Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utrolig kjærlighetssorg - vil ha råd


Gjest gutt19

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at følelsene er ovenfor henne personlig og ikke i faktum at du hadde noen. Du sier jo selv at når du hadde hu var det ikke så viktig mens når du begynte å miste hu ble hun plutselig viktig igjen. Form eg virker det bare som huet ditt rasjonaliserer co-dependance i from av needynes og "forelskelse" men heller mer at du ikke vil bli single.

 

Dette er noe som veldig godt kan stemme ofte.

Jeg hadde det slik, jeg fant ut etterhvert at det var savnet av noen som kanskje var større enn akkurat det å miste noen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Er du sikker på at følelsene er ovenfor henne personlig og ikke i faktum at du hadde noen. Du sier jo selv at når du hadde hu var det ikke så viktig mens når du begynte å miste hu ble hun plutselig viktig igjen. Form eg virker det bare som huet ditt rasjonaliserer co-dependance i from av needynes og "forelskelse" men heller mer at du ikke vil bli single.

 

Dette er noe som veldig godt kan stemme ofte.

Jeg hadde det slik, jeg fant ut etterhvert at det var savnet av noen som kanskje var større enn akkurat det å miste noen..

 

Bra at du først nå er klar over dette. Dette er et stort steg i veien.

 

Det som skjer er at du har en emosjonelt krav, enten det nå er nærhet, trang etter å være ønsket, elsket, trengt eller det kan være egoet ditt enten du bevisst vil eller ikke rett og slett vil ha det overtaket over å ha makten over henne/forholdet. Dette gjør deg ikke til en dårlig person whatsoever da dette stort sett er ting man ikke har kontroll over før man blir faktisk bevvist på det.

 

Det som kan skje fremover er at du enten, som jeg gjorde, fortsetter i denne veien, gir etter for egoet og tar kontakt med hu hver gang du føler det slik. Dette vil vel bare føre til at du blir mer påtrengende ovenfor henne og plutselig kan du finne deg i en stiuasjon der bordet er snudd så og si. Der hun har makt og hele tiden er ehh nei ja vet ikke blablabla og du maser og blir mer desperat. Dette er fra naturens side uattraktivt og bare drive hu lengre og lengre bort fra deg og i armene på en annen. Ikke er dette hennes skyld også men bare slik mennesker er laget. Feministene og alle de selvpålagte moralvokterne her som vil si "sånn er ikke jeg" kan spare seg bryet med å diskutere dette for jeg gidder ikke svare enkelt og greit!

 

Derimot kan du gjøre noe med situasjonen, men det kommer også ann på deg. Har du draget? Til hvilken grad i såfall, er det slik at du er deg selv og avogtil kommer det en eller annen som viser interesse og du hopper på toget eller oppsøker du jenter aktivt og interessen er igjensidig?

 

Hvis du har draget ville jeg rett og slett sosialisert meg med så mange andre jenter som mulig. Dette for å holde egoet i sjakk og gi "den" bevis på at du er såogsi bra nok selv uten hu.

 

Hvis du ikke har draget anbefaler jeg og ta en titt på pua sin tråd og lese for det meste hva han skriver. Det er mye piss innen såkalt pick up miljøet og mesteparten vil skade mentaliteten din mer enn å hjelpe.

 

Men det viktigste er deg selv, enten du har draget eller ikke er det ting du kan gjøre for å komme deg bort fra veien du raser nedover nå. Dette er litt nlp og det funker. Hver gang du føler savn og ensomhet vil jeg tippe hu dukker opp i hjernen din. Det du gjør da er at du tar den følelsen, bildet eller lydene som dukker opp og gjør dem til noe latterlig. Du tar enten og putter inn noen klovner i bildet, en struts som løper løpsk rundt hu hvis du ser bilder eller filmer, manisk ape eller whatever som er wierd og latterlig for deg. Hvis tankene er mere audiotive setter du inn sirkusmusikk i bakgrunnen, at hu fjerter og driter på seg, Hvis du føler gjør du det samme bare du føler åssen det hadde vært hvis hu var bare latterlig og wierd. Dette hørtes rart ut men det funker fordi du ødelegger logikken til assosiasjonen du har til henne og følelsen bak. Du kan også bladet alle sammen i form av lyd bilde og følelser for å gjøre anker kolapsen mye sterkere.

 

Når du har gjort dette med de bildene som kommer opp med henne tar du til slutt og gjør fargene svart hvitt, svake og kjører tankene bakover i veldig stor fart, eks som å spole en film bakover på en eller to sekunder.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at følelsene er ovenfor henne personlig og ikke i faktum at du hadde noen. Du sier jo selv at når du hadde hu var det ikke så viktig mens når du begynte å miste hu ble hun plutselig viktig igjen. Form eg virker det bare som huet ditt rasjonaliserer co-dependance i from av needynes og "forelskelse" men heller mer at du ikke vil bli single.

