Gå til innhold

GeForce Go 7600 drivertrøbbel

Anbefalte innlegg

Hei, første post, med god grunn, skjermkortet mitt streiker hele tiden.

Eller så fryser skjermen, eller så blir den svart, dette skjer bare under spilling, (Battlefield 2142, C&C 3 og World of Warcraft). Jeg har ingen anelse på hva det kan være som forårsaker dette, siden jeg har prøvd med både oppdaterte og uoppdaterte drivere.

Noen som har hatt lignende problem eller vet om noe rundt dette?

All hjelp mottas med takk :)

Det er forresten et nvidia geforce go 7600 skjermkort inni min Asus F3T.

Endret av redassassin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som har problemer med geforce GO kortene, da de ikke er fullverdige geforce kort, men litt gimpede versjoner for å få mindre strømbruk, og for å få plass på hovedkortene etc. Har vært borte i mange som har problemer spesielt med BF2, og det står vel også noe i manualen til akkurat det spillet at "go" kortene egentlig ikke er støttet.

Men det er mange tips&tweaks, så kan egentlig bare anbefale å leite litt rundt på diverse forumer verden over. Google it :)

Sjekk f.eks:

http://forum.notebookreview.com/archive/in...hp/t-68223.html

og

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=10213

Du er ikke aleine :thumbup:

Prøv også å laste ned drivere fra Asus sine sider.. sannsynligvis ikke de mest oppdaterte i byen, men kan hende de funker bedre. Mange muligheter til å fucke opp et referansedesign, så er ikke alltid driverene fra nVidia er best. Men om du leser litt rundt er det mange som har fått det til å fungere, på mange forskjellige måter. Er nok bare å prøve seg fram, så går det nok til slutt ^^

Lenke til kommentar

Jeg har snust litt rundt på de forumene du linket til, og det ene nevner at en oppdatering i BIOS ville kunne løse problemet.

Jeg har nå søkt rundt etter drivere fra både nVidia selv, dvs prøvd andre drivere enn det som hører til kortet mitt, lasta ned Asus sine, både nyere og eldre, og lett på Windows Update, uten hell. :(

Jeg vil prøve å oppdatere BIOS, men må sette det hele på vent til jeg er ferdig med enkelte prosjekter som må prioriteres, men lover å komme tilbake hit etter at jeg har prøvd BIOS oppdatering og poste eventuelle nyheter til andre som kanskje kunne ta nytte av det.

Dersom det ikke hjelper med oppdatering av BIOS, kunne jeg kanskje se om jeg får samme problemene i XP, om det ikke går er jeg nok nødt til å sende dataen på service, men alt til sin tid. ;)

Takker for rask og klar respons
:)

Endret av redassassin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...