[KWA]SeBbi Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei er dessverre en eiger av en HP pavilion dv9005ea Har hatt mye problemer med denne bærbare pc,en men dagens problem er at den henger ser opp av og til. Blå skjerm dumping fysical memory. Feil koden : ***STOP: 0x000000F4 (0x00000003, 0x8641ADA0, 0x8641AF14, 0x805D11F8) Lurer på hvordan jeg kan finne ut hva som er problemet. Setter pris på et vell utfyllende svar. takk på forhånd!! Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) oppdater drivere og OS Endret 29. april 2008 av Cri Lenke til kommentar
[KWA]SeBbi Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 oppdater drivere og OS Jeg har nylig instalert winXp på den og oppdatert alle drivere og BIOS skal være oppdatert. Men koden vil vell fortelle meg hva som er galt ? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Du følger guiden øverst på siden. Blåskjermer skal alltid feilsøkes med windbg. Som vanlig søker man på STOP: 0x000000F4 google får man mye rart. Ting som alltid må være iorden http://www.memtest.org/ 0 feil her. Hdd Start->kjør->cmd CHKDSK /F CHKDSK /R Hd Tune Errorscan. Dette er bare ting som alltid skal være iorden. For og komme videre følger du guiden til fenderbest. Lenke til kommentar
[KWA]SeBbi Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Du følger guiden øverst på siden.Blåskjermer skal alltid feilsøkes med windbg. Som vanlig søker man på STOP: 0x000000F4 google får man mye rart. Ting som alltid må være iorden http://www.memtest.org/ 0 feil her. Hdd Start->kjør->cmd CHKDSK /F CHKDSK /R Hd Tune Errorscan. Dette er bare ting som alltid skal være iorden. For og komme videre følger du guiden til fenderbest. Hmm øvert på siden og guiden til fenderbest ? hvor ligger denne her ? =) setter veldig stor pris på hjelpen. takker!! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 Lenke til kommentar
[KWA]SeBbi Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 Aha veldig bra! Jeg har lastet ned Windbg men har problemer med å finne fram Minidump mappen. Er dette noe du kan hjelpe meg med ? =) Jeg ser og at jeg har et gult utropstegn på Enhetsbehandlinger. Det er en Ukjent enhet som er plassert på : microsofts ACPI kompatibelt system. Kan dette være årsaken til mine blå skjermer ? Og hvordan bør jeg gå frem for å kunne fikse dette ? Setter stor pris på hjelp Endret 1. mai 2008 av [KWA]SeBbi Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Minidump mappen ligger da på c:\windows\minidump -Dette forutsettar at systemet klarer å lage en dump-fil. Et utropstegn indikerer problem med maskinvaren eller driveren men det er kanskje et gult spørsmålstegn på maskinvaren også? Dette indikerer at det ikke finnes drivere til maskinvaren installert og disse bør du da kunne finne på Hp sin hjemmeside. Med mindre dette var en Vista maskin som du har nedgradert til XP? Lenke til kommentar
[KWA]SeBbi Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Minidump mappen ligger da på c:\windows\minidump -Dette forutsettar at systemet klarer å lage en dump-fil. Et utropstegn indikerer problem med maskinvaren eller driveren men det er kanskje et gult spørsmålstegn på maskinvaren også? Dette indikerer at det ikke finnes drivere til maskinvaren installert og disse bør du da kunne finne på Hp sin hjemmeside. Med mindre dette var en Vista maskin som du har nedgradert til XP? Den lager visst ikke minidump mappe , for jeg finner den ikke der vertfall.Veldig merkeligt. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Ok la oss se på fakta da: Stopkoden er: 0x000000F4 som betyr at en prosess eller tråd som systemet er avhengig av har blitt avsluttet. Videre forteller 0x00000003 at dette er en prosess som har blitt avsluttet. 0x8641ADA0 Forteller hvilket objekt som avsluttet prosessen. 0x8641AF14 Forteller hvor det binære imaget til prosessen er lastet. Det kunne mao vært interessant å se hvilken prosess som ble lastet for å feilsøke nærmere-men du kan jo først prøve å finne en driver til den ukjente systemenheten. Lenke til kommentar
[KWA]SeBbi Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Ok la oss se på fakta da:Stopkoden er: 0x000000F4 som betyr at en prosess eller tråd som systemet er avhengig av har blitt avsluttet. Videre forteller 0x00000003 at dette er en prosess som har blitt avsluttet. 0x8641ADA0 Forteller hvilket objekt som avsluttet prosessen. 0x8641AF14 Forteller hvor det binære imaget til prosessen er lastet. Det kunne mao vært interessant å se hvilken prosess som ble lastet for å feilsøke nærmere-men du kan jo først prøve å finne en driver til den ukjente systemenheten. Den ukjente systemenheten finner jeg ikke ut hvordan jeg skal klare å få instalert driver til når den ikke finner automatisk. Jeg er ikke så stor erfaring med slike problemer. Og den Stop koden ser ikke alltid ut til å være den samme hver gang blå skjermen dukker opp. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Er det tilfeldige blåskjermer er det som regel pga maskinvareproblemer-da kan det være greit å få alle maaskinvaredriverne på plass først og fremst. Er dette en PC som ble levert med Vista som deretter har blitt nedgradert til XP? Ellers finner du jo drivere på HP sin hjemmeside-jeg kan bare gjette at det er en del av Chipset-driverene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå