Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vibrasjon ved belasting hø.sving

Anbefalte innlegg

Verkstedet fant ingen feil med bilen min :( har en skoda octavia 2000 modell som har en vibrasjon i hele bilen ved forholdsvis "kraftig" belastning i høyresvinger under "god" akselerasjon. (80-100 km\t) Ingen ulyder

Hva kan det være?

Det er ikke dekkene, eller felger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor prate om lyder når han sier ingen ulyder :p

Jeg vil tippe et drivledd mulig indre. Kan være vanskelig og provosere fram på bukk så det er ikke alle som tar den der.. Alt kan virke strøkent, men det skjer noe inni de ledda ved spesiel hastighet, belasting osv.. Går vibrasjonene bort når du tråkker inn clutchen er det bænkers at det ligger i drivverket. Da er det bare og dra tilbake og be dem for hel***** sjekke bilen din ordetelig :!:

Hjullager tror jeg ikke. Det ville vibrert oftere. Et hjullager er også rimelig dødt før det skaper vibrasjoner så det burde verkstedet ha merka rimelig fort..

Et endeledd lager ikke vibrasjoner eller mye lyd spør du meg og i såfall skal det gå bort når du gasser eller bremser da du får press på kula. Dette burde også verkstedet ha funnet ut av rimelig fort..

Nå har du jo hatt den på verksted så da skal vel alt være rimelig tight og fint. Du kan evt bare kjøre til det blir værre så det blir litt lettere og finne ut av.. Ingenting som skal dette av med mindre verkstedet du har brukt er helt på bærtur..

Lenke til kommentar

Et hjullager kan da lage lyd i sving det også, finnes ikke noe fasitsvar på dette. F.eks kan et dårlig hjullager på venstreside lage lyd i venstresvinger, da belastningen på lageret avtar (venstre hjul i innersving) og vibrasjoner/lyd pga. de romslige klaringene forplanter seg oppover i bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...