Balli Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) ossen kan jeg koble vifter til srømnettet(hva trenger jeg av kobling er osv osv) skal ha 4 vifter(lite plass så kan ikke ha strømforsyning, må også yte mest mulig Endret 29. april 2008 av alexbalibander Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) da må du ha 230 AC vifter Endret 29. april 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Balli Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 ossen/hvor får jeg tak i det ? Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Du må jo også ha ledning og en kabel med støpsel på. Får kjøpt det på Biltema for ca 20kr, mest sannsynlig har du noe liggende du kan slakte. "Sukkerbit" for paralell kobling av viftene. Trenger vel ikke jord, mener slike vifter er dobbelt isolert. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 men hvor får jeg tak i slike vifter Lenke til kommentar
Balli Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 eller faktisk trenger ikke vite det fant ut at jeg har en omformer til spotlights med 12v utgang Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Jeg vil fraråde deg fra å begi deg inn på selvmekka vifter på 230V. Det er dessuten vanskelig å gi deg råd når du ikke forteller hva du skal bruke viftene til. Du er klar over at det er svært lite du har lov til å gjøre med 230V uten å være elektriker? Å mekke noe vifteopplegg direkte på 230V uten at du vet hva du driver med kan være både brannfarlig og innebære risiko for at du får deg en skikkelig karamell. -edit- Så at du har tenkt til å bruke trafo innen jeg rakk å fullføre innlegget, men vil fortsatt fraråde å tenke på 230V vifter i tilfelle noen andre skulle bli inspirert. Endret 29. april 2008 av Pengu Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 eller faktisk trenger ikke vite det fant ut at jeg har en omformer til spotlights med 12v utgang dårlig idè den elektroniske trafoen for 12V halogenbelysning inneholder ikke likretter, ut er altså 12VAC, det du trenger hvis du har noen 12V pc vifter fra før er 12VDC Lenke til kommentar
Balli Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 jeg skal kjøpe nye vifter så jeg kjøper jo seff et som passer xD Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 jeg skal kjøpe nye vifter så jeg kjøper jo seff et som passer xD Hvis det er riktig som SirAmp sier at det er AC (vekselstrøm) fra lystrafoen (og jeg har ikke noen grunn til å tvile på det) så tror jeg du sliter med å finne vifter. Alle PC-vifter er DC (likestrøm) så du finner neppe noen hos Komplett eller andre PC-butikker. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Kan jeg spørre om hva du skal bruke viftene til? Hva skal kjøles? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå