Gå til innhold

Hva er en god vifte for Thermalright Ultra-120 eXtreme? (LØST)


Avon657

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får bare prøve ut. Nexus 120, Mist 120. Scythe. Det er så mange muligheter, men det er jo er jo også en av de positive sidene. For meg som vil ha en maskin så fort som mulig er det verre. Må lese så i hampen mye før jeg får det jeg vil ha. Mange ganger blir jeg lat og lei av å lese specs. Jeg sitter ikke bare og stirrer inn i skjermen og venter på at noen skal poste den ultimate løsningen. Det er en tilleggs-info/hjelp som funker da jeg kan måle det opp med hva jeg selv synes er bra og dårlig. Jeg ønsker vel mest det å diskutere meg fram til gode løsninger.

Endret av Kjøttmunn
Lenke til kommentar
noctua har noen supre vifter.

ellers har du en del bra papst vifter..

 

se på hvor mye luft de flytter, hvor mye støy det er ,etc.

du må vel regne ca 150kr for en god vifte.

 

Hei, takk for svar :thumbup:

Skal sjekke disse ut.

 

Kom også over denne siden med Nexxus vifte og True

http://www.silentpcreview.com/article759-page3.html

Happy nå.

 

 

Går for Papst eller Nexxus

Endret av Kjøttmunn
Lenke til kommentar
+1 på noctua, supre vifter.

 

Leste at noen ikke anbefalte Noctua på TRUE, men skal sjekke videre.Har du den komboen og er fornøyd så funker det.

Men vil nok kjøre Noctua i P 182 kabinettet

Takker for svar. :thumbup:

Endret av Kjøttmunn
Lenke til kommentar

Om du skal overklokke så trenger du en vifte som kan flytte mye luft. Har selv samme kjøler og har plassert en Delta vifte, 323m³/time på den. Men problemet om man velger slike effektive vifter som denne er at de trekker mye strøm. Har derfor plassert denne på en viftestyring. Viftestyringen til slike strømhungrige vifter må igjen klare å ta unna effektkravet. Det gjør blandt annet Primecooler viftestyring, "Arkony, som tar unna vifter opp til 30W pr. kanal. Dette er jo helt maksimalt av hva man kan montere på din kjøler, men da har du litt mere å velge mellom.

Lenke til kommentar
+1 på noctua, supre vifter.

 

Leste at noen ikke anbefalte Noctua på TRUE, men skal sjekke videre.Har du den komboen og er fornøyd så funker det.

Men vil nok kjøre Noctua i P 182 kabinettet

Takker for svar. :thumbup:

 

Noctua har to 120mm serier, S12 1200 og 800rpm, og P12 på 1300rpm.

 

S12 viftene er dessverre utformet slik at at luften fra kjøleflater med mye mottrykk bare blåser rett tilbake pga. de korte vifte viftebladene og viftens generelle utforming. Med andre ord, ikke godt egnet for TRUE.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46154

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46157

 

P12 serien derimot, er designet for kjølere med kraftig mottrykk, noe man ser på bladutformingen. Denne er meget effektiv og støyer ikke mye. Dumt den ikke har f.eks maksimum rpm på 1500-1600rpm, da ville den jo vært gull. Bruker denne selv på en Radiator, på 1300rpm er den bra og ikke for støyete...

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=100711

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Vil S12 1200 og 800 bråke like mye på samme RPM? Vil S12 1200@800rpm bråke mer enn 800? (Med viftestyring).

 

Og sikker på at Ultra-120 eXtreme går inn i Antec 182- kabinettet? :hmm:

 

De har samme støynivå på 800rpm, men de suger på TRUE på så lav rpm, se post over...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Vil S12 1200 og 800 bråke like mye på samme RPM? Vil S12 1200@800rpm bråke mer enn 800? (Med viftestyring).

 

Og sikker på at Ultra-120 eXtreme går inn i Antec 182- kabinettet? :hmm:

 

 

Har kjøpt Nexus 120 mm, håper det blir en fin combo.

Nå har jeg kjøpt TRUE og Antec p 182 så nå gjenstår å se om det funker men utifra hva jeg har lest så skal det gå fint.

 

Takker for alle forslag og svar. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...