Hestvik Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Idag opplevde jeg at programmet jeg bruker til nedlasting, (UseNeXT) gikk plutselig fra 1.2 mB/s til 200kB/s og ble stående der. Det skal nevnes at UseNeXT er en applikasjon som bestandig har brukt min fulle båndbredde på dette. Men plutselig uten at jeg gjorde noen endringer selv, datt nedlasting fra 1200 til 200 som nevnt ovenfor. Jeg hadde ikke innstallert eller fjernet noen form for programvare. Jeg har sjekket alle brannmurer og fant ut at det er ingen som blokker programmet. Samtidig restartet jeg min ruter men til ingen endring. Jeg brukte så reset knappen på den trådløse og kabelrouteren men fortsatt ingen endring. Jeg oppdaterte til den nye Firmwaren men fortsatt ingen endring. Ingen var koblet på mitt nettverk, og kunne heller ikke stjele båndbredde fra meg. Jeg har en Thomsen Speedtouch 545v6 og en D-Link Dir 655. Det kan også nevnes at begge portene som UseNext bruker, port 119 og 443 ikke var blokkert fra min side. Det er heller ikke applikasjonen sin feil, siden det var ingen andre som hadde dette problemet. Alle hadde full hastighet, bortsett fra meg. Hva kan dette skyldes? Har NGT sperret en av disse portene siden jeg ikke får min fulle hastighet? Eller kan det være annet grums som dette skyldes? Endret 2. mai 2008 av canavasman Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Du må jo prøve å laste ned fra en annen plass for å finne ut om feilen ligger hos deg. Det enkleste er å velge et speedometer... Usenet har vel nedlastingstkvoter. Du har ikke gått over kvoten din og fått lavere hastighet? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Sjekk abbonnomentet ditt. UseNext har så vidt jeg vet xGB nedlasting med full båndbredde, så må du i resten av perioden nøye deg med begrenset båndbredde. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Dette er jeg fullt klar over, har brukt UseNeXT i over 2 år nå så følger med hva jeg har igjen. Nå har jeg 40 Gb igjen på fullhastighetskontoen. Har merket av for High Speed, ikke satt på noen sperrer på maks nedlastningshastighet. Jeg vet også at isteden for å bruke Download Wizard, er det bedre å laste ned filene manuelt. Men dette gir heller ingen endringer i hastigheten. Testet hastigheten min, og den ligger på 11000 på www.speedtest.net Men dette sier jo ingenting om blokkering av porter, siden dette blir gjort over en http tilgang. Så jeg sliter fremdeles, og vil gjerne ta i bruk programmet så fort som mulig Har dere andre forslag? Vært flott om noen har opplevd noe av det samme, og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 bump, noen må jo vite noe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Google vet alltid... http://forum.usenext.de/viewtopic.php?t=3004 Bruk http://canyouseeme.org for å sjekke porter (husk å ha Usenextklienten i gang når du tester port). Lenke til kommentar
Olebrumm71 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Idag opplevde jeg at programmet jeg bruker til nedlasting, (UseNeXT) gikk plutselig fra 1.2 mB/s til 200kB/s og ble stående der. Det skal nevnes at UseNeXT er en applikasjon som bestandig har brukt min fulle båndbredde på dette. Men plutselig uten at jeg gjorde noen endringer selv, datt nedlasting fra 1200 til 200 som nevnt ovenfor. Jeg hadde ikke innstallert eller fjernet noen form for programvare. Jeg har sjekket alle brannmurer og fant ut at det er ingen som blokker programmet. Samtidig restartet jeg min ruter men til ingen endring. Jeg brukte så reset knappen på den trådløse og kabelrouteren men fortsatt ingen endring. Jeg oppdaterte til den nye Firmwaren men fortsatt ingen endring. Ingen var koblet på mitt nettverk, og kunne heller ikke stjele båndbredde fra meg. Jeg har en Thomsen Speedtouch 545v6 og en D-Link Dir 655. Det kan også nevnes at begge portene som UseNext bruker, port 119 og 443 ikke var blokkert fra min side. Det er heller ikke applikasjonen sin feil, siden det var ingen andre som hadde dette problemet. Alle hadde full hastighet, bortsett fra meg. Hva kan dette skyldes? Har NGT sperret en av disse portene siden jeg ikke får min fulle hastighet? Eller kan det være annet grums som dette skyldes? Jeg har også NGT som internettleverandør og har lastet ned MYE fra Usenet i mange år. For noen få dager siden opplevde jeg brått et markant fall i nedlastingshastighet fra Giganews. Jeg har i løpet av de siste 2 årene knapt opplevd å ikke maxe linja mi på 16-18 Mbit/sek derfra. hastigheten siste dagene har ligget på alt fra 200 KB/sek opp til 800 KB/sek på det aller beste (pleier å ligge på ~1800 KB/sek). Ingen spesiell forskjell i hastighet om jeg har benyttet port 119,80 eller 23 ( som er det Giganews tilbyr). For moro skyld tok jeg og testet en re-routing av nntp-trafikkken min over en SSH-tunnel via en maskin på NTNU i Trondheim (hvor jeg fremdeles har tilgang) slik at trafikken går videre via Uninett sine linjer mot verden. Jeg fikk da heller ikke full hastighet men den gikk opp fra cirka 400 KB/sek til cirka 900 KB/sek. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Bruker kun UseNext til nedlasting siden jeg ikke eier tålmodighet, og blir derfor ganske frustert når det ikke går så fort som det skulle. Men det som er bra, er at plutselig seint igår så løsna det uten at jeg gjorde noe. Så jeg er passe fornøyd idag Lenke til kommentar
Eirikgg Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=946767 Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hva kan du egentlig laste ned fra UseNext? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 usenext program? viste ikke at de hadde det.. prøv med ssl kryptering samt grabit, altbinz eller newsleecher. usenet er genialt makser linja mi hele tiden(ønske seg mere båndbredde ) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hva kan du egentlig laste ned fra UseNext? http://www.download.com/UseNeXT/3000-2164_4-10360495.html 14 dagers gratis demo. Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Det man kan laste ned fra UseNext er egentlig ALT. Jeg bruker ikke torrent lenger pga av usenext. Jeg betaler så og si for det jeg laster ned, f.eks 160,- for 75 gb. Men hvor mye du vil laste ned er selvfølgelig valgfritt, du kan jo også betale 50,- lappen for 10 gb hvis du ikke trenger mer. Så isteden for å hente ned fra torrent, som er ganske ustabilt og ikke makser ut linja di(til noen heldige gjør den jo det) kan du bruke usenext til å hente det ned fortere enn noe annet program. Ett eksempel er at jeg med min 20 mbit linje fra NGT, laster ned 5 gb på rundt 1 time. Så er du utålmodig er dette noe for deg! Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Var litt dyrt, jeg betaler bare 175kr hver 3dje mnd og kan laste ned så mye jeg vil(ofte laster jeg ned 100gb på et døgn) med ssl kryptering Lenke til kommentar
radivx Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Har du fortsatt problemer? Har du testet å koble opp fra en annen fysisk linje? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Har du fortsatt problemer?Har du testet å koble opp fra en annen fysisk linje? Tråden er løst. Han har bare glemt [LØST] i topic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå