_tHokA_ Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Sliter med at bilen vil dra seg nedi alle små og store spor i veien. Dette er utrolig slitsomt å lengden. For jeg kjøpte meg noen nye felger uten å tenke så mye på det. De passet tenkte jeg. Men nå i etter tid har jeg sett at bilen skal ha et37, mens felgene er et42(rundt der). Kan det være derfor bilen ikke ligger så godt på veien eller er det dekkene bilen ikke liker? Faren min hadde problem med at dekkene var grunnen til at bilen var ujevn på veien. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det er ikke så store forskjellen, så det mekes nok ikke sånn Hva er dimmen på dekkene du har nå? Mulig så breie at det er sporing du merker? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Orginalen er 195/65R15, men jeg satte på 205/50R16. I følge kalkulatoren skulle jeg ha brukt 205/55, men det testet jeg og synes det så for stort ut Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Rister det i rattet eller bilen når du kjører vanlig? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det er ganske vanlig at bilen blir mindre retningsstabil med lavere profil. Bilen skifter retning raskere, og det er jo kos på svingete veier. Jeg regner med at det er derfor du byttet dekkdimensjon? Økt innpress gir større belastning på hjulopphenget, men det bør ikke gi mer sporing. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Rister det i rattet eller bilen når du kjører vanlig? Nei, men har merket at det rister litt da jeg bremser. Men under vanlig kjøring på fin vei er den god å kjøre Det er ganske vanlig at bilen blir mindre retningsstabil med lavere profil. Bilen skifter retning raskere, og det er jo kos på svingete veier. Jeg regner med at det er derfor du byttet dekkdimensjon? Jeg måtte kjøpe nye for noen tok mine andre felger. Tok da de billigste felgene jeg fant. Dekk kjøpte jeg utennom. Brukte dekk. Kun 100mil gamle Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Rister det når du bremser bør du hvertfall sjekke om det er kast i bremseskivene. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Rister det når du bremser bør du hvertfall sjekke om det er kast i bremseskivene. Ja, skal få sjekket det opp. Skal å bytte bremser rundt hele bilen. Vet de ikke er helt topp Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg hadde samme problem som deg. Da jeg byttet fra vinterdekk til sommerdekk gikk jeg fra 205/55R16 til 225/45R17. Det var mye mer sporing, og jeg måtte ofte jobbe litt for å holde bilen på rett kurs. Da jeg var hos dekkforhandleren anbefalte de meg et dekk med runde kanter, men med samme dimensjon slik at jeg slapp å bytte felger. Jeg har kjørt 4000 km på dem allerede og er veldig godt fornøyd. De sporer fortsatt litt, men ikke så mye som de gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå