Aak1 Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 Både disse bildene og bildene av Lill er tatt ute med en SB-600 og paraply. Takk til Speik for å holde blitsen BK! Lenke til kommentar
StineMariell Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 Både disse bildene og bildene av Lill er tatt ute med en SB-600 og paraply. Takk til Speik for å holde blitsen BK! Flotte bilder..... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 bruker du CLS? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 Første var eit heilt kurant portrett, fint utsnitt. På det andre kunne eg først og fremst ha tenkt meg eit lågare standpunkt og litt headroom. Tykkjer òg at ansiktet er forstyrrande soft på hennar høgre. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 bruker du CLS? CLS? Og ja, det kan hende det er litt soft. Skal se om jeg kan dra ned litt på softinga Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 (endret) CLS?Trådløs blitsstyring fra Nikon (Creative Lighting System). Endret 30. april 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 aha, nei.. Brukte bare en kabel Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 Akai =) Er det en kabel som funker fra 1d til sb800 også? eller er den sånn hotso greie? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 Akai =)Er det en kabel som funker fra 1d til sb800 også? eller er den sånn hotso greie? hotshoe greie ja.. Men, hva med litt kritikk? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 Ekstremt god blitzing vertfall Bilde nr 2 ble desidert best. Veldig fin posering og sexy blikkontakt. Men, jeg syns du overdriver softingen, man kan tydelig se en halo rundt kanten på ansiktet som følge av dette. Bilde nr 1 syns jeg var på den beste locationen, og jeg elsker fargene i fjæra, så jeg tror en fargeversjon hadde gjort seg. Som Helene påpekte selv, så ser armen faktisk litt rar ut, som om den er brekt. Teknisk sett er det ingenting å klage på, men hva med å prøve en svak vignettering på nr 1? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 Takk for god kritikk. Jeg så ikke den haloen før nå, skal fikse det. Jeg tror nok ikke fargeversjonen av nr.1 ble noe særlig da... Jeg liker de fine kontrastene man får med BW i dette tilfellet. Kan jo flenge opp en farget versjon og da, så får folket avgjøre Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Det myke fargebildet er fint, med lekre, duse og markante farger og fint lys. Modellen er også søt i mine øyne, men det er ganske irrelevant. Endret 30. april 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2008 Blikket på nr 2 er best, men softinga er ganske dårlig, er litt for unøyaktig utført. Hadde vært ok med softa hud, men blir ganske enkelt ikke gjennomført bra nok. Kunne sikkert kjørt endel heftigere tilting på kameraet + kanskje vridd overkroppen pittelitt i vår retning her? Nr 1 er veldig OK, fin blender bruk, posering er god. Men når du først har med blitzen kan du jo bruke den til å skape litt mere spennende lys? Oo Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2008 Var meningen å softe hele bildet. Slik at det ble, som PM sier, litt mykere, men jeg kan fikse litt på det. Noen tutorials til skikkelig softing? For øyeblikket bruker jeg 2x gaussian blur layers og merger de. Du har vel også rett i det med blitsen, selv om det ikke var meningen, tror jeg det ble ganske fint med så naturlig lys som mulig på det første bildet. For meg trenger ikke blitslys nødvendigvis å vises, bare for å gjøre småe endringer. Jeg synes uansett det er finere med naurlig lys, men skolen har mista reflektoren sin... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå