lærerike, og som du kan få til selv.

Beklager viss jeg er krass nå, men jeg er mektig lei alle de mafiaspilltrådene...

Lenke til kommentar
HELLo!

Noen som kunne klart å lagd noe sånnt for meg, sånn som jeg sier er jeg ny innen PHP og prøver å lærer meg det. Kan litt men jeg er ikke den beste akkurat! :pp

Hvorfor tror alle folk som er nybegynnerer i php at de vil få gull og grønne skoger når de lager mafiaspill? Mafiaspill er oppbrukt, og er definitivt ikke en måte å lære php på, siden det er et for stort og omfattende prosjekt.

Prøv deg heller på en gjestebok, som du lager helt selv. Et påloggingsskript, og blogg med mulighet til kommentering av hver enkelt post osv. Det er ting som er lærerike, og som du kan få til selv.

Beklager viss jeg er krass nå, men jeg er mektig lei alle de mafiaspilltrådene...

Ehm, jeg lager ikke mafia spill en venn av meg som spurte om jeg kunne gjør det og jeg sa da ja for å prøve å lære meg mere PHP.

Lenke til kommentar
HELLo!

Ehm, jeg lager ikke mafia spill en venn av meg som spurte om jeg kunne gjør det og jeg sa da ja for å prøve å lære meg mere PHP.

Men om noen skriver koden for deg så vil jo du strengt talt ikke lære noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...