Gå til innhold

Får ikke TV til å fungere med forsterker/høytalere

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Hisense 32" LCD TV til jul i fjor. For en snau måned siden fikk jeg kobla den opp mot en forsterker og 2 store høytalere. Det har funket fint inntil for 2uker siden, da funket plutselig bare den ene høytaleren, det som var rart var at SCART 1 som er DVD kanalen fungerer tipptopp med høytalerne, mens SCART 2 som er digital tv kanalen, bare hadde lyd på 1 av høytalerne (og den lyden var veldig redusert).

I dag så jeg og stefaren min på det og han så at vi hadde kobla litt feil bakpå forsterkeren, men når vi kobla det om til sånn det skulle være slutta lyden helt på SCART 2 kanalen (altså digital tv'en) mens den fortsatt funket fint på SCART 1.

Klarer ikke helt forklare hvordan navn det er på kabelen som er brukt men skal prøve å beskrive den, det er 1 rød og 1 hvit plugg som kobles bakpå forsterkeren og disse går inn sammen i 1 høyttaler plugg (sånn man utgang man kan koble til PC-en blant annet) Denne høyttaler pluggen plugget vi bakpå TV'en der det er en hodetelefon inngang.

Det er at det er feil kabel vi har og at det egentlig skal være 1 rød og 1 hvit utgang på den andre siden også, problemet er at det ikke står noe som helst om dette i manualen.

Noen som har noen tips eller triks for å få det til å fungere så fort som mulig? Skal nemlig ha guttekveld med fotball på TV'en og da hadde det vært flott med høytalere som funket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...