wildv Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Har prøvd å installere Mandrake 9.0 på en egen partisjon to ganger nå. Velger å installere standard LILO med grafisk brukergrensesnitt. Men når jeg booter maskina får jeg boot-menyen til Windows XP, og ikke ett ord om Linux. Hvodan får jeg startet Mandrake!!??? Er det mulig å få Mandrake inn på Windows boot-menyen? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Kanskje du installerte LILO på en partisjon som ligger "etter" Windows sin oppstartslaster. Installer LILO på MBR (Mener på at det er ett valg om det i MDK installasjonen.) Lenke til kommentar
zTab Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Du må installere lilo på første sektor på oppstartspartisjonen, _ikke_ MBR.. Da blir lilo konfigurert som "hovedoppstarter" og herfra kan du velge NT-loaderen som starter windows Lenke til kommentar
wildv Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Har prøvd å installere LILO på en annen partisjon. No go. Prøvde å bruke Powerquest BootMagic også uten hell... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Du må installere lilo på første sektor på oppstartspartisjonen, _ikke_ MBR.. Da blir lilo konfigurert som "hovedoppstarter" og herfra kan du velge NT-loaderen som starter windows Hmm, hvis du vil at Lilo skal være "hovedoppstarter" så skal du jo nettopp legge den inn på MBR. Så kan man evt. konfe den til å boote NT-loaderen. Lenke til kommentar
zTab Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Du må installere lilo på første sektor på oppstartspartisjonen, _ikke_ MBR.. Da blir lilo konfigurert som "hovedoppstarter" og herfra kan du velge NT-loaderen som starter windows Hmm, hvis du vil at Lilo skal være "hovedoppstarter" så skal du jo nettopp legge den inn på MBR. Så kan man evt. konfe den til å boote NT-loaderen. Har hatt samme problem før, og når jeg installerte den på første sektor (dev/hda1, ikke dev/hda der MBR ligger) så funka det.. I Linux-boka jeg har så står dette i klartekst i et eget avsnitt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå