Cosa Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ønsker og sett opp PCen i en liten bod, men ønsker også og kjøre full oppløsning på skjermen min(1920x1200). Har prøvd og lese litt om maximum lengden på diverse kabler, men jo mere jeg leser jo mer forvirret blir jeg. Det er ca. 6-7m (helst 7 for og være på den sikre siden) imellom Skjerm og PC. Skulle gjerne hatt en USB kabel til en USB hub, en kabel til skjerm og en kabel til lyd. Har Samsung SyncMaster 245B(skjerm), Geforce 9800GTX (skjermkort), og Asus Striker II Formula(innebygd lydkort). Er dette mulig uten og bruke diverse booster bokser til flere tusen kroner stykke? Har prøvd og søkt litt rundt på forumet også, men de fleste diskusjonene var ganske gamle og det var gjerne snakk om en del lengre avstand. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 En VGA kabel kan godt være mye lengere. DVI er verre. Og USB blir et problem, da trengs det sånn forlenger boks. Lenke til kommentar
Cosa Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Fant en DVI kabel her som i følge spesifikasjonene skal være både lang nok og klare og overføre signalet til min ønsket oppløsning. Når det kommer til USB holder det med en hub med egen strøm forsyning i mellom eller må jeg finne noe annet? Og hvor lang burde max lengden for hver "lengde" være? En annen ting skal ha mus, tastatur, ekstern cd rom også ha en port til minnebrikke/kamera/mobil etc. burde jeg legge mere en 1 usb ledning? Finner en del vanlig mini-jack ledninger som er lang nok til det jeg trenger, men hvordan er det med max lengde på disse? EDIT: Burde kanskje ha lagd denne topicen i lyd og bilde sitt kabel forum? Endret 1. mai 2008 av mxocosa Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Fant en DVI kabel her som i følge spesifikasjonene skal være både lang nok og klare og overføre signalet til min ønsket oppløsning. Når det kommer til USB holder det med en hub med egen strøm forsyning i mellom eller må jeg finne noe annet? Og hvor lang burde max lengden for hver "lengde" være? En annen ting skal ha mus, tastatur, ekstern cd rom også ha en port til minnebrikke/kamera/mobil etc. burde jeg legge mere en 1 usb ledning? Finner en del vanlig mini-jack ledninger som er lang nok til det jeg trenger, men hvordan er det med max lengde på disse? EDIT: Burde kanskje ha lagd denne topicen i lyd og bilde sitt kabel forum? Mtp at max lengden til standard Usb kabler er 5m så skal det i teorien funke og kjøpe en 4/5m lang usb kabel, og så plugge denne inn i en Hub med egen strømforsyning, deretter skal det ikke være mere enn 2/3m fra Hubben til der du sitter. Hvorvidt dette vil funke i praksis kan jeg ikke bekrefte, men mulig noen andre har gjort lignende forsøk. Vanlige Lydkabler Minijack får du kjøpt ferdige opp mot 10m, disse skal funke fint. Endret 12. mai 2008 av EggMan88 Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 ka med å ha PC-en på bordet eller under bordet enn i stede for å ha den i kleskapet ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå