Hestvik Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Som dere sikkert vet har det vært store problemer med MTU, men jeg har bare opplevd det positive bortsett fra at jeg må sette opp MMS og GPRS selv, noe jeg ikke har peiling på siden jeg aldri har gjort det før. Ventet 2 dager på svar fra MTU på e-post, og alt jeg får til svar er at de ikke kan hjelpe meg med dette. Så jeg spør dere godtfolk, hvordan setter jeg opp innstillingene på min SE K850i? Det jeg finner på deres side er dette : Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nye tjenester: GPRS: Fungerer i eget nett. Under ferdigstillelse i Telenor sitt nett. MMS: Fungerer i eget nett. Under ferdigstillelse i Telenor sitt nett. Roaming utland: Er under ferdigstillelse Personsvarnummer: +47 46 10 11 12. Første gang du ringer nummeret vil du bli ledet gjennom innstillingene. MMS innstillinger: APN: mms.mtu Proxy: 172.16.172.14 Port 9401 URL: http://mms.t3mobil.no/mms GPRS innstillinger: APN: internet.mtu WAP 1.0 APN wap.mtu Proxy: 172.16.172.16 Port 9201 WAP 2.0 APN: wap.mtu Proxy: 172.16.172.16 Port 9401 men hvor skal alt dette settes inn? Er jo så mye og velge mellom, så jeg er blank. Hjelp meg! Lenke til kommentar
afr Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) La det inn på min k750i. Regner med at oppsettet på 850i ikke er så veldig annerledes, så forhåpentligvis klarer du det med dette. Alternativet er å bruke en annen leverandør, og laste ned innstillinger fra dem, og endre på innstillingene slik at de blir slik MTU har skrevet Gjør dette først. Opprett 3 datakontoer Innstillinger - Kommunikasjon - Datakommunikasjon - Datakontoer - Ny konto - velg: GPRS-data Navn: mms - APN: mms.mtu - Ny konto - velg: GPRS-data Navn: Wap - APN: wap.mtu - Ny konto - velg: GPRS-data Navn: Internett - APN: internett.mtu ************************************************************** Gå helt ut, og fortsett med å opprette internett innstillinger Innstillinger - Kommunikasjon - internett-inst. - internett-profiler - Ny profil Navn: mms koble til med: ( velg datakonto MMS) - Lagre Velg denne som du opprettet og trykk på mer, og velg innstillinger Internett-modus: HTML Bruk proxy:Ja Proxy adresse: 172.16.172.14 Portnummer: 9401 - Lagre - Ny profil Navn: wap koble til med: ( velg datakonto WAP) - Lagre Velg denne som du opprettet og trykk på mer, og velg innstillinger Internett-modus: HTML Bruk proxy:Ja Proxy adresse: 172.16.172.16 Portnummer: 9401 - Lagre - Ny profil Navn: internett koble til med: ( velg datakonto INTERNETT) - Lagre Velg denne som du opprettet og trykk på mer, og velg innstillinger Internett-modus: HTML Bruk proxy:Nei - Lagre Aktiver internett-profil Internett ************************************************************** Gå til meldinger - Innstillinger - MMS-melding meldingsserver: skriv inn "http://mms.t3mobil.no/mms" Internett-profil: velg 'MMS' som du opprettet tidligere. Nå skal du forhåpentligvis kunne bruke MMS og gprs via MTU. Endret 30. april 2008 av afr Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ikke bli overrasket om GPRS/MMS ikke fungerer uansett hvilke innstillinger du har.. så ikke prøv for lenge før du gir opp. Det fungerer ihvertfall ikke for meg. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Innstillinger - Kommunikasjon - Datakommunikasjon Det er ikke på datakommunikasjon. Jeg må jo innom Internett-innstillinger og Mms profil. Og her har vi både ps-tilkobling eller ls-tilkobling. vi har proxy servere og hele pakka. Så jeg trenger ikke hjelp til å finne HVOR jeg finner innstillingene, men HVORDAN jeg setter det inn Lenke til kommentar
afr Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Innstillinger - Kommunikasjon - Datakommunikasjon Det er ikke på datakommunikasjon. Jeg må jo innom Internett-innstillinger og Mms profil. Og her har vi både ps-tilkobling eller ls-tilkobling. vi har proxy servere og hele pakka. Så jeg trenger ikke hjelp til å finne HVOR jeg finner innstillingene, men HVORDAN jeg setter det inn He he. ble litt feil det der, postet meldingen før jeg hadde skrevet ferdig. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Tror det beste er hvis noen kan bekrefte at de i dette øyeblikk, eller eventuelt hvilken dato og klokkeslett, de klarte å koble seg opp på gprs eller sende mms. Og hvilket nett det dreide seg om. Er ikke noe poeng å bruke masse tid på feilsøking hvis nettet ikke funker. Er ganske sikker på at jeg har satt det opp riktig på min N82. Og jeg har kjørt rundt med "Når tilgjengelig" i pakkedatatilkobling slik at "E" symbolet vises hele tiden, og dette har hatt streker over seg(ikke nett) siden torsdag. Da er jeg ut og inn av MTU og Telenor nettene flere ganger om dagen. Endret 30. april 2008 av B1ny Lenke til kommentar
afr Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Tror det beste er hvis noen kan bekrefte at de i dette øyeblikk, eller eventuelt hvilken dato og klokkeslett, de klarte å koble seg opp på gprs eller sende mms.Og hvilket nett det dreide seg om. Er ikke noe poeng å bruke masse tid på feilsøking hvis nettet ikke funker. Er ganske sikker på at jeg har satt det opp riktig på min N82. Og jeg har kjørt rundt med "Når tilgjengelig" i pakkedatatilkobling slik at "E" symbolet vises hele tiden, og dette har hatt streker over seg(ikke nett) siden torsdag. Da er jeg ut og inn av MTU og Telenor nettene flere ganger om dagen. Jeg kan bekrefte at jeg benytter gprs med MTU dekning i Oslo. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Tror det beste er hvis noen kan bekrefte at de i dette øyeblikk, eller eventuelt hvilken dato og klokkeslett, de klarte å koble seg opp på gprs eller sende mms.Og hvilket nett det dreide seg om. Er ikke noe poeng å bruke masse tid på feilsøking hvis nettet ikke funker. Er ganske sikker på at jeg har satt det opp riktig på min N82. Og jeg har kjørt rundt med "Når tilgjengelig" i pakkedatatilkobling slik at "E" symbolet vises hele tiden, og dette har hatt streker over seg(ikke nett) siden torsdag. Da er jeg ut og inn av MTU og Telenor nettene flere ganger om dagen. Jeg kan bekrefte at jeg benytter gprs med MTU dekning i Oslo. Og da har du bare "internet.mtu" som APN? Lenke til kommentar
Oceans Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hei Trenger hjelp til å sette opp MMS/GPRS på Nokia 8800 Sirocco Edition Lenke til kommentar
afr Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Tror det beste er hvis noen kan bekrefte at de i dette øyeblikk, eller eventuelt hvilken dato og klokkeslett, de klarte å koble seg opp på gprs eller sende mms.Og hvilket nett det dreide seg om. Er ikke noe poeng å bruke masse tid på feilsøking hvis nettet ikke funker. Er ganske sikker på at jeg har satt det opp riktig på min N82. Og jeg har kjørt rundt med "Når tilgjengelig" i pakkedatatilkobling slik at "E" symbolet vises hele tiden, og dette har hatt streker over seg(ikke nett) siden torsdag. Da er jeg ut og inn av MTU og Telenor nettene flere ganger om dagen. Jeg kan bekrefte at jeg benytter gprs med MTU dekning i Oslo. Og da har du bare "internet.mtu" som APN? For dere som ikke får til oppsettet, vil jeg anbefale dere å benytte et sim kort fra netcom. Bestill oppsett for internett, wap og mms. Når dere har fått dette, går dere inn i oppsettet og endrer data'en slik at den stemmer med mtu's Har gått lei av mtu's problemer, og flytter tilbake til netcom så snart som mulig. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) En ting jeg kom til å tenke på. MMS opererer vel ikke med noe statusopplegg fra mottaker telefonen? Hvis det ikke gjør det så er det vel bare å få en kompis til å prøve å sende deg en MMS regelmessig til den går ut fra telefonen hans, og først da begynne med oppsettet på ens egen telefon? Dette var da tenkt på når det iflg. MTU skal virke mot andre operatører. Siden jeg ikke regner med at det kommer til å funke selv om de sier det, noe jeg har misstanke om at det ikke gjør 100% nå innen MTU nettet heller. Endret 3. mai 2008 av B1ny Lenke til kommentar
Oceans Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 For dere som ikke får til oppsettet, vil jeg anbefale dere å benytte et sim kort fra netcom. Bestill oppsett for internett, wap og mms. Når dere har fått dette, går dere inn i oppsettet og endrer data'en slik at den stemmer med mtu's Har gått lei av mtu's problemer, og flytter tilbake til netcom så snart som mulig. Hei Trenger hjelp til å sette opp MMS/GPRS på Nokia 8800 Sirocco Edition... har prøvd men det gikk ikke helt kan noen andre hjelpe meg.......... Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Så langt jeg kan se er det kun en som har sagt han har fått det til å funke. Utifra det så tror jeg ikke det virker helt 100%, og har derfor lagt det på is til flere mener de kan bruke gprs. Lenke til kommentar
Oceans Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Så langt jeg kan se er det kun en som har sagt han har fått det til å funke.Utifra det så tror jeg ikke det virker helt 100%, og har derfor lagt det på is til flere mener de kan bruke gprs. jeg ringte dem i dag fikk høre at dem skal sette opp automatisk for MMS/GPRS... (når sa dem ikke) helt til da så kan jeg faktisk ikke bruke telenor sitt nett.. fikk jeg beskjed om.. Lenke til kommentar
zyron Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Så langt jeg kan se er det kun en som har sagt han har fått det til å funke.Utifra det så tror jeg ikke det virker helt 100%, og har derfor lagt det på is til flere mener de kan bruke gprs. GPRS fungerer også hos meg i Oslo. Er bare å legge inn riktig IP adresse og APN, så fungerer det. Men selv for mange år siden da teletopia holdt på, så fungerte også GPRS i eget nettverk (gratis) og roaming fungerte altså ikke. Så GPRS via telenor kan ta mange år.. Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 "Er bare å legge inn riktig IP adresse og APN, så fungerer det." Hva mener du med dette?? Lenke til kommentar
B1ny Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Kan grunnen til at det ikke virker hos meg være fordi jeg ikke kan velge "GSM data" som databærer på min N82? Ser på en 6280 jeg har at der kan jeg velge mellom GSM data og Pakkedata. På N82n så kan jeg kun velge Pakkedata eller Trådløst LAN. Det jeg har gått ut fra er at når jeg har valgt GSM under Nettverksmodus, så vil den velge GSM data automatisk under Databærer når jeg velger Pakkedata som Databærer. N82 må jo støtte GSM data? Sånn jeg har forstått det så er GSM data Edge? Har veldig dårlig MTU dekning her hjemme men klarte å få koblet meg opp noen minutter isted på 6280n og da fikk jeg friskt E symbol. Men fikk ikke testet webleseren siden dekningen er veldig dårlig, og går ut og inn hele tiden fra ikke dekning og til 1 strek. Når dekningen detter ut får jeg strek over E slik jeg har på N82n konstant. Skal prøve å ta med 6280 neste gang jeg skal ut å kjøre for å se om det funker på den. Hvilke valg har dere som har fungerende gprs under databærer, og hva har dere valgt? Lenke til kommentar
Ronny78 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Kan grunnen til at det ikke virker hos meg være fordi jeg ikke kan velge "GSM data" som databærer på min N82?Ser på en 6280 jeg har at der kan jeg velge mellom GSM data og Pakkedata. På N82n så kan jeg kun velge Pakkedata eller Trådløst LAN. Det jeg har gått ut fra er at når jeg har valgt GSM under Nettverksmodus, så vil den velge GSM data automatisk under Databærer når jeg velger Pakkedata som Databærer. N82 må jo støtte GSM data? Sånn jeg har forstått det så er GSM data Edge? Har veldig dårlig MTU dekning her hjemme men klarte å få koblet meg opp noen minutter isted på 6280n og da fikk jeg friskt E symbol. Men fikk ikke testet webleseren siden dekningen er veldig dårlig, og går ut og inn hele tiden fra ikke dekning og til 1 strek. Når dekningen detter ut får jeg strek over E slik jeg har på N82n konstant. Skal prøve å ta med 6280 neste gang jeg skal ut å kjøre for å se om det funker på den. Hvilke valg har dere som har fungerende gprs under databærer, og hva har dere valgt? Lenke til kommentar
Ronny78 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Jeg har en N95, gikk over til MTU i slutten av april, har prøvd som gal å sette opp wap og mms instillingene som står på siden til MTU, men får ikke til. Jeg leverte til og med tlf til en butikk som ligger i Dr.Maudsgate i Oslo, de repparerer tlf osv. Jeg sa at det må være noe galt med tlf min. De sa de skulle se på den og så skulle de legge inn instillingene for meg. Jeg betalte 300 kr for "Hurtig" service og kom tilbake 2 timer senere.. De hadde prøvd og prøvd, med det funket ikke.. Så når ikke EKSPERTER på mobiltelefoner kan klare det en gang, hvordan kan MTU regne med at forbrukere skal klare det, har ringt mtu og ventet i 55 min, alt de sa til meg var, du får se på nettsiden vår, jeg spurte hvor mye det kostet å snakke med dem, samme svar, du får se på nettsidenvår eller sende e post, fy så forbannet jeg ble. Nummer 4 i køen i nesten 1 time og møter en blåst uhøffwelig dame.. ARG.. Men er det noen der ute som i det hele tatt får det til med N95.. Hilsebn Ronny Endret 16. mai 2008 av bullmann Lenke til kommentar
zyron Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har en N95, gikk over til MTU i slutten av april, har prøvd som gal å sette opp wap og mms instillingene som står på siden til MTU, men får ikke til.Jeg leverte til og med tlf til en butikk som ligger i Dr.Maudsgate i Oslo, de repparerer tlf osv. Jeg sa at det må være noe galt med tlf min. De sa de skulle se på den og så skulle de legge inn instillingene for meg. Jeg betalte 300 kr for "Hurtig" service og kom tilbake 2 timer senere.. De hadde prøvd og prøvd, med det funket ikke.. Så når ikke EKSPERTER på mobiltelefoner kan klare det en gang, hvordan kan MTU regne med at forbrukere skal klare det, har ringt mtu og ventet i 55 min, alt de sa til meg var, du får se på nettsiden vår, jeg spurte hvor mye det kostet å snakke med dem, samme svar, du får se på nettsidenvår eller sende e post, fy så forbannet jeg ble. Nummer 4 i køen i nesten 1 time og møter en blåst uhøffwelig dame.. ARG.. Men er det noen der ute som i det hele tatt får det til med N95.. Hilsebn Ronny Jeg har fått det til å fungere på min T630. Men jeg testet nylig på majorstuen, og da fikk jeg dekning men ikke GPRS. "Forespørsel avvist". På Sagene gikk det, og ved Ryen. både wap.mtu og internet.mtu som apn skal fungere. om du er virkelig er desperat, kan jeg tilby å se på den etter en "no cure, no pay" modell.. =) Her er det i det minste GPRS dekning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå