Gå til innhold

30k Pc-Dell Xps 720 H2C


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da håper jeg du har tatt med merverdiavgift, frakt og toll : P Det kan bli ganske heftige summer.

 

hehe jeg har ikke tatt det med:P komr til å bli fort opp i 65tusen det her:P

 

 

 

haha, surprise

 

 

Trur faktisk toll er 25% :dontgetit:

 

12500kr i toll?:O

Lenke til kommentar
hvorfor ikke bygge selv? Og hvorfor ikke kjøpe pc til 1/4 av prisen? Du får omtrent like bra pc, og fordelen da er at du med god samvittighet kan oppgradere den igjen om 6mnd...

 

Blir på en måte misbruk av penger dette her...

 

hadde da en selbygd en som det gikk til helvete med. kjøpte den for 30k og den hadde problemer hele tiden. så kjøpte jeg en dell xps1530 laptop å var veldig fornøyd med den og service så ble det xps 720 H2C til slutt. er det noen her inne som har den foresten?

Lenke til kommentar

Jeg synes synd på deg. Jeg kjøpte rimelig nylig en PC til 12000, og bortsett fra at jeg klarte meg med 8800GT og Q6600 er den bedre enn din. Jeg skal snart få inn vannkjøling og da kan jeg klokke prosessoren høyere enn du kan få din på luft. Du kunne fått en super PC bare for den summen du betaler i moms. Stakkars, stakkars deg. Stygg er den også.

 

Edit: og ja, jeg har mindre og treigere HDD. Men to terabytedisker i RAID koster bare vel 2000 nå, så det er gentlig irrelevant. Og jeg gadd heller ikke å sløse bort penger på blu-ray.

 

Edit2: Ser den har vannkjøling også. Noen som kan hoste opp litt info om den? Er den i nærheten av det man kan få hvis man bygger dne selv?

 

Jeg var for øvrig litt i overkant ovenpå i der. Man må kanskje opp i omkring 20 000 for å få en sånn PC ved å bygge selv. Men du har fortsatt betalt tre ganger så mye som nødvendig. Og du driter forresten penger. Og du har diaré.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
Jeg synes synd på deg. Jeg kjøpte rimelig nylig en PC til 12000, og bortsett fra at jeg klarte meg med 8800GT og Q6600 er den bedre enn din. Jeg skal snart få inn vannkjøling og da kan jeg klokke prosessoren høyere enn du kan få din på luft. Du kunne fått en super PC bare for den summen du betaler i moms. Stakkars, stakkars deg. Stygg er den også.

 

Edit: og ja, jeg har mindre og treigere HDD. Men to terabytedisker i RAID koster bare vel 2000 nå, så det er gentlig irrelevant. Og jeg gadd heller ikke å sløse bort penger på blu-ray.

 

Edit2: Ser den har vannkjøling også. Noen som kan hoste opp litt info om den? Er den i nærheten av det man kan få hvis man bygger dne selv?

 

Jeg var for øvrig litt i overkant ovenpå i der. Man må kanskje opp i omkring 20 000 for å få en sånn PC ved å bygge selv. Men du har fortsatt betalt tre ganger så mye som nødvendig. Og du driter forresten penger. Og du har diaré.

 

Feil,

ikke 20.000,

satte sammen samme oppsett på komplett,

det kom på ca. 40.000,

men det betyr fortsatt 20.000 - 25.000 spart!

 

Edit:

 

Eide meg selv!

Sjekka på prisguiden,

og prislappen kom på ca. 29.000,-

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72169

Endret av malmern
Lenke til kommentar
Feil,

ikke 20.000,

satte sammen samme oppsett på komplett,

det kom på ca. 40.000,

men det betyr fortsatt 20.000 - 25.000 spart!

Tok meg den frihet å sette opp en "drømme-PC til en nesten fornuftig pris"

I forhold til Dell-PC-en har den:

  • Q9450, som kan klokkes nesten like langt som QX9650.
  • To terabytedisker som yter bedre og bråker mindre enn WD-diskene. Raptor er noe tull da disse yter omtrent like bra som dem.
  • Samme grafikkort, men ikke det tøvete Physxkortet.
  • Bedre RAM (2x2GB vs. 4x1GB)
  • Lydkort av veldig god kvalitet følger med hovedkortet, og man slipper de tullete Creativedriverne.
  • To LAN-ontrollere på hovedkortet, som for øvrig er blant de beste på markedet.
  • Blu-rayleser.
  • Strømforsyning som har blitt skamrost, blant annet her på hardware.no
  • Et kabinett med superb støyisolering og praktiske løsninger, som etter min mening ser mye penere ut enn Dell sitt.

Alt dette for rundt 20 000. I tillegg kommer vannkjøling til omtrent 3000, så har du en PC som banker Dell sin ned i støvlene, og det til så vidt over en tredel av prisen.

 

Så det så.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Folk skal få bruke penger på akkurat det de vil (pappas penger også). MEN!! Å betale 55k (+MVA?) er et ekstremt dårlig kjøp! Men er vel noen intel og dell må tjene penger på..

 

Edit: handlekurven du har i posten over er ikke tilgjengelig for andre enn deg

 

Edit2: Måtte bare ta en titt selv på dell.com for dette virket mystisk. Leste igjen i en tidligere post at du kjøper denne fra en på ebay. For det første: jeg gikk som sagt inn på dell.com og satte sammen en identisk pc som den du hadde i første post. Pris: ca $7000 + skjerm $600 = totalt $7500. $7500 * 5 kr/$ = 37500kr. 37500kr *1,25 (MVA) = ca 47000 kr. Uansett hvordan du vrir på det.. noen blir grundig lurt her

Endret av _howy
Lenke til kommentar
Stakkars da. dere gir han dårlig samvittighet :p

 

jeg tror jeg har regna ut dollar kursen feil:P jeg betalte 4020USD først. så betalte jeg 2025 for oppgraderingene.( her er express shipping med dell inkludert. det koster 600USD bare for shippinhgen)hvor mye blir det?

Endret av ragul
Lenke til kommentar
Stakkars da. dere gir han dårlig samvittighet :p

 

jeg tror jeg har regna ut dollar kursen feil:P jeg betalte 4020USD først. så betalte jeg 2025 for oppgraderingene.( her er express shipping med dell inkludert. det koster 600USD bare for shippinhgen)hvor mye blir det?

Begynner å få følelsen av at denne tråden bare er tull. 4020 USD = 20 000 kroner, 2025 USD = 10 000 kr, 600 USD = 3000 kr.

 

Da lurer jeg på hvordna du klarte å feilregne så ille. Ganget du kanskje med 9 isteden for 5?

Lenke til kommentar

men ey, du vil få en utrolig utrolig mye bedre pc hvis du setter sammen selv, og i alt dette vil få utrolig (!!) mye mer gøyal kunnskap om ditt eget utstyr,

 

har du problemer, feil eller lignende så har du jo oss her på forumet! jeg har ikke tall på hvor mange jeg hjelper over msn og personlige samtaler og her inne på forumet. og jeg er ikke sånn veldig aktiv med andre ord.

 

jeg vil råde deg til faktisk å prøve dette. det er ikke så vanskelig som alle vil ha det til, du vil spare på alle måter.

Lenke til kommentar
Stakkars da. dere gir han dårlig samvittighet :p

 

jeg tror jeg har regna ut dollar kursen feil:P jeg betalte 4020USD først. så betalte jeg 2025 for oppgraderingene.( her er express shipping med dell inkludert. det koster 600USD bare for shippinhgen)hvor mye blir det?

Begynner å få følelsen av at denne tråden bare er tull. 4020 USD = 20 000 kroner, 2025 USD = 10 000 kr, 600 USD = 3000 kr.

 

Da lurer jeg på hvordna du klarte å feilregne så ille. Ganget du kanskje med 9 isteden for 5?

 

Det blir fortsatt rundt 42 000 inklusive moms.

 

men ey, du vil få en utrolig utrolig mye bedre pc hvis du setter sammen selv, og i alt dette vil få utrolig (!!) mye mer gøyal kunnskap om ditt eget utstyr,

 

har du problemer, feil eller lignende så har du jo oss her på forumet! jeg har ikke tall på hvor mange jeg hjelper over msn og personlige samtaler og her inne på forumet. og jeg er ikke sånn veldig aktiv med andre ord.

 

jeg vil råde deg til faktisk å prøve dette. det er ikke så vanskelig som alle vil ha det til, du vil spare på alle måter.

Enig. Å bygge PC er faktisk veldig lett. Du kan godt ta det oppsettet jeg linket tidligere som et utgangnspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...