Gå til innhold

The ultimate GTA IV X360 vs. PS3 comparison! :p

XtaZ

Anbefalte innlegg

Eg har ikkje spelt noko særleg, må fullføre eit anna spel først, men la merke til litt "blinking" på ting eit stykke unna. Når du kjører framover ser det ut som pixlene på bygningane endrar seg. Mogeleg det er ein vanesak, men det var det første eg la merke til. X360 forresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  trydis skrev:
  UrgeLoL skrev:
  trydis skrev:
Ingen tvil om at 360 versjonen ser bedre ut og at en del av svakhetene i PS3 versjonen blir forsøkt maskert ved bruk av blur.

Å påstå at det ikke er noen tvil om dette, når 80 & av reviews påstår det motsatte, blir bare for dumt.

Da foreslår jeg at du tester det på begge konsoller slik noen av oss har gjort og kommer tilbake med kommentarer. Stoler mer på egne øyne enn komprimerte videoer på nettet. Dr. Peedee kommenterer jo også lenger oppe at 360 versjonen ser skarpere ut, han har også testet begge.

Den samme trenden ser man jo også på bilder som er tatt rett fra framebuffer, som f.eks. de jeg linket til tidligere i tråden.

At noen kanskje liker "looken" på ps3 versjonen bedre er deres sak, men synes du med hånden på hjertet at PS3 versjonen ser hvassere ut enn 360 versjonen?

Synes spillet ser ganske så indentisk ut. Med noe ett mere softfilter på ps3, uten å miste detaljer. Samt mindre popups. men så har jeg jo ikke testet xbox 360 versjonen.

Lenke til kommentar

Kan ikke fatte å begripe att folk klarer å henge seg opp i att Konsoll A viser kanskje tre piksler bedre enn konsoll B. Det jeg ser på når jeg kjøper spill er gameplay og den er lik på begge sider.

Har spillet på begge konsoller og spiller det mest på 360 men det er pga att min personlig preferanse att for meg så er 360 kontrollen bedre men det er kun en smaksak.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært fast bestemt å skaffe meg PS3 versjonen. Jeg synes konsollen bråker mindre og derfor ville jeg ha GTA IV til den. Jeg spiller ofte på kveldstid etter guttungen har lagt seg og da er det greit å slippe å høre på den suselyden fra Xbox 360.

I dag sitter jeg med Xbox 360 versjonen :)

Saken er at jeg kjøpte begge to for å sammenligne. Jeg er glad for at jeg gjorde det. Hos meg er PS3 versjonen alt for blurry på mitt TV (Plasma 50")

Jeg prøvde alle mulige innstillinger på TV og på konsollen for at det skulle bli bra, men ingenting hjalp. Jeg hadde store problemer med å se inn i bildet, da alt ble veldig blurry.

Prøvde Xbox 360 og der er alt perfekt. Trengte ikke gjøre en eneste innstilling. Bildet er helt perfekt og jeg kan nå se langt inn i bilde og det er klart og tydlig.

Hvorfor det er slik med GTA IV vet jeg ikke, det kan være TV mitt som takler blurry på en dårlig måte. Spill som GT5P og andre spill ser helt herlig ut på PS3.

Så nå spiller jeg GTA IV på Xbox 360 med litt ekstra suselyd, men det får så være.

Svigers er på besøk, så har ikke fått spilt så veldig mye ennå. Noen timer har det blitt og det virker helt rått. Har selvsalgt spilt alle andre GTA spillene inkludert PSP versjonene.

Endret av G25
Lenke til kommentar

Jeg hadde valget mellom 360 og PS3 versjonen. Mange grunner for og imot begge. Hadde jeg kjøpt 360 så hadde jeg fått ekstra episoder med innhold senere i høst. Mens på PS3 versjonen så spiller man på en roligere og mer stabil konsoll. Grafikken er jo så og si identisk, så den brydde jeg meg ikke så veldig mye om.

Nå skal det kanskje sies at jeg ikke bryr meg så mye om live, og heller ikke er den store achivment junkien. Så det var heller ikke noe grunn til å kjøpe 360 versjonen.

Spillet er uansett veldig bra, selv om ting er litt blurry på avstand. Men resten av grafikken er deilig med tanke på hvor dystert det er.

Lenke til kommentar

Grafikken er nesten identisk og hindrer ikke opplevelsen din.

Eneste man egentlig kan gå etter er

1.Hvilken konsoll du har.

2.Hvilken konsoll du foretrekker hvis du har begge.

3.Kontrolleren til konsollen, hvilken er mest behagelig.

4.Hvis mulig få til en sammenligning av spillene, hos venner osv.

Dette med episoder er ikke en big deal ennå, har spilt i mange timer, men føler at det er for mye for meg, og at det kommer til å ta en stund til jeg blir ferdig.

UANSETT: så kjøper du spillet, samma hvilken konsoll, og du skal pokker meg bli lost i Liberty City.

Lenke til kommentar

har verken x box 360 eller ps3.

sitter nå og lurer på hvilken konsoll jeg skal kjøpe for gta 4 blir det på meg uansett. det jeg lurer på er hvilken stikke er det til x box 360 og hvordan blir de eksklusive episodene til 360? hvordan er online mulighetene for konsolene? kan man spille 2 player sånn med to stikker som i gta sa? hvorfor kjører x 360 gta på høyere oppløysning en ps3? ps3 er jo mye nyere og burde takle spillet bedre etter min mening.

om noen kunne linke til nettbutikker med x 360+ gta 4 og ps3+ gta4 så hadde det også vært fint:)

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
  morgan_kane skrev:
har verken x box 360 eller ps3.

sitter nå og lurer på hvilken konsoll jeg skal kjøpe for gta 4 blir det på meg uansett. det jeg lurer på er hvilken stikke er det til x box 360 og hvordan blir de eksklusive episodene til 360? hvordan er online mulighetene for konsolene? kan man spille 2 player sånn med to stikker som i gta sa? hvorfor kjører x 360 gta på høyere oppløysning en ps3? ps3 er jo mye nyere og burde takle spillet bedre etter min mening.

om noen kunne linke til nettbutikker med x 360+ gta 4 og ps3+ gta4 så hadde det også vært fint:)

Du får en X360 m/ GTA4 for under 1900kr på Elkjop.no

Merk at det er Arcade utgaven av 360 hvor det ikke følger med 20GB harddisk, men ett minnekort på 256mb.

Er det kun GTA4 vil du spille er nok dette smart kjøp.

De andre spørsmålene dine får noen andre ta seg av, blir som regel bråk når man begynner å diskutere slike ting.

Lenke til kommentar
  morgan_kane skrev:
hvorfor kjører x 360 gta på høyere oppløysning en ps3? ps3 er jo mye nyere og burde takle spillet bedre etter min mening.

PS3 er egentlig ikke nyere enn X360, begge maskinene ble avduket i mai 2005, PS3 ble bare veldig forsinket pga produksjonproblemer så vidt jeg forstod.

Det har også vært en trend at mange multiplattformspill har sett litt bedre ut på X360, dette har vel vært pga at det er en lettere maskin å utvikle på, og at den har en marginalt kraftigere grafikk chip.

PS3 kommer garantert til å levere snacks som på sikt kanskje ikke vil være mulig på X360, det når utviklere lærer seg å utnytte hardwaren bedre, men det samme vil også være tilfelle med X360. Begge makinene har sine styrker og svakheter.

Lenke til kommentar
  Dragoncrest skrev:
PS3 kommer garantert til å levere snacks som på sikt kanskje ikke vil være mulig på X360, det når utviklere lærer seg å utnytte hardwaren bedre, men det samme vil også være tilfelle med X360. Begge makinene har sine styrker og svakheter.

Så fint at du kan garantere dette, då treng me ikkje diskutere den saken meir. :)

Lenke til kommentar
  Zeph skrev:
  Dragoncrest skrev:

Så fint at du kan garantere dette, då treng me ikkje diskutere den saken meir. :)

Yup, jeg vil faktisk gå så langt som å garantere dette, og optimalt sett bør man ha begge konsollene. :thumbup:

Men skulle jeg kjøpt en av konsollene i dag så har nok valget falt på X360, dette på grunn av pris og utvalg av spill. Hvis man har litt tålmodighet så har jeg villet vente med å kjøpe PS3, dette til Sony forhåpentligvis slipper 80GB utgaven her i Europa som implementerer software støtte for PS2 spill igjen.

Lenke til kommentar
  UrgeLoL skrev:
Og jeg blir stadig overrasket over hvor fort folk skyter ned alle argumenter med fanboy teorien. Beyond3d er ett forum for folk med interesse for de tekniske aspektene med spill. SÅ er ikke overrasket over at de diskuterer forskjellene mellom renderingen til ps3 og xbox 360. For min del ser dette mer ut som teknisk nysgjerrighet enn ett forsøk på å lage en fanboykrig. Uansett så ser det da ut som om at ps3 versjonen er ørlite bedre enn xbox 360 på grafikksiden. De fleste reviews pluss bilder forslår uansett dette. Men når forskjellen er så små at man må frem med lupe, så sier det seg selv at ingen trenger å være misunnelig ;)

Men nå er jo også du en av de mest utpregete Sony fanboyene, så det er kanskje greit å ta det du sier med en klype salt likevel?

Jeg er forsåvidt enig i at objektive diskusjoner hadde vært bra.

Lenke til kommentar
  Xbox-PS2 skrev:
  UrgeLoL skrev:
Og jeg blir stadig overrasket over hvor fort folk skyter ned alle argumenter med fanboy teorien. Beyond3d er ett forum for folk med interesse for de tekniske aspektene med spill. SÅ er ikke overrasket over at de diskuterer forskjellene mellom renderingen til ps3 og xbox 360. For min del ser dette mer ut som teknisk nysgjerrighet enn ett forsøk på å lage en fanboykrig. Uansett så ser det da ut som om at ps3 versjonen er ørlite bedre enn xbox 360 på grafikksiden. De fleste reviews pluss bilder forslår uansett dette. Men når forskjellen er så små at man må frem med lupe, så sier det seg selv at ingen trenger å være misunnelig ;)

Men nå er jo også du en av de mest utpregete Sony fanboyene, så det er kanskje greit å ta det du sier med en klype salt likevel?

http://electroworld.no.msn.com/article.asp...umentid=8157064

Lenke til kommentar
  Xbox-PS2 skrev:
  UrgeLoL skrev:

Er det feil at UrgeLoL om så foretrekker PS3? Gjør det han til en fanboy av den grunn? Om det er slik en fanboy utaler seg så synes jeg flere fanboys være slik i utalelsen sin for de aller fleste fanboy er bastante og ufine i diskusjonsmåten.

Nå sier han jo ok i slutten at du nærmest må frem med lupe for å se forskjellene så grunnen til at han har dukket ned i det er vel mer av den tekniske interessen.

Kanskje være litt mer forsiktig å kaste fanboy stein når du sitter i glasshus. Du er for en objektiv diskusjon men klasker fanboy i trynet på de som forsøker det. Meget godt gjort.

Uansett.

For the record, sitter på X360 versjonen.

Jeg merker at det er enkelte objekter som f.eks søppelbøtter, biler etc som dukker plutselig opp når jeg kjører i raske biler, virker som engien ikke klarer å rendre omgivelsene like fort som jeg kjører. Er ikke ofte det skjer men har skjed et par ganger når jeg har kjørt sportsbil. Er det noe slikt på PS3 versjonen?

Lenke til kommentar

Av det jeg sammenlignet så var det mer popups hos 360 enn PS3, jeg legger ikke nesten omtrent merke til dem fåe hos PS3 ;). Har ikke sett en eneste bil som popper opp i vilden sky på PS3-versjonen, og det var den versjonen jeg beholdte pga gratis nett, litt bedre grafikk, herlig håndkontroll ;)

Lenke til kommentar

Kontrollmessig holder jeg en liten finger på X360 kontrollen for PS3 kontrollen ligner mistenkelig på Dualshock PS2 kontrollen og den fikk jeg litt vondt i hendene av å spille på.

Er forøvrig bare et par ganger jeg har fått slike popups og skjer oftest når jeg er i veldig stor fart. Ikke store irritasjonsmomente men likevell der.

Lenke til kommentar
  Whackedorange skrev:
Kan ikke fatte å begripe att folk klarer å henge seg opp i att Konsoll A viser kanskje tre piksler bedre enn konsoll B.

Nå kjører jo xbox360 spillet i 720p og ps3 kjører det i 640p, så mer enn 3 piksler er det sikkert. Men de kan jo maskere bort den lavere oppløsningen på ps3 med litt bluring av bildet. Rart at ps3 ikke ble i stand til å kjøre GTA4 i ekte HD, men det er vel en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...