immo Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 For noen år siden spilte jeg mye FPS og ønsket å konvertere til LCD. Jeg slet skikkelig med å finne noe som var bra nok og etter å ha byttet 2-3 billigskjermer samt hoppet tilbake til CRT en stund tok jeg skrittet og investerte i en 20" NEC 2080Ux+. Den var på tilbud (!) til 12,500,-. Til LCD å være var den fantastisk både på farger og på etterslep. Etter snart 4 år med denne skjermen uten å angre ett sekund har jeg begynt å titte rundt etter en ny skjerm å investere i. En som jevner ut forskjellen mellom CRT og LCD ennå mer. Problemet er at jeg ikke finner en eneste skjerm som virker særlig bedre enn den jeg har :/ Er det noen som vet om en LCD (OLED?) som er fantastisk på både farger og etterslep etc etc? Brukte som sagt 12500 kr sist så spørsmålet mitt er først og fremst er en slik skjerm mulig å få tak i..? (Så får man vurdere prisen og om man har råd etterpå..) Ikke helt bestemt meg ang. størelse men ikke lavere oppløsning enn 1600x1200. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Denne skjermen: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1887498 Vet ikke åssen fargene er på denne men den har nå hvertfall 2MS og oppløsning på 1920x1200 FullHD.. Test av denne skjermen er her: http://www.hardware.no/artikler/asus_mk241h/49130/1 Det står at skjermen har en svartfarge som er noe blast, men det er jo ganske normalt på de fleste LCD skjermer.. Det er det sikkert bare og kalibrere bort tenker jeg. PS. Jeg skal kjøpe den skjermen Skal du ha en ny skjerm til 12500 på 20" til 24" vet jeg ikke hvor det finnes.. Da får du evnt. kjøpe deg en 30" - 40" ... EDIT: Mer info om skjermen: http://www.asus.com/products.aspx?l1=10&am...amp;modelmenu=1 Endret 30. april 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
mago Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) En led/sed/oled skjerm er nok best, hvis økonomi og tilgjengeligheten er tilstede. Men inntil det skjer, er denne litt interessant. samsung SyncMaster 2493HM med hevda Dynamic contrast på 10000:1 så er jo det ny bakkerekord i PC lcd land. En test hadde vøri interessang Endret 1. mai 2008 av mago Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 OLED skjermer finnes nok ikke i særlig stort format ennå. Samme gjelder LED bakbelysning på annet en skjermer til bærbare. NEC skjermen du har er nok fremdeles av de beste skjermene som finnes, kvaliteten på toppskjermer har ikke blitt særlig mye bedre, men de har blitt radikalt mye billigere. Noen alternativer som kommer bra ut av tester. Eizo FlexScan HD2441W. S-PVA panel og relativt raskt til å være det panelet. Dell skal ha en bra 24'' til ca 5000 - 6000 kr. Testet i PCWorld for ikke lenge siden. Problemet er at markedet tydelig har segmentert seg mot bildebehandling og kontor/spill. Skjermene som er optimale på farger er ofte trege (etterslep) og spillskjermene dårligere på farger men uten etterslep. Nå tror jeg nok at de fleste 24'' i prisjiktet 5 - 8 000 kr vil gi bra kvalitet. Kjøper man kalibreringsutstyr i tillegg, får man også optimalt ut av skjermen. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg bruker denne skjermen på jobb: https://prisguiden.no/product.php?productId=77654 Er en Eizo 2431. Syns denne er meget bra på farger og sortnivå, og den har jevn og fin bakbelysning. Eneste jeg stusser på, er om at du er veldig kresen på etterslep kan det være at den faller igjennom selv om jeg syns den er mer enn god nok. Kjøp på nettet hos en av de store nettbutikkene og bruk heller angrefristen dersom den ikke holder mål Jeg teller litt på kronene selv for tiden, og har lyst å bytte ut min Samsung 215tw til fordel for denne skjermen. Lenke til kommentar
immo Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Tror muligens jeg har funnet det jeg leter etter nå. Om jeg har råd til 11.000,- er en annen sak... NEC LCD2690WUXI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå