Gå til innhold

Compact flash pris vs. kvalitet

Anbefalte innlegg

Sitter og surfer litt på minnekort og priser, og skulle til å bestille Lexar Compact Flash Professional 8GB, 133X til kr 519,- på Komplett, men så kom jeg over dette: APACER Compact Flash Card 16.0GB Photo Steno III 133X til den nette sum av kr 553,-

Så spørsmålet er selvsagt: er det noen god grunn til ikke å kjøpe sistnevnte? Noen som har prøvd det og har dårlige erfaringer?

Hva er egentlig årsaken til de enorme prisforskjellene på CF minnekort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er GOD grunn til å ikke kjøpe det billigere minnekortet. Billigere kort, om de kan fungere fint for mange, har en mye større sannsynlighet for å DØ.

Jeg har hatt selv og kjenner mange som har fått minnekort som helt uten videre dør av seg selv (merkelig m.t.p. at det ikke er bevegelige deler, er det ikke?).

Ettersom disse kortene fint kan inneholde feriebilder og andre verdifulle ting, er det absolutt ikke vits å ta en ekstra risiko ved å kjøpe ett lugubert kort.

Nå sist i feb. fikk en venninde av meg ca 400 bilder fra Asia rundt turen deres ødelagt fordi minnekortet simpelthen døde. Det jeg fant ut var at det selvsagt var ett mindre renomert merke.. Jeg tør påstå at det ikke hadde skjedd med ett Lexar eller Sandisk kort.

Kjøp Lexaren du

edit: En annen grunn er selvsagt at jeg også tror at LExar kortet gir deg en MYE bedre sannsynlighet for å yte den hastigheten det er spesifisert med. Det er en grunn til at proffer omtrent bare bruker Lexar eller Sandisk...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Stiller meg fullt og helt bak MrLee sine råd. Kjøp Lexar eller Sandisk, så har bildene dine den tryggeste lagringsplassen man kan få i et minnekort.

Som ansatt i fotobutikk tør jeg ikke en gang å anslå hvor mange døde/krasjede kort jeg har sett av mer eller mindre ukjente merker... og det selv om vi kun selger gode minnekort (Sandisk) der jeg jobber.

Apacer er ikke direkte ukjent, men det er stort sett gode grunner til at noen kort er dobbelt så dyre som andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...