Gå til innhold

BK: Location portrett med Helene

Aak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekstremt god blitzing vertfall :p

Bilde nr 2 ble desidert best. Veldig fin posering og sexy blikkontakt. Men, jeg syns du overdriver softingen, man kan tydelig se en halo rundt kanten på ansiktet som følge av dette.

Bilde nr 1 syns jeg var på den beste locationen, og jeg elsker fargene i fjæra, så jeg tror en fargeversjon hadde gjort seg. Som Helene påpekte selv, så ser armen faktisk litt rar ut, som om den er brekt.

Teknisk sett er det ingenting å klage på, men hva med å prøve en svak vignettering på nr 1?

Lenke til kommentar

Takk for god kritikk. Jeg så ikke den haloen før nå, skal fikse det. Jeg tror nok ikke fargeversjonen av nr.1 ble noe særlig da... Jeg liker de fine kontrastene man får med BW i dette tilfellet. Kan jo flenge opp en farget versjon og da, så får folket avgjøre

Lenke til kommentar

Blikket på nr 2 er best, men softinga er ganske dårlig, er litt for unøyaktig utført. Hadde vært ok med softa hud, men blir ganske enkelt ikke gjennomført bra nok.

Kunne sikkert kjørt endel heftigere tilting på kameraet + kanskje vridd overkroppen pittelitt i vår retning her?

Nr 1 er veldig OK, fin blender bruk, posering er god. Men når du først har med blitzen kan du jo bruke den til å skape litt mere spennende lys? Oo

Lenke til kommentar

Var meningen å softe hele bildet. Slik at det ble, som PM sier, litt mykere, men jeg kan fikse litt på det.

Noen tutorials til skikkelig softing? For øyeblikket bruker jeg 2x gaussian blur layers og merger de.

Du har vel også rett i det med blitsen, selv om det ikke var meningen, tror jeg det ble ganske fint med så naturlig lys som mulig på det første bildet. For meg trenger ikke blitslys nødvendigvis å vises, bare for å gjøre småe endringer. Jeg synes uansett det er finere med naurlig lys, men skolen har mista reflektoren sin...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...