rozon Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hvor nyttig den fartsgrensa er i rushtid blir en annen sak. Poenget mitt er at du på rette tider kan være alene på den strekningen, det utgjør NULL fare å holde 90km/t. Du som tydeligvis vet hvilken strekning jeg snakker om, syns du virkelig at en liten glipp der i 20.00 tiden på kvelden burde resultere i fengsel/bot/inndragelse av lappen? Det er så lite som skal til og det er utrolig lett å glemme seg.. Kjører selv skjelden 60 der, men jeg kommer ikke til å grine om jeg blir tatt for det. Jeg vet jo det er ulovlig, og gjør en kalkulert risiko. Svaret på spørsmålet ditt er derfor JA. De fleste 'glemmer' seg ikke. De driter i det, og da gjør de som meg en kalkulert risiko. Svir det mer enn det smaker så er det noe man bør tenke på neste gang. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Men hvor mange sjekker alle skiltene på en motorvei om de vet cirka hvor det er til dit de skal? Tenker da på f.eks: Du kommer kjørende i 90 som det har vært de siste 10 milene, og du vet at du da har cirka 5 mil igjen.. Kikker du da på alle skiltene? Hva om du da heller ikke aner at det har vært bommer der, og at fartsgrensa på stedet fortsatt er 60? Er det da like lett å skjønne seg på dette? Lenke til kommentar
rozon Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Du kommer kjørende i 90 som det har vært de siste 10 milene, og du vet at du da har cirka 5 mil igjen..Kikker du da på alle skiltene? Hva om du da heller ikke aner at det har vært bommer der, og at fartsgrensa på stedet fortsatt er 60? Uvitenhet eller uoppmerksomhet er ikke en unnskyldning, det er en innrømmelse. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Javel? Så du sjekker absolutt alle skilt hvis du vet at det fortsatt er en time eller to til du skal ta av motorveien? Jeg syns det er rart at bommene blir fjernet men fartsgrensen blir den samme som når bommene var der.. Det er da ingen ting som tilsier at du skal måtte bremse ned. Si hva F*** du vil, men folk generelt tenker logisk å kjører etter det! Ellers så kan jeg si at en sånn oppbremsing ikke er særlig miljøvennlig, ei heller det påfølgende gasspådraget 300 metter etter. Trafikkfarlig med tanke på at mange ikke er klar over det området. Unødvendig og ulogisk, så veldig få vil gjøre det, noe som blei bevist når politiet hadde radarkontroll bare for å fylle statskassa der! Ellers kan du svare meg ærlig på om du helt sikkert hadde sett det ene 60-skiltet som står der for så å fulgt det om du ikke var spesielt godt kjent på strekningen? Lenke til kommentar
rozon Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Ellers kan du svare meg ærlig på om du helt sikkert hadde sett det ene 60-skiltet som står der for så å fulgt det om du ikke var spesielt godt kjent på strekningen? Selvsagt er det ikke sikkert jeg hadde sett skiltet, men det gir meg heller ikke rett i å kjøre for fort. Det eneste det beviser er at jeg ikke er oppmerksom nok. 104 i en 90 sone er og for fort. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Sannsynligvis har du aldri driti deg ut, så velkommen til den ordentlige verden der folk gjør det! Paragrafrytter du eller? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Herregud, det at alle gjør feil er ikke en unnskyldning for å gjøre feil! Det du sier er jo at du gjør feil, men du nekter å innrømme at det er feil av deg å gjøre feil. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Har ikke sagt at jeg ikke gjør feil, for det gjør jeg.. Syns bare det er dritt av dere å henge ut en som har driti seg ut en gang her.. Vedder på at selv dere overmennesker har driti dere ut innimellom, så dere er kanskje ikke helt rette til å kritisere, men det sier jo mer om dere Syns det er feil at ikke fartsgrensa ikke er justert opp, og at politiet kan utnytte situasjonen sånn som her.. Det har ingen verdens ting med trafikksikkerhet å gjøre, og er derfor også feil prioritering av skattemidler! Mener å huske at avisene var ganske enig med meg der? Rart.. Det er forresten helt mennesklig å feile, så dømmer ingen for en feil alle kunne gjort.. Endret 9. juni 2008 av Pluggen Lenke til kommentar
rozon Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er forresten helt mennesklig å feile, så dømmer ingen for en feil alle kunne gjort.. Jeg har vel aldri sagt jeg ikke gjør feil. Jeg kjører ofte for fort, holder ikke vikeplikt, kjører som en hestk*k i rundkjøringer osv. Men jeg trenger ingen sympati når jeg blir tatt for dette. Jeg vet forskjellen på rett (holde regelverket) og feil. Av og til kan det som er rett (ifølge regelverket) være/virke feil (dumt, lite gjennomtenkt osv.) og hver enkelt må da velge det han ønsker å gjøre med de følger det vil få. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Pluggen: Poenget er jo at "alle gjør feil" ikke unnskylder at en gjør feil. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg har vel aldri sagt jeg ikke gjør feil. Jeg kjører ofte for fort, holder ikke vikeplikt, kjører som en hestk*k i rundkjøringer osv. Men jeg trenger ingen sympati når jeg blir tatt for dette. Poenget mitt som du tydeligvis missforsto er at ved en slik kjørestil du beskriver her er du regelrett en idiot i trafikken, der har jeg aldri sagt noe annet. Ved slik kjøring utgjør du en MYE større fare i trafikken en enkelte situasjoner med fartsovertredeles. Du gjør deg selv vellfortjent å miste lappen. Kjører du ofte slik kan jeg forstå du ser på det som en "kalkulert risiko". Det finnes (som jeg nevnte) plasser der loven burde vær fleksibel. Du fortjener ikke noe annet en en advarsel på enkelte veier. Derfor kan jeg i visse situasjoner gi full sympati for folk som mister lappen, eller får bot. Slik du beskriver din kjørestil hadde jeg bare ledd om du mistet lappen. Blir jeg selv tatt en gang for å kjøre skikkelig tullball i trafikken skal jeg bare bite i det sure eple. Men det er verken råkjøring, galskap eller idioti å kjøre for fort enkelte plasser. At loven derimot er så streng og firkantet som den er, kan kalles for galskap og idioti. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Men det er verken råkjøring, galskap eller idioti å kjøre for fort enkelte plasser. At loven derimot er så streng og firkantet som den er, kan kalles for galskap og idioti. Åssen vet man hvor de plassene er? Vet du som bilsjåfør hvor hvert eneste dyretråkk langs veien er? Hva når det er mørkt, eller regner? Hva med Pluggen som ikke legger merke til skilt engang når han kjører. Ser han en rosa elefant spasere inn på veien fra siden? Hva med en hjort som kommer i 50-60km/t? Uansett... Loven er som den er. Punktum. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er en autopass midt mellom Stavanger og Sandnes på E39 hvor det er 90, så 70, så 60. Et par hundre meter etterpå blir det 90 sone igjen. I tillegg til skiltene er det fartsmåler der som sier fra om du holder høyere fart enn 60 km/t. Det er ingen unnskyldning å glemme seg når det er så detaljert, men jeg kan si såpass at det er mange som gir faen. Jeg kjører bare dit i rushtrafikk og holder hastigheten til bilen foran meg (lever i troen om at de tauer inn han foran meg før meg selv), og hastigheten ligger ofte på rundt 70-75 km/t, en sjelden gang over. Men man må stå for det man har gjort. Det som irriterer meg er at folk er så sinnsykt eplekjekke. Hvem vet med sikkerhet at han kjørte som en idiot? Personlig synes jeg at det er mer idiotisk å kjøre på vane på smale landeveier hvor det er 70. Å kjøre på vane er veldig farlig. En person som har kjørt på den veien i 30 år "vet" at det er plass til to biler der, men jeg som har hatt bilen i knapt et halvår og aldri kjørt på den veien før blir veldig usikker og denne personen som kjører i 70 susende forbi meg er en stor fare for mine egne valg. På impuls kan jeg vrenge rattet litt mot høyre, og hvem vet vel hva som kan være utenfor veien på høyre side der? Folk synes vel at å holde fartsgrensen er synonymt med å ikke kjøre som en idiot. Det er veldig feil, dessverre. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Men det er verken råkjøring, galskap eller idioti å kjøre for fort enkelte plasser. At loven derimot er så streng og firkantet som den er, kan kalles for galskap og idioti. Åssen vet man hvor de plassene er? Vet du som bilsjåfør hvor hvert eneste dyretråkk langs veien er? Hva når det er mørkt, eller regner? Hva med Pluggen som ikke legger merke til skilt engang når han kjører. Ser han en rosa elefant spasere inn på veien fra siden? Hva med en hjort som kommer i 50-60km/t? Uansett... Loven er som den er. Punktum. Personlig er jeg livredd for hjort som kommer mot meg i 50-60 km/t, men tror ikke det er en eneste person som har opplevd en slik hjort. Lenke til kommentar
farao53 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvorfor det norske systemet er tullet?Fordi du får mer straff av å forfoalske en 50-lapp en å misbruke små barn på det groveste kanskje? Bot pluss fengselsstraff er dobbel straff, ferdig snakka.. er enig i at det er norske systemet er tull.......penger er mere viktigere en små barn, hører jo nesten hver dag om barnemisbruk på nyheter, og dem pedoene får jo nesten ikke straff for det engang Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Men det er verken råkjøring, galskap eller idioti å kjøre for fort enkelte plasser. At loven derimot er så streng og firkantet som den er, kan kalles for galskap og idioti. Åssen vet man hvor de plassene er? Vet du som bilsjåfør hvor hvert eneste dyretråkk langs veien er? Hva når det er mørkt, eller regner? Hva med Pluggen som ikke legger merke til skilt engang når han kjører. Ser han en rosa elefant spasere inn på veien fra siden? Hva med en hjort som kommer i 50-60km/t? Uansett... Loven er som den er. Punktum. Personlig er jeg livredd for hjort som kommer mot meg i 50-60 km/t, men tror ikke det er en eneste person som har opplevd en slik hjort. Kjære deg, kan det tenkes at vedkommende mente at kjøretøyet du satt i beveget seg i 50-60 km/t, og at hjorten således nærmet seg kjøretøyet i denne hastigheten??????? Djises... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ryddet. Så holder vi oss til topic folkens. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
kdog Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ikke om det er sankk om noen av de typiske "fellene"Har liggi på landeveien å trudd det var 80km/t å det har vist seg å være 50´soner.. Typisk plass politiet henter penger til neste års budsjett.. Greia er da visst han kjørte på en sånn plass, så er det fort gjort å ligge i 100 uten å tenke på det.. Nye fartsgrenser er skiltet med doble skilt. Hos meg er det ren refleks å sjekke doble skilt. Det er ikke 50-sone uten grunn. Tettbebyggelse, skoler, gårdstun. Tolk det gjerne som pengeinnsanking at det er kontroll der, men kjører du i 100 her, skal du helst ikke ha lappen i det hele tatt. Ikke etter 6mnd, ikke etter 2år. Jeg angriper ikke småfeil som 10-15km/t over, men støtter de som mener at det å miste lappen ikke er en 'liten glipp' og uflaks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå