Gå til innhold

nesten 6min med 40x BRENNER?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har bare dvd rommen på samme ide kabel....

 

hvordan skrur man av dma greiene?

For å se om DMA er , Kontrollpanel > System > Maskinvare > Enhetsbehandling > IDE ATA/ATAPI-kontrollere > Avanserte innstillinger på primær eller sekundær IDE-kanal (altså hvor brenneren er tilkoblet).

Lenke til kommentar
Er det annerledes på win2k?

 

-står sis bus master

-Ultra dma channel

-Ultra dma channel

 

står ikke noe om advanced properties...

Er det samme på w2kpro.

Utvid IDE ATA/ATAPI-kontrollere. Der finner du primær og sekundær IDE-kanal, høyreklikk > egenskaper. Der skal du ha en arkfane med avanserte innstillinger. Der finner du hva som er gjeldene overføringsmodus. Skal stå på Ultra DMA-modus. :wink:

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på DMA og PIO? Hva er best? Jeg kjører Primer IDE-kanal (begge harddiskene) på DMA og Sekunder IDE-kanal (CD-rom og brenner) på PIO. Bør jeg sette Sekunder IDE-kanal til DMA? Er det ytelses forskjell?

DMA: Direct Memory Access. En svært rask metode for å flytte data fra et lagringsmedium eller utvidelseskort inn i PCens internminne for bearbeiding. Gir adgang til internminnet uten å gå via mikroprosessoren. Signalene går da igjennom såkalte DMA-kanaler.

 

DMA Mode: en måte å overføre data fra harddisker på, hvor data overføres direkte mellom harddisken og PCens internminne uten at PCens CPU er involvert (i motsetning til PIO Mode). Dette er en fordel spesielt i multitaskingmiljøer, hvor CPUen da kan gjøre mer nyttige oppgaver enn å vente på at data skal overføres fra harddisken. Det er seks ulike DMA-moduser; Single Word DMA 0, 1 og 2, samt Multiword DMA 0, 1 og 2. Disse tilbyr overføringshastigheter på fra 2,1 MBps til 16,6 MBps.

 

Kjører du brenneren din i PIO-modus regner jeg med at du får masse "buffer underruns" og at brenningen din går forferdelig tregt.

Stor ytelsesforskjell!

Lenke til kommentar

Jeg har satt dma på 6 i boisen, kjører win2k, og finner ei advanced properties under IDE ATA/ATAPI controllers, står bare:

-sis bus master ide controller

-ultra dma channel

-ultra dma channel

 

finner ikke noe når jeg høyreklikker på dem heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...