Gå til innhold

Nyutdannet i Informasjonsvitenskap

Anbefalte innlegg

Blir til sommeren ferdig med min bachelor i Inforsmasjonsvitenskap. Har planer om å ut i arbeidslivet, og har så smått begynnt å søke jobber. Fått tillslag på en av de første søknadene, som kundekonsulent hos en av de største internett leverandørene her til lands. Det er da som 1.linje support. Har i utgangspunktet siktet litt høyere enn dette, men tenker likevel at det kan være bra med relevant erfaring siden det er noe jeg mangler fra før. Lønnen er heller ikke det helt store, og lurer derfor på om det kan være lurt å ha litt is i magen, og heller drøye og lete litt videre. Noen som har noen formeninger?

Endret av Cruiser1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. linjesupport med bachelor hørtes litt kjedelig ut ja. Men, greit med litt mer info for å hjelpe deg på vei:

- Hvor i landet vil du jobbe?

- Hvor har du bacheloren din fra?

- Kan du programmere, evt. tenke deg å starte i en programmeringsjobb?

- Har du gode karakterer?

- Hva slags jobb vil du ha?

Lenke til kommentar

- Vil helst jobbe i Bergen, da det er her jeg holder til for øyeblikket.

- Har bacherlor fra Universitetet i Bergen.

- Har vært gjennom helt grunnleggende java, sql, html og php programmering. Noe av dette er det flere år siden jeg holdt på med sist, så det sitter ikke akkurat som støpt.

- Karrakterene er midt på treet.

- Jobbing innen utvikling og/eller evaluering av informasjonssystemer. Men ser godt for meg at jeg kan starte med en form for brukerstøtte eller vedlikehold av systemer.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hvordan arbeidsmarkedet er for IT-folk i Bergen. KJenner du noen som allerede er i bransjen som du kan spørre? Ellers kan det jo være greit å ta denne jobben nå, finne ut av hvordan det er å ha fulltids jobb og så søke på andre jobber om noen måneder. Noen ganger kan det være greit å ha jobbet litt med brukere før du går videre i en utviklingsjobb, så vet du hvordan ikke-IT-folk tenker. :) Hvis arbeidsmarkedet for IT i Bergen er labert, så er i hvertfall 1. linjesupport mer relevant enn andre jobber du kanskje ender opp med. Men hvis markedet skriker etter folk, så kan du jo ha litt is i magen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det burde være mulig å få en jobb som utvikler i Bergen nå med din utdanning og erfaring, eller det ville i alle fall vært det for et halvt års tid siden. Det har i alle fall vært skrikende mangel på utviklere her, og selv om markedet anageligvis begynner å endre seg, kan jeg godt tenke meg at du kan lande en slik jobb med litt innsats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...