Gå til innhold

Østerrike-saken, er livstid riktig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer oppriktig ikke å se hva det er jeg har sagt spesielt i denne tråden som gjør at LP metodikken kommer frem.

Les innlegget mitt på nytt, om det ikke tilfredstiller så må jeg bare beklage men jeg gidder ikke gjenta meg selv flere ganger.

Lenke til kommentar
Livstid er det eneste riktige å gjøre i denne saken. Det fjerner ham vekk fra gatene og vekk fra familien og at han endelig får smake sin egen medisin og at han mister sin egen frihet i den siste delen av livet hans..

Hvorfor må han vekk fra gatene? Hvorfor er det viktig at han får smake sin egen medisin?

Lenke til kommentar
Jeg klarer oppriktig ikke å se hva det er jeg har sagt spesielt i denne tråden som gjør at LP metodikken kommer frem.

LP metodikk?

Les innlegget mitt på nytt, om det ikke tilfredstiller så må jeg bare beklage men jeg gidder ikke gjenta meg selv flere ganger.

Nei, det tilfredstiller ikke. Og det at du ikke er villig til å utdype må jeg anta betyr at du ikke er i stand til å forklare det, men heller "føler" at det er riktig.

Lenke til kommentar

Svar på spørsmålet som ble stilt direkte til deg, hvilken straff mener du er korrekt?

For det er det tråden handler om, hvilken straff man synes mannen fortjener, ikke en diskusjon rundt forumdeltagernes manglende egenskaper til å tilfredstille debatanten i deg.

Lenke til kommentar
Men Phear00, du er så flink å hakke på andre. Hva mener du? Hvilken straff mener du han fortjener?

Må jeg ha gjort opp en mening om det? Vi vet fryktelig lite om saken, og det jeg reagerer på er tendensen til å hoppe på og forhåndsdømme. Jeg tror rettssystemet vil komme frem til en avgjørelse som er nært opptil det som er riktig, og som veier mer enn bare gjengjeldelse når den avgjørelsen skal tas. Om ikke, så har vi ihvertfall et mye bedre grunnlag for å diskutere det når alle fakta er på bordet.

Lenke til kommentar
Hvorfor må han vekk fra gatene? Hvorfor er det viktig at han får smake sin egen medisin?

Hvis du ikke ser selv hvorfor han må vekk fra gatene, ja da nytter det ikke for meg å prøve å forklare engang, for svaret er så åpenlyst at du faktisk burdte skjønne det sjøl..

Og ja, det er det eneste riktige at han får kjenne selv hvordan det er å være en fange.. bare at han slipper mye billigere unna enn det barna hans gjorde..

Og du sier at vi vet fryktelig lite om saken.. vi vet at det er han som er faren til alle barna, kun for det burdte han bli låst inne for alltid!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Men om du da ikke klarer å gjøre deg opp en mening over hvilken straff som er fortjent, hvordan kan du bedømme andres utalelser?

Nå dømmer han ikke andres uttalelser, han har bare kritisert grunnlaget andres meninger er basert på. En trenger ikke å ha en egen mening for å stikke hull på andres argumentasjon.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke ser selv hvorfor han må vekk fra gatene, ja da nytter det ikke for meg å prøve å forklare engang, for svaret er så åpenlyst at du faktisk burdte skjønne det sjøl..

Og ja, det er det eneste riktige at han får kjenne selv hvordan det er å være en fange.. bare at han slipper mye billigere unna enn det barna hans gjorde..

Og du sier at vi vet fryktelig lite om saken.. vi vet at det er han som er faren til alle barna, kun for det burdte han bli låst inne for alltid!

Samfunnet vil da på ingen måte være sikrere om han sitter i fengsel, hans kriminelle handlinger var av en slik art at sannsynligheten for gjentagelse er svært lav. Så når det ikke er samfunnets sikkerhet du tenker på så tenker jeg at motivasjonen din utelukkende er hevn.

Lynsjemobben lenge leve.

Lenke til kommentar

"Det burde jeg skjlnne selv", "Det er det eneste riktige". Synes du selv at dette høres ut som rasjonell argumentasjon?

Kan du i det minste forklare meg hvordan samfunnet vil tjene på dette? Eller som du så fint sier i en annen tråd: "Hva er poenget?".

Lenke til kommentar
Det sykeste av alt , hadde det blitt rullet opp en lignende sak her i Norge . Ville det vært snakk om 21 år i fengsel, og han hadde mest sannsynlig sluppet ut til sin 80 års dag. Alså 7 år inne

Hadde det vært i Norge hadde PR kåte Staff tatt saken, fått mannen ut etter 5 år og fått ny kjeller til han, betalt av Staten.

Hahaha... lo godt når jeg leste dette. Kan se det for meg :D Staten må betale ny kjeller til psykopat-kidnapperen etter at de ødela den under etterforskingen. Staff står og forklarer at dette er helt naturlig, og ingen bør legge seg opp i hvorvidt han fyren liker å mishandle og voldta datteren sin så lenge han vil. Og hvordan Staff selv synes det var veldig festlig den gang han var liten og ble voldtatt og låst inne i en kjeller i 20 år.

Lenke til kommentar
Men om du da ikke klarer å gjøre deg opp en mening over hvilken straff som er fortjent, hvordan kan du bedømme andres utalelser?

Har jeg gjort det? Jeg presenterer bare et litt mer nyansert perspektiv.

Hvor? Trenger bare legge hotlink til innleggene dine hvor du sier hvilken straff mannen fortjener.

Nå dømmer han ikke andres uttalelser, han har bare kritisert grunnlaget andres meninger er basert på. En trenger ikke å ha en egen mening for å stikke hull på andres argumentasjon.

Han har nå dømt mine utalelser siden jeg kom med min uten å gi noe motforklaring til det.

Lenke til kommentar
Han har nå dømt mine utalelser siden jeg kom med min uten å gi noe motforklaring til det.

Nei, han stilte et spørmål om grunnlaget for uttalelsen, og kritiserte dette grunnlaget. Altså har han ikke dømt uttalelsen, bare sett på grunnlaget ditt fra et noe annet perspektiv.

Han har riktignok fordømt hevn som motiv, men siden du sier at dette ikke er din motivasjon er ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
Hvor? Trenger bare legge hotlink til innleggene dine hvor du sier hvilken straff mannen fortjener.

Men du gjør ikke det allikevel fordi...?

Kudos til Otth for svaret ovenfor på denne.

Lenke til kommentar
"Det burde jeg skjlnne selv", "Det er det eneste riktige". Synes du selv at dette høres ut som rasjonell argumentasjon?

ok, hva mener du er riktig for en mann som har voldtatt dattera si i over mange år og fått henne gravid så mange ganger?

Kan du i det minste forklare meg hvordan samfunnet vil tjene på dette? Eller som du så fint sier i en annen tråd: "Hva er poenget?".

Samfunnet, (dvs barna hans også) blir befridd fra en mann som har voldet mye skade.. ingen har garantier for om han skulle gjøre noe lignende igjen eller volde noen andre skade, og for meg så er det rett og rimelig at han får straff for det han har gjort og samfunnets måte å gjøre det på er å låse personen inne bak fire vegger.. ironisk nok! Jeg vet ikke hvordan jeg skal få det mer tydeligere frem, jeg synes det er utrolig at du må spørre i det hele tatt jeg.. Jeg forstår ikke deg eller hva din hensikt er med dette..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...