WaterMarked Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Jeg kan bokstavelig talt snart koke egg på skjermkortet mitt.. Det blir opp imot 91-93grader når jeg spiller. Tåler det en såpass høy temperatur? Har prøvd alt for å få tempen ned, men ingenting fungerer så er temmelig frustrert\forbanna... Skiftet kjølepasta 4-5 ganger, forskjellig mengde. Det nytter ikke, blir så varmt uansett... Kjøleren blir og såpass varm at jeg brenner meg viss jeg tar på den, så tviler på at det er dårlig kontakt. I og med at jeg har sjekket kjølepasta flere ganger. Det som er så morsomt, en dag var tempen rundt 60-75 grader, dagen etterpå blir det 80-90grader. Virker som viss jeg tar kobler fra strømmen en liten stund for å koble på igjen så synker tempen av og til 70-80 grader. Restarter jeg pcen så blir det plutselig 90 grader igjen. Men dette varierer virker det som siden jeg nettopp prøvde dette, men nå fungerte det ikke. Kabinettet er kaldt og luftig, og romtemperatur har lite og si... Hva i h*lvete er det med dette skjermkortet? Jeg trenger hjelp!!! Endret 30. april 2008 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Kanskje tempmåleren som fusker? Hva viser tempen i f.eks SIW? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Den måler riktig den ser det ut til. Samme temperatur. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 E ville prøvd skjermkortet på andre pcer hvis det ofte oppstår blåskjermer, hvis det samme skjer så ville jeg sendt den til retur i imed mitt kort som er overklokket har tempen på ca 75-80C. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Virker som vifta er dårlig, eller den sviver bra. Men tar lite luft. Satte ei 80mm vifte under, ligger på 75grader nå den sviver + 80% på skjermkortvifta.. Funker det til neste generasjonkort kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå