Gå til innhold

SLI-hjelp, 2 identiske kort eller holder det med samme GPU?

Lex-Icon

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg bruker et XFX GeForce 8800 Ultra for tiden. Nå som Age of Conan kommer ut snart ønsker jeg å ha mulighet til å kjøre spillet på ganske høye innstillinger og tenkte kanskje å oppgradere ved å kjøre SLI, selv om kortet jeg bruker tilfredstiller de anbefalte kravene. Selv om Age of Conan ikke enda er på nVidias SLI-liste så regner jeg med at det kommer etterhvert.

Lurer dermed på om man må ha 2 identiske kort for å kunne kjøre SLI oppsett eller holder det med at kortene har samme GPU dvs 2 vilkårlige 8800 Ultra kort?

Evt. noen som synes at dette ikke er en lur måte å oppgradere på? Ser ikke at nye GF 9-kortene yter så veldig mye bedre.

Resten av systemet består av Asus Striker Extreme hovedkort, Intel C2Duo E6850 @ 3,6GHz og 4GB med Corsair Dominator RAM. Kjører Vista 64bit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du får 8800 Ultra for en "billig" penge og strømforsyningen tåler det er det bare gå for det. Det er en helt grei måte å få ~70% ekstra ytelse.

GF-9 serien er egentlig bare en GF 8,5 så kanskje like greit å hoppe over?

Det skal komme nye kort til sommeren, men man kan jo ikke vente i all evighet heller...

Du trenger ikke gjøre det vanskeligere enn å ha to 8800 Ultra av vilkårlig merke. Om de kjører på ulik hastighet vil det høyest klokkede kortet bli klokket ned til samme hastighet som det lavest klokkede kortet.

Lenke til kommentar
Om du får 8800 Ultra for en "billig" penge og strømforsyningen tåler det er det bare gå for det. Det er en helt grei måte å få ~70% ekstra ytelse.

GF-9 serien er egentlig bare en GF 8,5 så kanskje like greit å hoppe over?

Det skal komme nye kort til sommeren, men man kan jo ikke vente i all evighet heller...

Du trenger ikke gjøre det vanskeligere enn å ha to 8800 Ultra av vilkårlig merke. Om de kjører på ulik hastighet vil det høyest klokkede kortet bli klokket ned til samme hastighet som det lavest klokkede kortet.

Takker for svar. Ut ifra det du skriver så høres d ut som at det ikke har noe å si om det er 2 forskjellige merker på kortene. Ser derimot at det billigste Ultra-kortet som prisguiden kommer opp med er faktisk samme som jeg har. Men prisen (3700-3800) derimot har ikke falt like mye som GTX ser jeg.. Nå ønsker jeg at jeg hadde en GTX :p

Lenke til kommentar

Hei! Tenkte jeg kunne bare lage en post her, istedet for å lage et nytt thread når spørsmålet er veldig likt:

Jeg vil også oppgradere til SLI, men har et 8800 GTX nå, og lurer på om jeg kan sette inn et 8800 GTX Extreme? Regner med dette går siden alt er likt nesten.. men vil bare ikke drite meg ut :p

Lenke til kommentar
Hei! Tenkte jeg kunne bare lage en post her, istedet for å lage et nytt thread når spørsmålet er veldig likt:

Jeg vil også oppgradere til SLI, men har et 8800 GTX nå, og lurer på om jeg kan sette inn et 8800 GTX Extreme? Regner med dette går siden alt er likt nesten.. men vil bare ikke drite meg ut :p

Ja, klokkehastigheten vil vel begrense seg til det andre kortet, om jeg ikke tar helt feil(antar at GTX extreme er et fabrikkoverklokket kort)

Lenke til kommentar

hei alle sammen!:)

Jeg har nå en skjermkort fra Nvidia Geforce 8600 GTS. PC-en er kjøpt i fra dell, XPS serien.

Den gangen da jeg bestilte det så hadde jeg muligheten til å få med 2 skjermkort på det som dere kaller for SLI oppsett. Men jeg valgte å ikke gjøre siden jeg ville helle gjøre det selv også på grunn av den gangen så var prisen ganske høy.

Og nå som jeg har nok penger til det 2000kr til å bruke på en skjermkortet, så her kommer følgende spørsmål fra en EKSTREM noob:(

Hva av utstyr behøver jeg? skal det være en slags spesielt ledning som skal koples i mellom de 2?

Er det noe annet jeg bør være obs på?

hva synes dere om denne skjermkortet?

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54707

Vet at det er en annen høyere modell enn den jeg har men hvis den er verdt det så tror jeg at jeg skal nok klare i å innhente 200 kr ekstra for 2 sånne kort:)

Et annent spørsmål til er også, når det er 2 skjermkort i sli oppsett tilstede, og dvs. at det er 2 x 2 dvi tilkoplinger kan jeg da bruke opptill 4 skjermer?

Takk på forhånd så mye for svar fra en noob som meg.

Mvh Ching

:blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...