Gå til innhold

Kristen avis: - Best med både mor og far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Slik samfunnet dømmer de som tilfeldigvis er annerledes på så er det tryggest hvis barnet vokser opp med en far og en mor. Synd, men dessverre sant!?

:)

Lenke til kommentar

Det er ikke utforskning nok som kan bevise at det er best å vokse opp med to forskjellige kjønn som foreldre. Selv tror jeg det har lite å si sånn generelt sett. Barn har fått en hel grei oppvekst enda dem bare har vokst opp med en far eller mor. Så jeg ser ikke hvorfor det vil få en negativ virkning hvis enda en voksen med samme kjønn er der og hjelper til med oppveksten.

Lenke til kommentar

Det er kanskje et poeng, ja. Ironisk nok er det helt problemfritt at barn vokser opp i et homofilt hjem, hadde det ikke vært for de som kjemper imot.

Mener de kristne også at skilsmisse bør bli ulovlig?

Fint flagg, Myagos. Jeg vil ha det som nytt norsk flagg.

Lenke til kommentar

Kristene tilber en religion som dømmer andre som tenker annerledes fordi dem ikke følger bibelens ord. De har ikke fakta på bordet eller kan dem bevise at påstanden dems er rett, derfor er det uinteressant hva dem sier.

Dette flagget brukte Norge før vi fikk korset. Det har blitt brukt mye lengere enn det korset har og jeg synes også det er mye finere enn hva vi har nå. :)

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Jeg mener det er andre faktorer som har større påvirkning hos foreldre å ta tak i. Selv om et barn med 2 "fedre" vil sikkert mangle noe av den kvinnelige påvirkningen og motsatt. jeg vil ikke utale meg om det er ett problem siden jeg ikke vet så mye om det. Det jeg derimot har sett eksempler på er at barn som har foreldre som har vært kriminelle, da faller ofte avkommet skevt ut også. Men de er det ingen som tenker på.

Kristene tilber en religion som dømmer andre som tenker annerledes fordi dem ikke følger bibelens ord. De har ikke fakta på bordet eller kan dem bevise at påstanden dems er rett, derfor er det uinteressant hva dem sier.

Dette flagget brukte Norge før vi fikk korset. Det har blitt brukt mye lengere enn det korset har og jeg synes også det er mye finere enn hva vi har nå. :)

Ja jeg syntes det er trist at med så mye vitenskap og logikk i samfunnet er fremdeles mange bundet av slik trangsynhet. Vi hadde kansje større behov for relgion i fortiden da vi ikke kunne forklare alt det vi kan i dag ved logikk og vitenskap. jeg ser ikke nødvendigvis ned på relgiøse generelt, men jeg ser langt ned på de som bruker relgion for å dømme andre, fremme politikken sin. De setter de andre relgiøse i et dårlig lys.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Det sier seg selv at det blir vanskeligere for to av samme kjønn å oppdra et barn når samfunnet ser ned på dem slik som dette. Smafunnsholdningen om at to foreldre av samme kjønn ikke er like egnet til å oppdra et barn "fordi barnet bare vil mobbet og sett rart på" skaper problematikken som de selv argumenterer med. Kommer ikke særlig nærmere definisjonen av ironi enn det.

I tillegg er argumentet i seg selv totalt idiotisk. Det er som å si at svarte barn ikke bør gå på skole fordi folk flest er rasister og ikke liker det.

Lenke til kommentar
Og nei den seksuelle legningen til foreldrene burde absolutt settes i høysetet!

Hvorfor det?

Fordi barnet ikke bestemmer selv, og da burde barnet få en så normal start som overhodet mulig her i livet. Dessuten er jeg i mot homfile og homofile parterskap in the first place, så ikke få meg fired up :)

Lenke til kommentar
Fordi barnet ikke bestemmer selv, og da burde barnet få en så normal start som overhodet mulig her i livet.

Om det er en unormal barndom du er urolig så burde vel heller ikke rockestjerner få barn? Dessuten er normalitet flytende. Det har ikke og vil ikke ha samme betydning i dag som for og om 20 år. F.eks var det ikke lovlig og derfor ikke normalt at svarte gikk på hvite skoler i Sørstatene i USA på 50-tallet. Gjør det at det er uakseptabelt at de fikk lov ti år senere?

Dessuten er jeg i mot homfile og homofile parterskap in the first place, så ikke få meg fired up :)

Du ser allerede ut til å være temmelig fyrt opp.

LOL @ signaturen din. :!:

Endret av Yuck Fou
Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Fordi barnet ikke bestemmer selv, og da burde barnet få en så normal start som overhodet mulig her i livet. Dessuten er jeg i mot homfile og homofile parterskap in the first place, så ikke få meg fired up :)

Jo, jeg vil få deg "fired up".

At et barn skal få en "normal" start er ikke noe argument. Normal betyr ikke bra, det betyr bare normal. Og dessuten er homofili godt innenfor grensene av det normale. Normal betyr ikke "majoritet", men også de normale avvik fra majoriteten. Det er på ingen måte unormalt å være homofil, selvom majoriteten ikke beskriver seg selv som det.

Og hvorfor er du mot homofile og homofile partnerskap? Er ikke dette en direkte motsettning mot de frihetsideologier som du ellers til tider fremsetter?

Lenke til kommentar
Dessuten er jeg i mot homfile og homofile parterskap in the first place, så ikke få meg fired up :)

Når undertegnede mener "Change" mener har til det mer konservative, men det skjønner vel kanskje ikke den lille nøte hjernen din?!

Lenke til kommentar

Når undertegnede mener "Change" mener har til det mer konservative, men det skjønner vel kanskje ikke den lille nøte hjernen din?!

Belive in change, er ganske morsomt.

Believe in change, derimot...

Lenke til kommentar

Både mor og far i et harmonisk forhold med god inntekt gir de streiteste målbare vilkårene, men heller ikke dette er noen garanti for bra oppvekst, og attpåtil er det utrolig hva det blir folk av. Selv om vi klarte å avgjøre hva som er "best" for et barn vil det uansett bare til enhver tid være maks ett par i verden som lever opp til toppen, og i dette tilfellet synes jeg ikke det er noen grunn til å kreve noe mer enn at personene det gjelder gjør sitt beste. Det gjør alle som er skikket til å ha barn.

Lenke til kommentar

Poenget var at det var ironisk motstridende mot innholdet i innlegget ditt som tilsa at ting bør forbli slik de er. Dessuten skrev du "believe" feil. Din "nøte hjerne".

Og ikke tro at ingen har lagt merke til at du "tilfeldigvis" ignorerte resten av innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Poenget var at det var ironisk motstridende mot innholdet i innlegget ditt som tilsa at ting bør forbli slik de er. Dessuten skrev du "believe" feil. Din "nøte hjerne".

Og ikke tro at ingen har lagt merke til at du "tilfeldigvis" ignorerte resten av innlegget mitt.

Er "nøte hjerne" det samme som ekornhjerne? Og kan man da i så fall krysskoble nøte hjernene slik at man oppnår en samlet intelligens tilsvarende akkurat passe til å få kreket nesetippen sin over bordkanten uten jekk under stumpen, ja, eller halen da?

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Jo, jeg vil få deg "fired up".

At et barn skal få en "normal" start er ikke noe argument. Normal betyr ikke bra, det betyr bare normal. Og dessuten er homofili godt innenfor grensene av det normale. Normal betyr ikke "majoritet", men også de normale avvik fra majoriteten. Det er på ingen måte unormalt å være homofil, selvom majoriteten ikke beskriver seg selv som det.

Og hvorfor er du mot homofile og homofile partnerskap? Er ikke dette en direkte motsettning mot de frihetsideologier som du ellers til tider fremsetter?

Ehhh... ser ut som jeg har blandet deg med Robertaas, så jeg tar tilbake det om "frihetsideologier", siden jeg ikke vet noe om hvordan du stiller deg til slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...