Mewsique Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Metallica henter inspirasjon fra Radiohead, og hiver seg på trenden med å gi ut gratis album. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 I likhet med Radiohead, så får sikkert folk valget om de vil betale eller ei, men Griske-Lars kommer sikkert ikke til å finne seg i det dersom folk ikke betaler minimum 1$ tenker jeg. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Litt merkelig, de var jo ikke direkte glade for at folk fikk tak i musikken deres gratis under Napster-perioden. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ganske merkelig ja, men kanskje de har innsett hvilke muligheter de egentlig har med internett ? Men mener å ha lest at de først må bli ferdige med sin nåværende kontrakt med plateselskapet. Og usikker på om neste album er siste i kontrakten eller om de må gi ut et til etter det på normalt vis først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Lars satt vel og lasta ned musikk selv med Napster, da han plutselig oppdaga en av sine egne låter Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Litt merkelig, de var jo ikke direkte glade for at folk fikk tak i musikken deres gratis under Napster-perioden. Vel den store forskjellen her er jo at *de selv* avgjør at folk skal kunne gjøre det gratis og ikke at folk forsyner seg av noe som egentlig er ment å selges. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hehe, jeg synes dette er en merkelig markedsføringsmetode, og jeg ville likt å høre en uttalelse fra Ulrich om dette. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 En av grunnene til at de saksøkte Napster var at de fant ut at sangen "I dissappear" lå ute der, før de hadde gitt den ut. De drev fortsatt i studio med den. Jeg vil helst høre en offisiel uttalelse fra Metallica at de har tenkt å gjøre som radiohead. De har antageligvis bare luftet tanken. Tror de fleste helst vil ha plata fysisk i hånda. Det vil i alle fall jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 som graslauk sier. De fleste som er glad i musikk og liker å ha en fysisk disk, kjøper CD-en. Jeg var selv ivrig musikksamler og kjøpte musikken jeg likte. Folk som laster ned og ikke kjøper CD-en, har i utgangspunktet uansett ikke tenkt å kjøpe CD-en. Litt rar måte å si det på, men jeg tror folk forstår Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Snakker om helomvending. Interessant å gå fra fullt angrep på fildelerne med alt skyts de hadde til å praktisk talt dele ut sanger gratis på nettet. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 I likhet med Radiohead, så får sikkert folk valget om de vil betale eller ei, men Griske-Lars kommer sikkert ikke til å finne seg i det dersom folk ikke betaler minimum 1$ tenker jeg.Hva faen gjør vel det? 1 dollar er 5 kroner, det er ingenting for ei plate. Det er jo ikke mulig å lage/gi ut ei plate uten å selge den for penger. Man kan jo ikke forvente at alle plutselig skal gi ut plater gratis. Synes de burde ha en miniumspris på 2 dollar. Så kan de hardcore fansa donere 1000 dollar om så. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det var ikke sånn ment, men når folk skal få valget om de vil betale eller ei, så synes jeg at de skal finne seg i at flesteparten faktisk ikke velger å betale. Nå vet vi jo ikke hvordan det blir fra Metallica sin side, men selv har jeg ingen ting imot å måtte betale for bra musikk Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg kan ikke si noe annet en: HAHAHAHAHA Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 som graslauk sier. De fleste som er glad i musikk og liker å ha en fysisk disk, kjøper CD-en. Jeg var selv ivrig musikksamler og kjøpte musikken jeg likte. Folk som laster ned og ikke kjøper CD-en, har i utgangspunktet uansett ikke tenkt å kjøpe CD-en. Litt rar måte å si det på, men jeg tror folk forstår Jeg har store vansker med å finne musikk jeg liker i butikk, så jeg bruker internett for alt det er verdt. En del plater blir bestilt over nettet fra Norge og utland, og en del plater blir faktisk kjøpt, betalt og lastet ned lovlig. En del av dem blir selvsagt brent ut på vanlig plate for å spilles i bilen og andre steder, men jeg har ganske mye muskk kun lagret på PCen. For meg kommer CDen aldri til å dø helt, men jeg liker å ha musikk lagret på PCen likevel. Det sparer mye plass, og jeg kan spille hele musikksamlingen min i strekk (blir over fem dager sammenhengende) uten å måtte tenke på å skifte plate eller hoppe over spor jeg ikke liker så mye. Og bare så det er sagt har jeg samtlige av platene til Metallica liggende på PCen, kopiert over fra platesamlingen min. For meg er det ikke enten eller, men ja takk, begge deler. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Jeg kan ikke si noe annet en: HAHAHAHAHA Jeg sier "HEHEHEHE". (Ærlig, jeg tenkte faktisk det.) Endret 30. april 2008 av Dradd Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Om dette blir St. Anger del 2 så burde vel strengt tatt Lars & co. betale fansen for at de skal laste ned albumet. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Times change so does Metallica Tro hvem som har klart og manipulere "Griske-Lars" til å gå med på det ? Var ikke akkurat lite penger og advokater han satte i sving da Napster var BIG Så spørs det hvor mye sjel som blir lagt igjen i musikken når dette kansje kommer til og bli en trend i musikkindustrien Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Så et cover på et musikkblad i dag (tror det var MetalHammer, men er ikke sikker) som hadde Metallica på forsiden og teksten "The solos are back!". Det lover jo bra. Dette blir neppe Kill 'Em All Again eller Another Black Album, men det blir nok neppe verre en St Angrer-noe-innnmari-på-at-jeg-betale-for- denne-dritten! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 De dummer seg hardt ut ved å plutselig ta helomvendig og faktisk dele ut musikken sin >< Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Dem har vel spillt 2 sanger live av det nye albumet, "the new song" og "the other new song" bare og søke på youtube. Om MetallicA vil dele ut musikken sin gratis så er det noe dem må få bestemme, ikke nettpiratene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg