Gå til innhold

Hvordan søke opp kabler med Cable Tracer?

faMir

Anbefalte innlegg

Jeg skal rydde opp i patchepanelene våre for nettverket og merke opp umerkede punkt o.l.

Jeg har en cable tracer med probe lik denne: http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?Module...=CABLE%20TRACER

Denne har en RJ11 plugg.

Er det mulig å bruke denne til å finne igjen de umerkede punktene i patchepanelet?

Jeg har kjapt forsøkt å sette RJ11 pluggen i RJ45 uttaket og søke etter den i patchepanelet uten noe hell. Proben ringer bare når jeg tar den mot senderen.

Endret av faMir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal rydde opp i patchepanelene våre for nettverket og merke opp umerkede punkt o.l.

Jeg har en cable tracer med probe lik denne: http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?Module...=CABLE%20TRACER

Denne har en RJ11 plugg.

Er det mulig å bruke denne til å finne igjen de umerkede punktene i patchepanelet?

Jeg har kjapt forsøkt å sette RJ11 pluggen i RJ45 uttaket og søke etter den i patchepanelet uten noe hell. Proben ringer bare når jeg tar den mot senderen.

Den burde du klare og søke opp kablane med ja.

men ver oppmerksom på at dersom der i eine enden er kobla eit kvart til porten (datamaskin, telefon, switch) eller at kabelen på ein eller anna måte er kortslutta vil signalet ikkje nå igjøna.

Ein ting du kan prøve på er å sette på ein ny plugg (rj 45) der du legg signalet på eit par som kansje ikkje er i bruk! (det brun/kvite paret for eksempel)

Lenke til kommentar

Takk for tipset, dette skal jeg prøve.

Hva med jordingen? Må jeg bruke denne ved søk av nettverkskabelen?

Jeg tok et forsøk med å sette den røde pluggen på en avisolert leder i en kabel og jordet den svarte. Da ringet proben høyt og tydelig i skapet 100 meter unna, men dette er ikke en kjapp måte å søke på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Takk for tipset, dette skal jeg prøve.

Hva med jordingen? Må jeg bruke denne ved søk av nettverkskabelen?

Jeg tok et forsøk med å sette den røde pluggen på en avisolert leder i en kabel og jordet den svarte. Da ringet proben høyt og tydelig i skapet 100 meter unna, men dette er ikke en kjapp måte å søke på.

Å sette en RJ45 på brun/hvite paret løste dessverre ingenting.

Noen fler tips?

Lenke til kommentar

Hvis du har litt mer penger, ville jeg gått for noe sånt som denne.

Med CableIQ kan du enkelt se om kabelen er koblet til noe utstyr i andre enden eller ikke, og hvilke par som evt. er brukt. Du ser også hvor lang kabelen er. Hvis kabelen er koblet i en switch f.eks, kan du få porten på switchen til å blinke for å pinpointe.

Denne boksen er også en tonegenerator og kabeltester.

Den koster nok mer enn det utstyret du har linket til tidligere i tråden, men det sparer du inn igjen med kraftig redusert mengde frustrasjon :)

Denne modellen er litt "gammel" nå, rundt 3 år, så det Fluke har sikkert kommet med noe bedre og mer funksjonelt på denne tiden, hvis det kan være interessant.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...