pxK Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Da jeg har prøvd å spille av mkv filmer (720p) på bærbaren så får jeg ikke lyd. alle andre filer funker fint som avi filer osv. Bruker vlc til å se filmer da den som fulgte med ikke klarer å spille av. Mp3 filer og filmer på youtube funker fint med lyd og alt. Noen som har peiling på hva som er feil? Endret 30. april 2008 av PoG Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Siden mkv bare er en "container", så satser jeg på at du mangler den nødvendige kodeken for å dekode lydstrømmen. Evt. så kan du prøve å velge lydstrømmen direkte i VLC. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Sikker på at det ikke er lyd? Hender lyden er veldig lav på en del mkv-filer jeg har. Du kan jo evt. prøve med en codec-pack eller liknende. Kan godt hende noe som dette gjør susen. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Sikker på at det ikke er lyd? Hender lyden er veldig lav på en del mkv-filer jeg har.Du kan jo evt. prøve med en codec-pack eller liknende. Kan godt hende noe som dette gjør susen. Den linken du peker til i meldingen din der, er beregnet på Windows. Du har svart på en melding i GNU/Linux!! Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Installer pakken ubuntu-restricted-extras om du ikke allerede har den, ingen vits i å google etter ymse codecpacks når du kjører linux, alt ligger ferdig pakket. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Ubuntu restricted extras fikset problemet. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå