hvidsten15 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Har prøvd å installere via boot og via windows men får det ikke til. Mistenker at den har problemer med å lese diskene eller noe. Her er skjermdump av feilmeldingen jeg fikk når jeg installerte via boot: Feilmeldingen fortsatte nedover til ata3 og ata4(har 4disker) Når jeg installerte via windows fikk jeg omtrent samme feilmeldingen som over når den skulle starte opp. Endret 1. mai 2008 av .::BaNdiT::. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Og du har selvfølgelig skjekket integriteten til nedlastningen din? (MD5sum) Har du testet Live-CD-en for å se om den booter opp? Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 (endret) har kjørt testen via cden ja. Jeg får jo opp menyene og slikt, denne feilmeldingen kommer når den skal installere og etter jeg restarta når jeg installerte den fra windows. Det gikk jo fint å installere den via windows f.eks Endret 30. april 2008 av .::BaNdiT::. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Du har bootet opp Live-CD-en (slik at selve operativsystemet kjører fra CD-en)? Bør være det øverste valget, "try without altering your system" e.l. Lenke til kommentar
viiral Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Vist du fortsatt sliter med live-CD-en kan du laste ned den "alternate" CD-en å prøve den, den har en text basert installer. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Fyr opp fra CD slik som foreslått (ha CD som første boot-device i Bios, så starter du maskinen med ubuntu CD i spilleren). Hvis det går bra, så kan du hente ut informasjon om brikkesettet ditt med kommandoen lspci, og poste det her. Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 (endret) har jo forklart at jeg har bootet fra linux cden og fått opp menyen. Derfra har jeg testet om cden inneholder feil, det gjorde den ikke. Har prøvd å velge "installer" og å kjøre linux uten å forstyrre windows. Begge valg resulterte i feilmeldingen over. Altså, det tok 5min før feilmeldingen kom da. 5min med svart skjerm og en hvit blinkende cursor, så kom Ubuntu Logoen, og etter svart igjen kom feilmeldingen. Hovedkortet mitt er som i signaturen med Intel P35 brikkesett. Driver å laster dvden nå, kanskje det hjelper med den... Har aldri fått linux til å funke(ønskedrøm) Skal teste kommandoen lpsci og poste det her hvis det ikke funker med dvden Endret 30. april 2008 av .::BaNdiT::. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Dropp DVD, prøv med Alternate CD i stedet. Sjekk signaturen min for detaljer. og husk, back-up før du begynner. Endret 30. april 2008 av Del Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Ok! Skal teste alternate cden(laster nå) Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Når en velger ubuntu i boot/oppstart begynner den først å telle ned fra 10sek, så står det velg esc for meny. Jeg valgte esc og da kom det opp flere valg. Jeg valgte asci(e.l) workaround. Da begynte det og skje ting, linux installerte og nå sitter jeg og skriver fra Ubuntu OS Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Kjempebra, gratulerer med nytt OS. Husk at du kan installerer flere desktopmiljøer, og velge hvilket du vil bruke hver gang du logger inn. De mest populære, og tyngste miljøene er Gnome (standard i Ubuntu) og KDE (standard i Kubuntu). Ta deg en tur over hit: www.gnome-look.org www.kde-look.org og bli inspirert. Vurder å markere tråden som løst. Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Kjempebra, gratulerer med nytt OS. Husk at du kan installerer flere desktopmiljøer, og velge hvilket du vil bruke hver gang du logger inn. De mest populære, og tyngste miljøene er Gnome (standard i Ubuntu) og KDE (standard i Kubuntu). Ta deg en tur over hit:www.gnome-look.org www.kde-look.org og bli inspirert. Vurder å markere tråden som løst. Jeg skal ta meg en kikk! Var litt merkelig font som vart brukt her til forumet! Litt liten, kanskje det kan forandres. På vanlige nettsider slik som vg.no er fonten helt super. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Installer pakken ubuntu-restricted-extras og ttf-liberation. Så kan du endre font til en av liberation fontene i Firefox. Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Installer pakken ubuntu-restricted-extras og ttf-liberation. Så kan du endre font til en av liberation fontene i Firefox. "ttf-liberation" kunne jeg ikke finne i legg til/fjern programmer. Hvordan installerer jeg den? Har installert den første pakken Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Add/remov er litt (over)forenklet. Installer via Synaptic. Synaptic finner du ved å gå til System - Administration - Synaptic Package Manager. Alternativt kan du installere i terminal med kommandoen: sudo apt-get install ttf-liberation Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 glimrende! Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå