Gå til innhold

InfoCare og lang servicetid i eksamensperioden


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte høsten 2006 en bærbar PC av typen HP Pavilion dv9000 som jeg nå har fått en rekke problemer med. PCen var kjøpt på Datakjeden (Møllergata, Oslo) og har for det meste fungert godt frem til nå (bortsett fra en BIOS-feil som forårsaket et enormt batteriforbruk umiddelbart etter jeg hadde kjøpt den), men nå har altså det bare vært trøbbel de siste månedene.

 

Det hele startet i begynnelsen av februar da maskinen ikke ville starte pga et gåent GFX-kort, maskinen ville ikke starte opp og jeg fikk tre "beeps" som beskjed om at GFX-kortet hadde tatt kvelden. Dette var da utenfor den normale garantien på ett år, men etter litt snoking på nettet fant jeg ut at HP har utvidet garantien på denne modellen til to år pga et skred av feil som skjedde rett etter utløpt garanti på disse maskinene.

 

Jeg tok kontakt med datakjeden som sendte meg til InfoCare for reparasjon, maskinen ble deretter første gang innlevert 05/02/08. En måned senere fikk jeg melding om at maskinen var ferdig reparert etter å ha ligget på kundeservice tlf til infocare den siste uken, og jeg hentet maskinen den påføgende dagen, jeg mener å huske at dette var den 04/03/08. Jeg fikk beskjed om at hele hovedkortet var byttet, og at nå skulle alt være i orden, men da jeg kom hjem tok det ikke mer enn 10min før bildet på skjermen frøs seg, og det hele startet på nytt.

 

Jeg leverte da maskinen på nytt til InfoCare den påfølgende uken, dette var rundt den 10/03/08 og fikk beskjed om at sannsynligvis var det nye hovedkortet de hadde satt inn defekt, og at dette var beklagelig, men slikt kunne skje. Denne gangen tok det syv uker å få maskinen reparert, og jeg hentet den hos InfoCare for tre dager siden, den 27/04/08. Der ble jeg fortalt at de hadde byttet ut hovedkortet enda en gang samt en kabel, (jeg husker dessverre ikke navnet på denne) og at nå skulle alt være i orden.

 

Det første jeg merket da jeg slo på maskinen denne gangen var at den har fått en ny feilmelding ved oppstart som lyder:

 

NVIDIA BOOT AGENT

PXE-E61 Media test failure, check cable.

PXE-MOF Exiting NVIDIA Boot Agent.

 

Jeg har ærlig talt ingen ide om hva dette betyr, men jeg går ut ifra at dette har noe med den kabelen InfoCare byttet ut, og at de har gitt meg et uferdig reparert produkt tilbake. I tillegg til denne feilmeldingen spilles ureglemessig den lyden som varsler at man har koblet til en ny maskinvare (den samme lyden som når man for eksempel setter en minnepenn i USB-porten), dette kan jeg noen ganger også fremkalle ved å bevege på lokket der monitoren er lokalisert.

 

Bortsett fra disse feilene virker det som maskinen fungerer greit, men jeg har likevel tenkt til å ta den med til InfoCare nok en gang ettersom alternativet ville være å ignorere disse faresignalene, som jeg regner med bare vil medføre ulykke. Det er likevel slik at jeg er avhengig av denne maskinen til mine studier ved Blindern, og nå som eksamensperioden nærmer seg med stormskritt ser jeg ikke fram til å vente 1-2mdr på at InfoCare skal reparere maskinen min atter en gang.

 

Jeg har nå altså vært uten en brukbar maskin i snart tre måneder, og hvis jeg ikke får tak i en veldig snart kan det få innvirkning på eksamensperioden min. (Hvis dere har forsøkt å finne en ledig PC på Sophus Bugges hus i eksamensrushet vet dere hva jeg snakker om :roll: )

Har jeg noen krav som kunde til å få en ny maskin eller evt opphevet kjøpet på grunn av mangler og uakseptabelt lang servicetid? Husk at garantien er fortsatt gyldig pga HPs utvidelse, mens reklamasjonskravet går jeg ut ifra ikke er gyldig siden den problemstillingen jeg sitter med nå sannsynligvis er en direkte følge av InfoCares reparasjon.

Å gå gjennom enda en runde med reparasjon er i mine øyne det minst attraktive alternativet siden jeg innbiller meg at jeg bare må gjennom en tallrekke av dem helt fram til garantien løper ut og jeg ikke lenger har råd til å få den fikset.

 

All tilbakemelding og hjelp blir satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme modell som deg bare kjøpt i 2007, Bodø.

har hadd den på innlevering to ganger, første gang gikk hovedkortet, andre gang noen små feil.

 

min arfaring er at det tar 2 uker fra bodø til infocare, ytterlige 2 uker før de begynner å fikse den, 4 uker på å reparere og 2 ukers ventetid fra oslo - bodø

Lenke til kommentar
Det første jeg merket da jeg slo på maskinen denne gangen var at den har fått en ny feilmelding ved oppstart som lyder:

 

NVIDIA BOOT AGENT

PXE-E61 Media test failure, check cable.

PXE-MOF Exiting NVIDIA Boot Agent.

 

Som CavemaNz sier, så forsøker den å boote opp på nettverket (PXE). Kan enten tyde på at InfoCare glemte å gå inn i BIOS og legge til harddisken din der, eller så kan ide-kontrollern på hk'et være ødelagt eller så kan det hende at de rett og slett har glemt å montere harddisken din igjen når de satt i nytt hk.

Lenke til kommentar

det at tilkoblingslyden kommer hele tiden er et problem som betyr at det er dårlig kobling et eller annet sted. Gå inn i "Device Manager" og se hva som kommer/går..

 

PXE boot agent, er noe du må endre i bios, altså oppstartsrekkefølge. Jeg regner med at på infocare, når de har fikset en maskin, så bruker de PXE til å legge inn et nytt image på pcen din.

Lenke til kommentar
Takker WiSLE, sitter og roter med det nå - er ganske vrient å se på device manager hva som blir koblet til/fra når dette skjer uregelmessig, finnes det en logg for dette?

Ikke noen ekspert på dette, men kanskje du kan finne noe ved å gå inn på Control Panel --> Admnistrative Tools --> System Tools --> Event Viewer

Lenke til kommentar

Ring til infocare og si at du har en maskin som du akkurat har fått tilbake fra service som det fremdeles er feil på, og som du skal ha en re-call på, dermed bør reperasjonen gå raskere, ring og purr dem hver eneste dag(gjerne flere), dette er det eneste som hjelper. Du kan jo også prøve deg på en buyback siden maskinen din har vært inne så sinnsykt lenge.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...