Azidops Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hei. Jeg vet ikke om dette blir riktig kategori, men jeg prøver meg allikevel. Jeg har et surround-anlegg med 5.1 kanaler. Når jeg ser på tv eller dvd kommer lyden ut de riktige høytalerene, men når jeg bruker 360 "vri" lyden seg. Lyden kommer da ut høyre fronthøytaler og høyre bakhøytaler i stedet og senterhøytaleren er stille. Jeg klarer å vri det tilbake ved å bruke en innstilling på anlegget som heter virtuell, men å kjøre Dolby Digital kan jeg bare glemme. Det er veldig rart for slik har det ikke alltid vært, det bare plutselig skjedde (yeah right...?) Lurte på om det er andre med samme problem. Høytalerene er koblet riktig da både tv og dvd virker slik de skal. Er dette et Xbox problem eller er det jeg som har stilt inn anlegget feil? Det må legges til at lyden fra xboxen kommer inn på en annen port(????) på anlegget enn f.eks tv og dvd. Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Audio Settings på konsollen står til Surround 5.1 også? Mange som glemmer å bytte om der inne, etter å ha handlet seg surround. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Ja, det gjør det. Jeg endret på det en gang før slik at surrounden virket, men når jeg satt på GTA IV for første gang opplevde jeg at bare 1 - EN - av høytallerene gav lyd fra seg. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hvordan har du koplet lyden fra 360 og inn på anlegget? Via hdmi, 2xrca (rød og hvit plugg) eller optisk? Høres nesten ut som om du har koplet 2xrca til pre-inn på surroundreceiver og har valgt høyre front og høyre bakhøytaler?!?!? Hva slags anlegg/receiver har du? Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Koblet via rød/hvit plugg. Er noob når det kommer til musikkanlegg, så må vente med å svare på de andre tingene til jeg kommer hjem. Men jeg har tenkt på at jeg kan ha still inn hjemmekinoreciveren til å gi lyd fra høyre front/bak. Men det som er så rart er at de andre kanalene virker ikke. Man skulle jo tro at da var alt forskjøvet, men det er det ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) du får ikke surround med rød/hvit phonoplugger. det er bare Stereo Left/Right har du optisk inn på forsterkeren din, bruker du det. har du HDMI og kjører den igjennom forsterkeren bruker du den til både lyd og bilde Endret 30. april 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 du får ikke surround med rød/hvit phonoplugger. det er bare Stereo Left/Righthar du optisk inn på forsterkeren din, bruker du det. har du HDMI og kjører den igjennom forsterkeren bruker du den til både lyd og bilde Der har du den igjen... Får gjøre det når jeg kommer hjem. se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå