Gå til innhold

Holder igjen XP SP3

Anbefalte innlegg

Hurra - flere feil fra Microsoft!!

Det er bare å glede seg over den kvaliteten som Bills menn greier å produsere.

Men vi kan vel slappe av, snart er det klar for nye alvorlige og kritiske sikkerhetshull.

AH! endelig noen med no skikkelig entusiasme her :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XP kunne definitivt trenge et -.- Det er uryddig vanskelig og reinstalere, klikker ofte. og rett etter reinsatlering kommer det. "finner ikke en eller annen fil"

Hater det, må reinstalere 50 ganger :(

Lukter jeg brukerfeil? :green:

?? :p brukerfeil? meg? :green: nei det kan ikke være mulig :D

Lenke til kommentar

Feil og feil .

Et kompabilitets problem er ikke helt det samme.

Uansett dette RMS programmet har i alle fall jeg aldri hørt om , og ingen her i forumet vil berøres med den SP3 versjonen som allerede er sluppet.Da dette er et business program.

Les:

What is Microsoft Dynamics RMS?

Microsoft Dynamics Retail Management System (RMS) offers small and mid-market retailers a complete point-of-sale (POS) solution that can be adapted to meet unique retail requirements. This powerful software package automates POS processes and store operations, provides centralized control for multi-store retailers, and integrates with Microsoft Office system programs, Microsoft Dynamics GP, and other popular applications. Microsoft Dynamics RMS is built on a proven Microsoft platform that adapts to meet unique and changing retail needs.

( http://www.microsoft.com/dynamics/rms/prod...ctoverview.mspx )

Lenke til kommentar
Feil og feil .

Et kompabilitets problem er ikke helt det samme.

Uansett dette RMS programmet har i alle fall jeg aldri hørt om , og ingen her i forumet vil berøres med den SP3 versjonen som allerede er sluppet.Da dette er et business program.

Les:

What is Microsoft Dynamics RMS?

Microsoft Dynamics Retail Management System (RMS) offers small and mid-market retailers a complete point-of-sale (POS) solution that can be adapted to meet unique retail requirements. This powerful software package automates POS processes and store operations, provides centralized control for multi-store retailers, and integrates with Microsoft Office system programs, Microsoft Dynamics GP, and other popular applications. Microsoft Dynamics RMS is built on a proven Microsoft platform that adapts to meet unique and changing retail needs.

( http://www.microsoft.com/dynamics/rms/prod...ctoverview.mspx )

håper det rettes opp mange feil -.-

Lenke til kommentar
http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Hent ned .pfd fila nederst, der står det i detalj hva som er nytt - for 99% av alle XP brukere som har kjørt windowsupdate jevnlig har denne oppdateringen null å si - høres ut som folk venter på et mirakel....

Jeg vil heller kalle det for ett større problem, enn ett mirakel. Microsoft lanserer slike Service Packs for sjelden! Se bare på hvordan Linux har løst sakene. Det med at du må betale for Microsoftprodukter er noe det er værre å få gjort noe med. Hvis ikke Microsoft da skulle velge å gå over på abonnementsbasert inntjening for sine OS. Jeg sikter til oppdateringshelvete sett i forhold til hvordan Microsoft tar seg betalt.

På Linux er det enkelt å forholde seg til fordi produktet er gratis. En får oppdateringer gratis og kan enkelt ta disse i bruk (heter det ikke nightly builds eller noe sånn). Med Microsoft må du enten samle på en drøss med små plasterlapper og gjøre det beste ut av disse. Alternativt laste ned en samling av dem fra tredje part over internett, eller alternativt sitte og vente på de sirupstrege Service Pack slippene.

Det føles nok ikke som noe mirakel å få en Service Pack fra Microsoft, men det gjør hverdagen utrolig mye enklere for mange.

Lenke til kommentar
Har et lass med Windows 3.11 floppyer liggende, kanskje jeg rett og slett skal gå tilbake til det..... Microsoft "gjesp"

tror jeg tar vista 64bit... litt dyrt, men kan ihvertfall ha over 3g ram. Det er bare for kjipt ass, disse SP kommer ut 1 gang hver 3 år det er helt høl i huet. :S

Vista er dritdyr og med noen mindre buggs, men sett sammeligning med XP er det myyye bedre,,,,

Lenke til kommentar
XP kunne definitivt trenge et -.- Det er uryddig vanskelig og reinstalere, klikker ofte. og rett etter reinsatlering kommer det. "finner ikke en eller annen fil"

Brenn ut i RAW format (f.eks vha alcohol 120%) istedet eller bytt dvd-rom... problem solved.

Lenke til kommentar
Har et lass med Windows 3.11 floppyer liggende, kanskje jeg rett og slett skal gå tilbake til det..... Microsoft "gjesp"

tror jeg tar vista 64bit... litt dyrt, men kan ihvertfall ha over 3g ram. Det er bare for kjipt ass, disse SP kommer ut 1 gang hver 3 år det er helt høl i huet. :S

Vista er dritdyr og med noen mindre buggs, men sett sammeligning med XP er det myyye bedre,,,,

Du får det til å høres ut som det ikke kommer patcher til applikasjonene utenom Service Pack oppdateringene. Det er tross alt delvis store oppdateringer som skal sjekkes. Det er ikke bare bare å oppdatere ett OS på den måten. Forøvrig var vel planen at XP skulle byttes ut med vista etter SP2?

Lenke til kommentar
Skulle det bli enklere å installere, med det å forholde seg til produktnøkler, eller noe sånn?

Jo, når du får integrert (slipstreamed) SP3 inn på en XP CD, så kan du installere XPSP3 fra denne CD-en uten å oppgi produktnøkkel. Du har da 30 dager på deg til å aktivere, og du må selvfølgelig legge inn en produktnøkkel før du får aktivert.

Men du kan nå f.eks. installere XPSP3 på en maskin for bare å prøve ut et eller annet, og du slipper å mase med produktnøkler for å gjøre dette.

Jeg vet ikke hva som skjer med Corporate Versions av Windows XP. De trenger man jo ikke å aktivere i det hele tatt, så hva betyr det dersom de også kan installeres uten å oppgi produktnøkkel? Har man da 30 dager på seg til å oppgi produktnøkkel (mens man fortsatt slipper aktivering) ?

Lenke til kommentar

Lukter jeg brukerfeil? :green:

?? :p brukerfeil? meg? :green: nei det kan ikke være mulig :D

Noe rart må det være med 50 reinstalleringer. ;)

Jeg har installert XP mange flere ganger enn det men selvfølgelig spredt utover ganske mange maskiner og min erfaring er at hvis du er erkekonservativ og nesten ikke installerer noe som helst etter at maskinen er ny trenger du heller aldri reinstallere. Hvis du er litt mer aktiv må du regne med jevnlige reinstalleringer men heller ikke da trenger du å gjøre det så ofte, kanskje 1-2 år mellom hver gang.

Det er ikke før du blir virkelig kreativ/uheldig at reinstalleringene hoper seg opp. En superblemme er alt som skal til, eller et lurveprogram fra helvete, da er det bare å finne frem XP-cden igjen. :)

Lenke til kommentar
Jo, når du får integrert (slipstreamed) SP3 inn på en XP CD, så kan du installere XPSP3 fra denne CD-en uten å oppgi produktnøkkel.

Siden sp3 er så stor pakke, blir ikke WinXP med sp3 for stor for en CD?

Det skal jeg ikke si for sikkert - jeg har ennå ikke prøvd det selv -, men husk på at de fleste filene i SP3 vil ta plassen til "gamle" filer på XP-CD-en, så det er ikke slik at alt det "nye" kommer i tillegg til det "gamle".

Dessuten inneholder vel SP3 flere språkversjoner, om jeg ikke tar feil. (Eller er det én dedikert SP3 for hvert språk?)

Lenke til kommentar

Snakker vi om en ny Service Pack 3 her?

Ny build?

Eller blir det bare en liten oppdatering du laster ned ved siden av SP3 som fikser dette problemet?

Om det er sistnevnte så er det litt merkelig av Microsoft å holde SP3 tilbake.

Men det virker som mange her forventer at SP3 er like stort som SP1 til Vista, eller SP1 / SP2 til XP.

Da tar dere nok grundig feil, Service Pack 3 er bare en stor oppsamling av tidligere SP2 oppdateringer, som skal gjøre at en re-installasjon av operativsystemet skal gå raskere, mer ryddig og enklere.

De som forventer bedre ytelse, nye funksjoner osv.. må nok se seg skuffet.

SP3 til XP inneholder jo ikke noe nytt i det hele tatt, det er vell bare 4-5 nye "funksjoner" som en vanlig bruker ikke engang vil merke noe som helst til.

Om du kjører en fult oppdatert WinXP SP2 så vil du nok ikke merke noe som helst forskjell etter å ha installert SP3.

Har selv prøvd så godt som samtlige SP3 builds til nå (fikser for øyeblikket en ny XP installasjon med build 5512) og alle mine erfaringer er tilsier at XP SP3 fort medfører mer vondt enn godt..

For hver gang har jeg slipstreamet SP3 inn på en ny installasjonsdisk (det som anbefales, ikke anbefalt å installere en SP over det systemet du alt har, du skal helst integrere den i en installasjonsdisk å gjøre en clean install)

Og jeg kan ikke si så mye positivt om SP3 egentlig, det første jeg merket var at en del programmer ikke liker SP3, noen drivere har også hatt problemer med SP3. Det har begynt å bedre seg, nyere drivere har kommet osv.. Men forbered deg på at eldre drivere fort kan nekte å virke under SP3.

En annen ting jeg merker er at om du har tweaket systemet litt, fjernet komponenter osv med nLight og slike ting, tweaket slik at du ikke har mange unødvendige services kjørende i bakgrunnen så vil dette fort resette seg når du installerer SP3.

Services du har deaktivert vil bli aktivert igjen, har du fjernet sikkerhetssenteret så dukker det plutselig opp igjen osv..

Det kan være veldig irriterende for de av oss som har virkelig tweaket og konfigurert XP til å fungere optimalt. Bare så dere er klar over det.

Build 5508 gjorde også at oppstarten min tok lengre tid enn noen gang før, har aldri opplevd at maskinen har brukt så lang tid på å få startet seg opp etter en clean install noen gang.

Så mine erfaringer med diverse SP3 builds er blandede. Det tilføyer egentlig ingenting nytt for meg, de få tingene som kommer med SP3 som du ikke har med en oppdatert SP2 var for meg helt meningsløst og ubetydelig.

Ting føltes heller ikke noe raskere på noen som helst måte, men dog heller ikke tregere. Alt jeg egentlig fikk ut av SP3 var noe tull med drivere og programmer som ikke likte SP3, samt tregere oppstart med build 5508.

Men jeg hadde ikke forventet noe annet heller, Microsoft sa jo selv at SP3 til XP er bare en stor rollup (oppsamling) av SP2 oppdateringer, som skal gjøre at en re-installasjon av systemet skal gå fortere og lettere. Men det skulle ikke gjøre systemet noe raskere, legge til noen nye funksjoner eller noe.

Så på sånn måte skuffer ikke SP3, men det imponerer jo heller ikke.

Så alle dere som har så store forventinger til SP3, for det virker jo som flere her tror SP3 er en stor mirakel oppdatering eller noe i den skalaen, men det er det så absolutt ikke. Og det har jo Microsoft selv sagt fra dag en.

Lenke til kommentar
RamGuy Lagt til I dag, 13:02

For hver gang har jeg slipstreamet SP3 inn på en ny installasjonsdisk (det som anbefales, ikke anbefalt å installere en SP over det systemet du alt har, du skal helst integrere den i en installasjonsdisk å gjøre en clean install)

Og jeg kan ikke si så mye positivt om SP3 egentlig, det første jeg merket var at en del programmer ikke liker SP3, noen drivere har også hatt problemer med SP3. Det har begynt å bedre seg, nyere drivere har kommet osv.. Men forbered deg på at eldre drivere fort kan nekte å virke under SP3.

Så ut fra din erfaring gjør man lurt i å takke nei til SP3 når den etterhvert dukker opp i Windows Update?

Eller er det bare disse beta buildene det ikke anbefales å installere oppå eksisterende SP2 installasjon.

SP3 er uansett en kjærkommen pakke med tanke på nye installasjoner, skader absolutt ikke å slippe den lange nedlastningen, og diverse restarter for å komme igang.

Men jeg forstår ikke helt hva denne vil gjøre for eksisternde og oppdaterte SP2 systemer. Skal man laste ned en diger pakke for å bytte ut masse filer med like som de man allerede har. Og det man har igjen for det er å slippe å se de 80 løse hotfixene i "legg til/fjern programmer" ? Eller vil man beholde det man har, og legge til det som eventuelt ikke er utgitt gjennom Windows Update?

Lenke til kommentar

Får masse problemer når jeg prøver å installere denne servicepacken

først får jeg feilmelding:

The semaphore timeout period has expired.

Så får jeg write delay failed eller noe sånt...

Så får jeg MASSE feilmeldinger i eventlogg om pagineringsfeil på disk og at disk-kontrolleren min har "out of date firmware" av alle ting.

Hele maskinen blir drittreig og det nytter ikke å drepe installasjonsprogrammet. Når jeg tar en restart er alt greit, og ingen feil på disken.

Er det noen andre som har prøvd denne servicepacken?

Denne PC-en når i alle fall nye høyder når det kommer til ustabilitet! God jeg straks skal kjøpe meg ny... MED VISTA.

Lenke til kommentar

Den største grunnen til å få SP3 er enkelt og greit å få en enkel måte å få slipstreamet alle oppdateringene til nå inn på en Xp plate.

Da er det fort spart 2 timer med nedlastninger installeringer osv i etterkant. Gjort det en gang for alle også. Spesielt for oss som til stadighet må hjelpe nolduser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...