TRL Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Foreldrene mine har en laptop til PC. Her om dagen fikk de et uventet passordspørsmål og så gikk alt i stå. Blåskjerm on uendelig antall boot. Har klart å se på blåskjermen at det er sam fila som er skadet. Så har jeg kopiert inn en ny fra repair i windows etter at scandisk fikset feilen (sektor feil). Problemet er at maskinen starter fortsatt ikke opp, og nå veit jeg ikke helt hvordan jeg løser dette.... Håper noen har noen gode tips. Trond Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 SAM inneholder alle passordene lokalt for Windows, så noe særlig til start får du ikke med mindre du legger inn windows på nytt. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Du bør ikke bruke repair registeret du bør heller hente det fra et recovery point. Lenke til kommentar
TRL Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Du bør ikke bruke repair registeret du bør heller hente det fra et recovery point. Ok, noen tips til hvorrdan jeg gjør dette? Har forsøkt å kopiere og flytte noen av de register filene via en MiniPE cd, men det funker fortsatt ikke.... Endret 30. april 2008 av TRL Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Her finner du en liten forklaring Her har jeg gjenopprettet SYSTEM registeret---men det er samme prosedyren for å gjenopprette et SAM register. Lenke til kommentar
TRL Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Her finner du en liten forklaring Her har jeg gjenopprettet SYSTEM registeret---men det er samme prosedyren for å gjenopprette et SAM register. Nå klarer jeg i alle fall å starte maskinen i sikkerhetsmodus. Når jeg forsøker å starte normalt går skjermen etter en stund over i sort, og der bllir den til jeg bruker "svenskeknappen" Trond Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) I sikkerhetmodus sett den tilbake til da ting og tang fungerte. Start->kjør Lim inn fet tekst %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe Endret 3. mai 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå