Gå til innhold

En HD DVR-mottaker er leverandørlåst !

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sjekket og dobbelsjekket: Hvis man kjøper en slik mottaker til ca kr 3000.- vil denne for evig og alltid være låst til leverandør. Litt betenkelig, syns jeg, men iallfall greit å vite.

Noen som vet om det går an å koble til opptakeren eksternt fra en annen dekoder ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan kun svare deg ang. Canal Digital's paraboldekoder. Den nye HD PVRen er låst til Canal Digital. Du kan kun søke opp kanaler som ligger i dere kanalliste, og du kan ikke bruke den mot andre satelitter enn Canal Digital's. Så ingen gratiskanaler på denne, med andre ord.

Pr. i dag kan du heller ikke overføre opptak til noe annet, enten det er PC, eller annen dekoder.

Mange dekodere har jo en slik "loop" som videresender signalet til en annen mottaker. Hvordan det fungerer er jeg ikke helt sikker på, men jeg vil tro du bare videresender parabolsignalet ubehandlet, så i praksis vil det bli akkurat det samme.

Godt mulig harddisken kan kobles til en PC for overføring, men da må du åpne mottakeren og se hva som kan gjøres, og det er nok ikke risikofritt skulle det være mulig.

Lenke til kommentar
Kan kun svare deg ang. Canal Digital's paraboldekoder. Den nye HD PVRen er låst til Canal Digital. Du kan kun søke opp kanaler som ligger i dere kanalliste, og du kan ikke bruke den mot andre satelitter enn Canal Digital's. Så ingen gratiskanaler på denne, med andre ord.

Pr. i dag kan du heller ikke overføre opptak til noe annet, enten det er PC, eller annen dekoder.

Mange dekodere har jo en slik "loop" som videresender signalet til en annen mottaker. Hvordan det fungerer er jeg ikke helt sikker på, men jeg vil tro du bare videresender parabolsignalet ubehandlet, så i praksis vil det bli akkurat det samme.

Godt mulig harddisken kan kobles til en PC for overføring, men da må du åpne mottakeren og se hva som kan gjøres, og det er nok ikke risikofritt skulle det være mulig.

Det fungerer på samme måte med Viasat sine PVR'er, GET sine PVR bokser og PVR'er for bakkenett og IPTV. Alle er låst til leverandør.

HDD DVD-opptager er nok løsningen spesielt dersom du ønsker å arkivere opptakene på DVD. Problemet er at DVD ikke klarer å gjøre opptak i HD kvalitet fra HDTV kanaler.

PVR'ene med twin tuner har muligens ingen "loop out". For at en "loop out" gjennomsløyfing skal fungere greit på box 2 så krever det at boksen signalet er loopet gjennom står i standby. Når det gjelder Viasat bokser så kan det også kreve at man må ta strømmen på Viasat boksen skal boks 2 fungere ( i praksis må man da unngå å loope signalet gjennom Viasat boksen først)

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...