Gå til innhold

[Løst]Dårlig system hos komplett

Anbefalte innlegg

Komplett hevder at det ikke er spesielt stor kø enn vanlig når jeg spør dem om forventet leveringstid er reell. Jeg må derfor belage meg på å vente utover forventet levering , som er ifølge systemet den 5 mai.Hvorfor ha et slikt system som ikke engang tar hensyn til fridager , som f.eks 1 mai? Jeg får til svar at "problemet" er at det selges flere pc,er enn de får sendt ut . De har mange hundre foran meg i køen , sies det , og det er fridag og helg , så derfor må jeg finne meg i å vente. Du verden, akkurat som de ikke visste dette fra før? På tide med en ny forbedring , kanskje? Nei , komplett har blitt altfor stor og driter i de som klager når de selger masse likevel.

Endret av rogerthat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synnes dette blir flisespikkeri...

Om du har såpass dårlig tid så har du jo kunnet gjort monteringsjobben selv, men om du er avhenging av både garanti og erfaringen til komplett så får du smøre deg med tålmodighet.

Nyt heller sommersola og kos deg ute.

Lenke til kommentar
Synnes dette blir flisespikkeri...

Om du har såpass dårlig tid så har du jo kunnet gjort monteringsjobben selv, men om du er avhenging av både garanti og erfaringen til komplett så får du smøre deg med tålmodighet.

Nyt heller sommersola og kos deg ute.

Tålmodighet er kanskje ikke min beste side men jeg angriper et dårlig system som ikke fanger opp f.eks fridager. Hvorfor ha et system som gir en forventet leveringstid som ikke er reell likevel? Jeg bet meg merke i en annen her som skal ha ventet mye lengre mens ordren fortsatt var åpen. Greit at det er mye å gjøre men når vedkommende selger påstår at dette egentlig er vanlig så begynner jeg å lure på om det kan forbedres.Mulig jeg overdriver fordi jeg har ikke bestilt pc fra komplett tidligere og det er kanskje vanlig at slikt tar tid. Det skjønner jeg , men da bør man vite det på forhånd slik at man slipper å lure på hva som skjer.

Lenke til kommentar

Under gulltiden for Amd Athlon Xp cpuene så bestilte jeg en volcano vifte som komplett.no brukte 10 måneder på og sende :cool: Ble retur på den

Men som jeg har sagt er de ikke noe magikere, plukksystemet hos komplett er hovedsaklig styrt av roboter i dag. At de ligger litt bak sendeskjema kan du ikke gjøre så mye med.

Lenke til kommentar
Tror du de er en gjeng magikere som jobber dedikert for og trylle varer fram til kunder?

Ingen magikere men praksis...jobber du på komplett eller ?

Har du dårlig tid får du handle hos noen andre nettbutikker eller for den saks skyld i en fysisk butikk der du får varen på dagen. Kanskje noe dyrere eller du må forandre litt på oppsettet ditt, men det er da kostnaden for å være utålmodig. Videre kan det være veldig vanskelig for bedrifter å planlegge for å ta av alle topper i løpet av et år. Spesielt nå som arbeidsledigheten er såpass lav. Videre er det ikke bare til å ansette flere folk kun for dette. Det blir et kostnadsspørsmål. Kundene må vente 1-2 dager lengre, men bedriften sparer mye penger. 98 % av kundene har null problem med dette. Hva gjør vi da? Hmm..

Videre har vi ingen grunn til å si at det er slik eller slik. Vi vet ikke hva som foregår innenfor dørene til Komplett.

Personlig så syntes jeg dette var den mest verdiløse tråden jeg har sett på lenge. Huff og huff, det er kjempekrise fordi det er en helligdag og de har økt pågang nå rett før konfirmasjonssesongen. Ærlig talt, hvis dette er ditt største problem.. ja da vet ikke jeg.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Nå er etterspørselen stor, men de kan ikke ansette en haug med folk på grunn av høy etterspørsel da den varierer. Uansett hvor du bestiller en PC de skal sette sammen for deg så tar det tid spesielt nå i konfirmasjons-sesongen.

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Komplett hevder at det ikke er spesielt stor kø enn vanlig når jeg spør dem om forventet leveringstid er reell. Jeg må derfor belage meg på å vente utover forventet levering , som er ifølge systemet den 5 mai.Hvorfor ha et slikt system som ikke engang tar hensyn til fridager , som f.eks 1 mai? Jeg får til svar at "problemet" er at det selges flere pc,er enn de får sendt ut . De har mange hundre foran meg i køen , sies det , og det er fridag og helg , så derfor må jeg finne meg i å vente. Du verden, akkurat som de ikke visste dette fra før? På tide med en ny forbedring , kanskje? Nei , komplett har blitt altfor stor og driter i de som klager når de selger masse likevel.

Heisann,

Det er nok en ganske vanlig praksis i næringslivet at fridager, helligdager og helgedager ikke er med beregningen av leveringstider og saksbehandling. Det vil si at når det står oppgitt "antall dager" et sted så må man regne med at dette faktisk betyr arbeidsdager, ikke "dager" i absolutt forstand.

Lenke til kommentar

Nå blir det spennende å se hva som skjer i dag , da dette skal være antatt leveringsdato. Ordren har i de siste 2-3 dagene stått som "frigjort for plukk".Håper jo på et mirakel her men er forberedt på at dette kan drøye noen dager til ifølge erfaring fra andre her.Men uansett så er nok alt glemt når pc´en er i hus. Men noen reagerer med en instinktiv ryggmargrefleks mot all form for negativ omtale av komplett.

Lenke til kommentar

Til min store overraskelse så dumpet det inn en bekreftelse fra komplett i ettermiddag om at den nå er sendt, og det på forventet leveringsdato. Jeg vet ikke om mine mail har hjulpet men det tviler jeg på. Så dermed endte det heller med skryt enn kritikk av komplett.

Lenke til kommentar

Sist jeg bestillte noe fra Komplett (en ekstern HD) fikk jeg hentet den på postkontoret 2 dager etterpå (Bergen).

Nå har eg ventet i 5 dager siden jeg bestilte. Og 02.05 var pakken i Oslo, at den enda ikke er komt til bergen, synes eg er litt merkelig. Greit nokk jeg bestillte pakken 03.00 om morningen 01.05 og det var en Fridag. Men burde ikke pakken vært i Bergen nå?

EDIT: Siden 02.05, var en Fredag, kan det godt hende Pakken er i Bergen i mrg og forhåpentligvis kan jeg hente den på postkontoret=)

Endret av HanselV
Lenke til kommentar
Nå blir det spennende å se hva som skjer i dag , da dette skal være antatt leveringsdato. Ordren har i de siste 2-3 dagene stått som "frigjort for plukk".Håper jo på et mirakel her men er forberedt på at dette kan drøye noen dager til ifølge erfaring fra andre her.Men uansett så er nok alt glemt når pc´en er i hus. Men noen reagerer med en instinktiv ryggmargrefleks mot all form for negativ omtale av komplett.

Når det blir så urimelig som dette så er det klart at folk reagerer. Det hadde vært det samme om vi omtalte Rogers Data på Toten eller andre.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Til min store overraskelse så dumpet det inn en bekreftelse fra komplett i ettermiddag om at den nå er sendt, og det på forventet leveringsdato. Jeg vet ikke om mine mail har hjulpet men det tviler jeg på. Så dermed endte det heller med skryt enn kritikk av komplett.

Skryt av Komplett? Du har laget denne tråden med "Dårlig system hos komplett" i emnefeltet. Hva slags assosiasjoner gir dette folk som er innom forumet? Det er ikke ment som noe annet enn kritikk, noe som er med på å skade bedriftens omdømme.

Så klarte de til og med å levere på forventet leveringsdato.. til din "store overraskelse". Hmm.. Kanskje tenke seg om én gang til før man farer ut på nettet for å skrive negativt om noen?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått vite at de har jobbet ekstra for å få til dette . Så da har de gjort det jeg har vært ute etter. Altså ikke magi men jobbet godt for å tilfredsstille kundene.Flott av komplett.

Fikk forøvrig maskinen dagen etter og er storfornøyd med kjøpet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...