Gå til innhold

Xbox live connection- MTU failed?

RaW_DeNiM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google er din venn...

De øverste svarene på et søk på "xbox live mtu" er følgende:

http://support.microsoft.com/kb/908882

http://www.xbox.com/en-US/support/connectt...connections.htm

Kort og godt så har ikke du rett MTU i routeren din, eller du deler internettlinjen til xboxen via en pc, og du må forandre MTU innstillingene til noe som er kompitabelt med xbox live. Hvordan du gjør det må du sjekke i manualen til routeren din.

Arlendius

Lenke til kommentar

MTU skal være sett til 1500 for og være kompatibel med Xbox live.

IP adressen skal være: 10.0.0.138 dette skriver du inn i adresse linjen i Nettleseren din.

Da vil du få en popp-up boks som krever brukernavn og passord, her skal det ikke stå noe ved standard instillingene. Bare klikk OK for og gå videre.

Jeg er ikke sikker men her i fra så må du gå på "advanced" og der skal det være en link til MTU som du må sette til 1500.

Endret av Pikkhaud
Lenke til kommentar

vel ringte telenor og dem ordna det. men det hjalp ikke. Så ringte jeg xbox support. og sånn uoffisiellt så slet noen speedtouch modem/routere med det. xbox support kunne ikke hjelpe meg en dritt. så må vel dra og kjøpe en ny router da

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

jeg har samme rutermodem som deg og det funker fint her, kan du fortelle litt om hvordan internett er koblet til 360'en din.(trådløs, kablet via ruter, kablet via pc)

btw: du skal ikke røre innstillingene i rutermodemet ditt, de er riktige.

skriv 10.0.0.138 inn i nettleseren din

trykk toolbox

sjekk at UPnP er enabled

det er faktisk alt du trenger

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
jeg har samme rutermodem som deg og det funker fint her, kan du fortelle litt om hvordan internett er koblet til 360'en din.(trådløs, kablet via ruter, kablet via pc)

btw: du skal ikke røre innstillingene i rutermodemet ditt, de er riktige.

Kablet via rutern. har ikke rørt noe som helst jeg

EDIT: den er enablet den

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

hmm, skal man være nødt til å åpne porter?

isåfall så skal port 88 udp være åpen og port 3074 tcp være åpen, men dette har sikkert telenor support sett på.

iogmed at du har prøvd en anna ruter så er det garantert innstillinge i 360'en din som kan ha feil.

sjekk at ip og alt det andre står på automatisk. (du har vel heller ikke rørt noe der?)

Lenke til kommentar

send den til meg istedenfor da?

du får prøve xbox support igjen.

eller evt. telenor for å høre om hvorfor mtu svikter. det kan tenkes at det kan være linjetilførselen eller noe slikt.

når du kjører testen på 360'en så får du jo ok på alle helt til du kommer til mtu'en?

gateway og dns server er da satt til 10.0.0.138 ikke sant, ellers ville du ikke kommet lenger på testen.

edit: klippet fra et annet forum: As we said on the important terms before, the Maximum transmission unit is 1500, but for the Xbox 360 it must be set within the range 1364 – 1492.

So please access to the router setting on your PC & set it within the range 1364 – 1492 or call your ISP or router manufacturer to assist you doing so if you do not know how to access to your router settings.

However large packets can block up a slow interface for sometime, increasing the lag on other packets so it’s better to be set to the lowest possible MTU, Which is 1365.

altså få telenor til å skifte mtu i r.modemet ditt til 1365 og prøv testen etterpå.

merkelig at ingen andre svarer, dette må jo være rette plassen å poste det her?

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Når det gjelder den siste routeren:

Den er vel mest sannsynlig ikke routermodem? Da må du sette speedtouchen til å være i bridgemodus (da fungerer den kun som et ADSL-modem, også må du legge inn korrekt brukernavn og passord hos Telenor i den nye routeren). Telenor har forklaring på hvordan du gjør det på sine sider: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...6-oversikt.html

Jeg tror du fortsatt vil ha problemer, ettersom linjen fortsatt må gå gjennom speedtouch-modemet, men det er i alle fall verdt å prøve.

Det du også kan gjøre, bare for å ha det prøvd er å følge guiden på portforward.com på hvordan du åpner de rette portene i (begge)routerene dine (speedtouchen når den ikke er i bridgemodus vel og merke). http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm

Arlendius

Lenke til kommentar
det må gjennom ruteren.

Jepp. det fant jeg da ut:p Men hjelper lite når ikke ruteren vil samarbeide. kjøpte en Metgear ruter og.. men neida. samma skiten der.

når det gjelder den netgear ruteren, så er vel det ikke et modem?

og da koblet du den til den eksisterende 546'en din for så å koble 360'en til netgear'en igjen, da blir det litt smør på flesk......og enda vanskeligere å holde oversikt på porter og mtu :)

Lenke til kommentar
det må gjennom ruteren.

Jepp. det fant jeg da ut:p Men hjelper lite når ikke ruteren vil samarbeide. kjøpte en Metgear ruter og.. men neida. samma skiten der.

når det gjelder den netgear ruteren, så er vel det ikke et modem?

og da koblet du den til den eksisterende 546'en din for så å koble 360'en til netgear'en igjen, da blir det litt smør på flesk......og enda vanskeligere å holde oversikt på porter og mtu :)

Sa nå til den fjompen bak kassa at jeg skulle ha en router... Men skal levere den tilbake uansett . regner med at det er ruterMODEM jeg må ha da. isåfall noen og anbefale? Helst noen billige.. siden har brukt nok penger på xboxen denne mnd.

Lenke til kommentar
Sa nå til den fjompen bak kassa at jeg skulle ha en router... Men skal levere den tilbake uansett . regner med at det er ruterMODEM jeg må ha da. isåfall noen og anbefale? Helst noen billige.. siden har brukt nok penger på xboxen denne mnd.

Her er nok du fjompens rette far ;)

En router er ikke et routermodem.. Det er faktisk ikke så veldig vanlig, det vanlige er at routeren er et uten den delen som trengs for å koble opp ADSL-linjen. Så har du bedt om en router, så har du fått en router og ikke et routermodem.

Har du forsøkt steg for steg det som ble foreslått i tidligere poster? Satt det gamle i bridgemodus og koblet til det nye, åpnet porter, osv osv?

Arlendius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...