Gå til innhold

"Bølgete" lyd på integrert lydkort

Anbefalte innlegg

Har et lite "X-files"-problem med mitt Gigabyte P35C-DS3R hovedkort (E6550, 2GB RAM, 8800GTS, Corsair 650W PSU. Ingen overklokk.).

Spiller stort sett WoW på denne maskinen, så jeg kan egentlig ikke si om problemet oppstår i andre spill/programmer.

Noen ganger (ganske ofte) blir lyden "bølgete", nesten litt som en ekko-effekt. Forestill deg at noen sitter og vrir volumet opp og ned veldig hurtig :). Fenomenet kan være slik fra starten, eller det kan oppstå helt vilkårlig etter x tid. Og det varer også i alt fra 10 minutter til flere timer.

Dette skjer når jeg benytter det integrerte lydkortet, derfor forsøkte jeg å installere et Creative Audigy LS jeg hadde liggende - men faktisk oppsto det samme problemet med dette kortet.

Jeg har siste BIOS (problemet startet for ca et halvt år siden og jeg har oppgradert siden da), siste lydkort-drivere, siste DirectX, chipset-drivere, ingen spyware/malware, ingen hardware-konflikter, og ellers ingen andre problemer med maskinen. Kjøling er heller ikke problemet.

Jeg mistenker at det KAN ha noe med belastning å gjøre, men slike problemer pleier jo å gi klipping eller skurring i lyden - det gjør det ikke her.

Har jo lenge tenkt på å kjøpe f.eks. X-Fi-kort, men blir litt skeptisk da jeg allerede har testet med et dedikert lydkort (Audigy LS har etter det jeg skjønner ikke HW-akselerasjon, så det kan jo være en forskjell).

Hva tror dere "bølge"/ekko-lyden skyldes?

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...