Arlendius Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Fryktelig kjedelig når man ikke får til.. Jeg vet av personlig erfaring at jeg har mest lyst til å begå voldelige handlinger mot både hardware, software og dumme supportmennesker! Til syvende og sist så er det vel Telenor som må forandre MTU for deg, jeg søkte gjennom brukerveiledningen for routermodemet ditt og MTU er ikke nevnt med et eneste ord. At Telenor ikke klarer gjøre det er jo direkte merkelig, du får bare krysse fingrene for at du treffer på en person på support som faktisk kan jobben sin i morgen. Arlendius Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 joda. telenor gjorde det for meg.. Men det hjalp jo ikke noe. Lenke til kommentar
Ruste Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg har hatt akkurat samme feil som deg, kan prøve å hjelpe deg gjennom det. Vis du har Telenor så er det stor sjanse for at du har PPPoE innstillinger, jeg byttet rett og slett it leverandør til Tele 2, og fikk en vanlig innstiling (DHLC). Så stengte jeg alt av brannmurer på både speedtouch modemet mitt og linksys routeren min og da funket det, alt virker helt strålende. Vis du gjør det som står over så skal det gå greit, vis du ikke bytter leverandør, noe jeg skjønner at du ikke orker, så ikke begynn og endre på MTU settingen for de aller fleste har den riktig innstilt, det er bare andre ting som er i veien. Men jeg råder deg til å bytte leverandør, Telenor er helt forferdelig når det gjelder å spille Online, i alle fall etter egne erfaringer. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 brukte telenor på den forrige xboxen min og uten noe problem. men det var ett vanlig modem. Men men. er vel ikek stort og få gjort med så får vel bare avvente og se:( Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 telenor skal tross alt levere varene sine, så da bør du få et nytt rutermodem hos dem, helst gratis ja. men få de først til å endre mtu og evt åpne de portene jeg nevnte før her. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 telenor skal tross alt levere varene sine, så da bør du få et nytt rutermodem hos dem, helst gratis ja. men få de først til å endre mtu og evt åpne de portene jeg nevnte før her. Det har dem gjort så.. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 hvordan går det med saken din? Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 vel. Gjorde det enkelt og greit. Strakk 25meter kabel over til naboen og Vips da var jeg online.. Må sies naboen har telenor også. men annet modem Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 flott at det ordnet seg, få deg nytt modem fra telenor da? Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 neh. har ikke spurt:p skal ikke bo her jeg bor så mye lenger uansett så avventer akkurat det Lenke til kommentar
LasVeggis Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har du Linksys? Hvis du har, hvilken modell? Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 var nok speedtouch Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Må bare hive meg på denne tråden her jeg og. Har selv Telenor, og er mildt sagt misfornøyd. Har flere ganger hatt problemer med å spille online. Har byttet mellom rutere, byttet mellom statisk og dynamisk IP, åpnet hauger av porter og omtrent alt annet som er mulig å prøve. De siste månedene har det faktisk fungert ok. Men nå nettopp ble jeg plutselig disconnected fra XBox Live. Testet oppkoblingen og fikk beskjed om MTU-en var problemet. Dette kan jeg aldeles ikke skjønne, har jo ikke rørt en eneste innstiling. Noen som har noen gåde råd? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Jeg og bare plutselig falt ut av Xbox Live for en halv time siden Så tar jeg testen så faile den på MTU!! Vettda fann ikke hva jeg skal gjør, er inne på den side 10.0.0.138 og finner ikke ut en jævla ting Den har funket hele dagen og resten av uken har speedtouch multimodem ST780WLT Har Telenor som leverer internett, men dem har gitt meg helt bra saker men akkurat nå så feiler dem, litt merkelig denne boksen har funket siden ifjor og vel så det Men akkurat nå er selve Xbox Live dau UpnP er faktiskt enabled hos meg Endret 23. mai 2008 av Toman85 Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Sært. Får håpe det bare er telenor som kødder, og at det hele bare er midlertidig. Kjipt å miste Live når man er midt i en omgang med GTAIV online. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Tar og gjenoppliver tråden her istendefor å lage en ny en. Har nå bestillt nytt nett fra nextgentel og jeg får tilsendt modem eller hva det er av typen thomson 516i . Noen som har hatt noe lIVE problemer med nextgentel? Det var det som var spørsmålet mitt Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Fungerer fint her i allefall, har 585I. Bruker du egen ruter utenom er det mulig du må åpne noen porter. Bruker PS3, Xbox og PC på nettet. Har ingen problemer. Lenke til kommentar
buseth Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Har akkurat d samme problemet med telenor.kult å dra til bestemor vær gang man skal spille live jah Lenke til kommentar
buseth Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 telenor<3 Til alle som slitter med telenor å MTU sjekke dette: Hei. Takk for din henvendelse til Kundeservice! Jeg har rettet problemet. (antar jeg ) Grunnen til at du har hatt problemer er at du har skrudd på noe som heter "økt sikkerhet for adsl" i kontoadministrasjonen på online.no Jeg har fjernet denne ekstra sikkerheten som du/dere har satt på (noe som da sperrer porter ), og håper at alt er ok nå. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har samme problem som dere andre her, xbox live funket plutselig ikke lenger idag pga MTU. Rare greier ikke gjort noe på datan eller modem. Kjører d-link,zyxel og har telenor. Irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå