Gå til innhold

Hans Reiser er funnet skyldig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir ikke ReiserFSv4 på mine maskiner heller, ikke pga hva Hans Reiser har eller ikke har gjort og/eller blitt dømt for å ha gjort, men fordi jeg har satt en regel for meg selv om å ikke bruke filsystemer som ikke er inkludert i mainline linux.

Videre har de testene av filsystem jeg har lest, foretatt av 3.part, ikke vært så gode for Reiser4 at jeg kan forsvare for meg selv å patche linux for å bruke Reiser4. Uansett er filsystem i samme bås som OS; hvert til sitt bruk / bruk det som passer best for oppgaven og deg selv. Jeg bruker XFS, JFS og ext3. Bruker ikke reiserfsv3 lenger da jeg syns de tre andre dekker mine behov bedre.

Jeg har lest en del om saken tidligere, og leste på osnews.com ang kjennelsen.

Jeg har ikke tatt personlig stilling til om Hans Reiser drepte Nina eller ikke. Men jeg har ikke problemer med å forstå at en jury i usa mener de har nok indirekte bevis for å dømme Hans. f.eks. blod i bilen til Hans, Hans tar ut sete av bilen og reiser med både mye penger og pass, foruroligende vitneforklaringer, Hans holdning til saken, etc.

Det som ville vært ille var om Nina en gang dukker opp i live. Det betyr jo at Hans har blitt dømt for noe han ikke har gjort.

Det ville også i så fall stille spørsmål til hvorfor ingen fant Nina tidligere.

En pussig sak, hvis jeg ikke har missforstått usa lov (som kanskje er en stor sannsynlighet =), er at selv om Hans er dømt for å ha drept Nina, er ikke Nina erklært død. Hun er savnet, anntatt død. Har vel noe med at myndighetene ikke kan erklære en person død (før etter en stund ihvertfall) om de ikke har funnet et lik.

anyways

Hvis filsystemet er bra, gir jeg F i hva programereren gjør på fritida.

Hvis Hans har drept Nina er det tragisk og Hans fortjener straff.

Hvis ikke er det også tragisk, selvfølgelig.

Uansett syns jeg ikke et filsystem skal "lide" pga skaperns handlinger, men jeg forstår folk som nå velger å ikke bruke ReiserFS(v3 eller v4).

Lenke til kommentar

Hvis han hadde vært skyldig i drap så hadde han nok ikke vært så dum at han hadde kjøpt bøker om politietterforskning rett etter forsvinningen. Det at man oppfører seg eksentrisk betyr heller ikke at man er skyldig i mord.

Jeg vet selvfølgelig ikke om han er skyldig eller ikke, men ut i fra mitt kjennskap til saken er det alt for lite bevis til å konkludere noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...