 

Dette er noe som veldig godt kan stemme ofte.

Jeg hadde det slik, jeg fant ut etterhvert at det var savnet av noen som kanskje var større enn akkurat det å miste noen..

 

Bra at du først nå er klar over dette. Dette er et stort steg i veien.

 

Det som skjer er at du har en emosjonelt krav, enten det nå er nærhet, trang etter å være ønsket, elsket, trengt

 

vet ikke om du missforsto eller om jeg gjør, men var jo ikke jeg som skrev første post.. jeg snakket om hvordan det var den gangen jeg ble singel..

Lenke til kommentar
Gjest Gutt19

Har lest svarene jeg har fått, og det er mange forskjellige svar her.

 

Kan jo fortelle litt mer hva som har skjedd;

- Jeg og eksen har snakket litt sammen, og ho har fortsatt ikke noen følelser for meg. Spurt flere ganger om hun var 120% sikker på dette, og det var hun.

- En bra ting var at hun ikke hadde "gjort" mer i russetiden enn det som kommer frem i åpningsinnlegget.

- Vi har blitt enige om å ikke snakke så mye med hverandre i fremtiden, ettersom hun vil at jeg ikke skal ha følelser for ho. Ho vil som sagt IKKE ha dårlig samvittighet for ting ho gjør, og dessuten anser hun det som slitsomt om jeg skulle gå rundt å være sjalu hele tiden (Noe jeg kommer til å være i LANG tid).

- Spurte også om hun hadde funnet en "ny", men det hadde hun ikke - og lovte meg at det var ingen hun likte mer enn bare venner. Men vet at hun i russetiden ble kjent med en gutt, og de har sendt litt sms sammen (ifølge ho), men ho LOVTE at det aldri ville bli noe mer mellom dem (Siden ho har mye guttevenner, alltid har hatt det - er det rart av meg å reagere da? Eller bør ho få "lov" til dette, fordi det faktisk egentlig ikke bør bety noe som helst??!

 

- Da jeg fortalte alle følelsene mine igjen siste gang vi møttes, og sa jeg var så utrolig sjalu og lei meg, begynte ho å gråte veldig. Ho synes det var så trist, og ville ikke at jeg skulle være lei meg, samtidig som ho ikke ønsket dårlig samvittighet. Ho ba om flere klemmer, vi satt veldig nært inntill hverandre, og vi "nussa" 2 ganger (men ho sa at jeg IKKE måtte ta det som et tegn - selv om jeg synes det var litt snodig å gjøre dette i en slik situasjon - fordi det er jo ingen følelser fra hennes side, nei!?!?)

 

Men men, må vel bare innse at livet er kjipt noen ganger, at jeg er skylden i at dette skjer og må nesten bare gå videre (flytter til Oslo for å studere til sommeren).

 

Bare verste tankene er å gå rundt å tro at ho puler/koser/liker gutter - det er jo JEG som er hennes første og har tilbrakt 4-5 år av livet hennes. Jeg vet det er egoistisk å tenke slik, men det er bare noe jeg føler så sterkt:(

Lenke til kommentar
Men vet at hun i russetiden ble kjent med en gutt, og de har sendt litt sms sammen (ifølge ho), men ho LOVTE at det aldri ville bli noe mer mellom dem (Siden ho har mye guttevenner, alltid har hatt det - er det rart av meg å reagere da? Eller bør ho få "lov" til dette, fordi det faktisk egentlig ikke bør bety noe som helst??!

 

Hvorfor lover hun deg det? Og hvorfor skulle hun ikke få lov til å gjøre hva hun vil? Det er jo slutt mellom dere?

Lenke til kommentar

Siden det egentlig er veldig slutt mellom dere, burde du også komme deg videre. Inkludert i det er at hun ikke trenger noen som helst enighet fra deg når hun koser med andre gutter. Det er sånn det er når det er slutt. Selvfølgelig kan du føle deg sjalu og såret, men ikke snakk med eksen om det.

 

Jeg er ikke overrasket over at dere ga klemmer og "nusset". Du gjorde det fordi du vil ha henne tilbake. Hun fordi det er fysisk godt, og kanskje bittelitt spennende? Det betyr ikke at hun vil bli sammen med deg igjen.

 

Ikke grav deg dypt ned, og prøv å holde deg selv opptatt, som de andre her sier. Og for å delta i koret som prøver å overbevise deg: hun er ikke den eneste for deg! Tror du fortsatt det?

 

Du er 19? Tenk på alle de egenskapene en jente kan ha, som du ikke vet om enda. Dette kan også være en fin stund til å bli kjent med mange nye mennesker når du skal videre med studier/jobb/reise og ikke minst deg selv. Man har godt av å være alene og bare tenke på seg selv en gang i blant også :)

 

Hilsen ei som slo opp for snart 4 uker siden og fortsatt er sjalu på eksens nye bekjentskaper ...

(jeg bare sier det ikke til ham ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...