Gå til innhold

Viftestyring / temp overvåker

Anbefalte innlegg

Hodler på å sette sammen en ny råtass av en gamer pc, og har valgt ut Antec ninehoundred kabinett

Denne har 5 vifter i kabinettet + cpu viften

Trenger rett og sleps tips til en god viftekontroll/temp overvåker son jeg kan integrere i systemet for å overvåke tempraturer på de forskjellige delene i maskinen.

Håper det er noen som har noen tips/annbefalinger der ute :-)

slabbedasken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antec TriCool viftene som følger med er tilnærmet lydløse på minste setting, dessuten er ikke de Mist viftene jeg har sett (har ei røys av dem) av noe spesiell god kvalitet, jeg kjøper dem fordi de er billige.

Dessuten er du nesten nødt til å ha en viss luftflyt i en såpass kraftig pc, vil du ha stillest mulig pc er du nesten nødt til å velge andre komponenter eller gå for vannkjøling.

Tempovervåking får du med Everest (v4.50 er nyest), viktigste temp er cpu, nb/hovedkort og gpu - Everest viser også temp på de fleste HD´er.

Lenke til kommentar

Vel, velger komponenter som skal lage så lite støy som mulig slik at det totalt sett ikke blir en flymotor.

Tror du 2 x Mist vifter 120mm som flytter 60m3 hver er for lite på Thermalright ULTRA120 Extreme kjøleren?

https://prisguiden.no/product.php?p...6739#userReview

Q9450 skal jeg kjøre å se om jeg får den opp i rundt 3,5Ghz så er jeg fornøyd ;-)

Tempratur monitoren du nevnte er dette et program som lastes ned eller er det neo fysisk? Er vel følere i komponentene allt, eller trenger jeg egne følere for å få dette til?

Endret av Slabbedasken
Lenke til kommentar

Everest er et program ja.

Ikke gå i den fella og tro at alt Microplex kjøper opp og setter MIST klistremerke på er av topp kvalitet, men med en Q9450 vil de vel kanskje holde - den går ganske kjølig. F.eks Papst, Scyhte, Noctua, ADDA og Yate Loon lager vifter av mye høyere kvalitet enn OEM viftene Microplex kaller Mist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...